Vernieuwd mySAP SCM biedt optimaal inzicht in toeleveringskanalen

Integratie met mySAP CRM versterkt; agent- en radio-ID technologie toegevoegd

's Hertogenbosch, 11 juni 2002 - SAP heeft een aantal wijzigingen in mySAP Supply Chain Management (mySAP SCM) aangekondigd. Deze aanpassingen zorgen voor volledig inzicht in de toeleveringskanalen, waardoor bedrijven beter op veranderingen kunnen anticiperen en reageren, dankzij een geconsolideerd overzicht van voorraden, gebeurtenissen, planning, tijdschema's en prestatie-indicatoren. Daarnaast heeft SAP als eerste SCM-leverancier agent-technologie gecombineerd met radio-identificatietechnologie. Hierdoor kunnen individuele producten in het toelever- of verkoopkanaal nauwkeurig gelokaliseerd worden. Ook werd de integratie van mySAP SCM en mySAP CRM (Customer Relationship Management) verbeterd.

De wijzigingen vonden plaats in verschillende onderdelen van mySAP SCM, waaronder de infrastructuur van portals, event-management, prestatiebeheer, het partner content netwerk en hosting-mogelijkheden. Het grotere overzicht dat mySAP SCM biedt, wordt gerealiseerd door de portal-mogelijkheid van het mySAP Technology-platform. Dit levert voor klanten twee belangrijke voordelen op: eenvoudiger toegang tot relevante informatie en een snellere Return On Investment (ROI). Dankzij kwalitatief hoogwaardige analyses van gebeurtenissen en toeleverkanalen van mySAP SCM, is het systeem in staat om deelnemers aan het netwerk te waarschuwen voor uitzonderingen, die cross-company processen en schema's kunnen beïnvloeden.

Als onderdeel van deze aankondiging heeft SAP ook zichtbaarheidsscenario's voor mySAP SCM geïntroduceerd. Deze werden ontwikkeld in industriespecifieke formaten. Hierdoor kunnen gegevens op zakelijke logistieke netwerken van klanten beter geanalyseerd en beheerd worden.

Verbetering efficiency
SAP is bovendien de eerste aanbieder die met succes zowel agenttechnologie als identificatietechnologie volgens radiofrequenties (RFID, Radio Frequency Identification) heeft geïntegreerd. Door adaptieve agent- en RFID-technologieën op te nemen in mySAP SCM creëren bedrijven een beter overzicht op de netwerken van hun klanten en aanbieders, doordat zij belangrijke informatie onmiddellijk kunnen lokaliseren. Dit zorgt voor een verbetering van efficiency en reactiesnelheid van processen in het gehele toeleverkanaal. SAP demonstreerde een prototype van 's werelds eerste adaptieve aanvulsysteem voor consumentengoederen en detailhandelbedrijven. Door het gebruik van elektronische labels, gebaseerd op RFID-technologie, kunnen objecten, zoals consumentengoederen of goederen in winkelschappen en winkelmandjes, dynamische informatie over zichzelf te weten komen. Objectinformatie, zoals productiedatum, opslagplaatsen, vervoerstijden, prijs, kosten, maximale opslagduur en zelfs eventuele garantie kan via het supply chain proces worden toegevoegd of vernieuwd. Hierdoor zijn winkelschappen in staat om zelf de interne logistiek van de winkel te automatiseren.

Nauwere integratie SCM en CRM
Daarnaast heeft SAP gezorgd voor een betere integratie van mySAP CRM en mySAP SCM. Door de tijdsverschillen tussen vraag- en aanbodactiviteiten te verminderen, vormt de nauwe integratie van CRM en SCM op het mySAP.com e-business platform een belangrijke mijlpaal in SAP's ontwikkeling van adaptieve toeleverketens en verbonden CRM-oplossingen. De integratie verbetert de productiviteit en de efficiency, doordat bedrijven beter kunnen reageren op voortdurend veranderende marktvoorwaarden, omzetkansen kunnen maximaliseren, kosten kunnen minimaliseren en de klantenservice kunnen verbeteren. Voorts kunnen deze oplossingen efficiënt worden geïntegreerd met bedrijfseigen applicaties, oplossingen van derden en andere SAP-applicaties, wat leidt tot een verlaging van de totale eigendomskosten.

Meer informatie is te vinden in de fact-sheets van mySAP CRM en mySAP SCM, op www.sap.com/usa/sapphire/press/factsheets

Over SAP
SAP is wereldwijd marktleider in e-business software-oplossingen. Met behulp van mySAP.com verbeteren mensen overal ter wereld hun relaties met klanten en partners, stroomlijnen zij de operaties en bereiken zij aanzienlijke efficiencyverbeteringen binnen hun toeleveringsketens. Op dit moment gebruiken ruim 17.000 bedrijven verspreid over meer dan 120 landen software van SAP. Het totaal aantal SAP-installaties is wereldwijd gestegen tot boven 44.500. Met dochterondernemingen in meer dan 50 landen genereerde SAP in boekjaar 2001 een omzet van EUR 7,34 miljard. Het bedrijf is genoteerd aan een aantal beurzen, waaronder de beurs van Frankfurt en de NYSE onder het symbool 'SAP'. Meer informatie over SAP is te vinden op www.sap.com.