KAPSCH AG

Kapsch CarrierCom en Vertel Corporation gaan partnerschap aan

Kapsch CarrierCom en Vertel Corporation gaan een strategisch partnerschap aan

Samenwerking in productontwikkeling, marketing en verkoop zorgt voor een open en toekomstgericht serviceplatform voor telecommunicatieoperatoren

Wenen (OTS) - De laatste jaren hebben telecomoperatoren steeds meer geïnvesteerd in betere netwerken. Vandaag komt het er vooral op aan nieuwe diensten te verlenen aan eindconsumenten. Het landschap van de operatoren is aan het veranderen. Het is niet meer louter een kwestie van netwerken bouwen en aanbieden, operatoren moeten nu optreden als dienstverleners en moeten steeds meer samenwerken met informatieleveranciers en andere specialisten in de sector.

Om in deze belangrijke sector geschikte innovatieve diensten aan telecommunicatieproviders aan te bieden gaan Vertel Corporation en Kapsch CarrierCom AG een strategisch partnerschap aan met als doelstelling de uitbouw van een open en toekomstgericht dienstenplatform voor telecomoperatoren. Dankzij het open concept van dit nieuwe platform kunnen complexe spraak- en datadiensten sneller worden geïmplementeerd en is het mogelijk samenwerkingsovereenkomsten aan te gaan met informatieleveranciers en andere gespecialiseerde providers.

'De grootste uitdaging waarmee elke telecomoperator vandaag te maken krijgt is innovatieve diensten snel en doeltreffend integreren in een bestaande telecommunicatiestructuur, en zo kosten te besparen, zowel voor de implementatie als voor de werking', aldus Dr. Dieter Dungl, Director of Sales and Marketing bij Kapsch CarrierCom AG.

Gezamenlijke producten breiden het gamma diensten voor klanten uit

'De gezamenlijke producten van Kapsch en Vertel vertegenwoordigen volledig nieuwe generaties oplossingen. Via deze producten kunnen diensten voor verschillende netwerken automatisch ter beschikking worden gesteld, gemakkelijk worden geïmplementeerd en aangepast, en door de klanten zelf worden onderhouden', voegde Carey Walters, Senior Vice President for Sales & Alliances bij Vertel, daar nog aan toe. 'Gebruikers kunnen rekenen op een flexibel netwerk en krijgen de optie van procesintegratie voor nieuwe en bestaande
infrastructuurfaciliteiten. Zo wordt het voor bedrijven mogelijk hun dienstenaanbod uit te breiden en tegelijkertijd hun werkingskosten te drukken.'

Een eerste stap naar de implementatie van dit gezamenlijke dienstenplatform is de 'NetXtender'-oplossing van Kapsch en de 'M-Ware'-oplossing van Vertel samen te voegen. NetXtender behandelt automatisch alle ingevoerde gegevens voor diensten in de geschikte netwerkelementen en systemen die nodig zijn om de diensten te activeren. Dit betekent dat diensten voor duizenden klanten met één enkel centraal instrument kunnen worden geactiveerd of gewijzigd, zonder dat er gegevens met de hand moeten worden ingevoerd. Gebruikers hebben helemaal geen gedetailleerde programmeerkennis nodig. Met NetXtender worden de kosten voor dienstverlening met meer dan 50% gedrukt.
M-Ware is een platform dat het brede gamma aan netwerkelementen en beheerssystemen van een telecomoperator op gestructureerde wijze onderling met elkaar verbindt. Klanten krijgen een eenvormig beeld van hun gegevens in het netwerk, en de systemen communiceren perfect met elkaar. Nieuwe componenten, netwerkelementen en beheerssystemen kunnen snel aan de bestaande systemen worden toegevoegd en nieuwe diensten kunnen worden geïmplementeerd. Modules kunnen opnieuw worden gebruikt, wat de kosten en implementatietijd aanzienlijk vermindert.

Met nieuwe dienstenplatforms kunnen complexe diensten gemakkelijk worden geïmplementeerd

De twee oplossingen samen vormen een nieuw dienstenplatform waarmee complexe spraak- en gegevensdiensten snel kunnen worden geïmplementeerd. Dankzij de gezamenlijke diensteninfrastructuur kunnen end-to-end-bedrijfsprocessen worden geproduceerd die alle beheerssystemen van de operator bestrijken, met inbegrip van orderbeheer, klantenzorg, dienstverlening en facturatie. Ondersteuning voor end-to-end-processen stelt de klanten in staat diensten te bestellen en te beheren via een zelfbedieningssysteem. Activering en de juiste configuratie van de vereiste diensten vindt automatisch plaats. Het facturatiesysteem wordt onmiddellijk van de activering van de diensten op de hoogte gebracht, zodat de nieuwe dienst naar behoren kan worden gefactureerd.

Het open platformconcept van Kapsch en Vertel betekent dat provider- en netwerkoverschrijdende diensten gemakkelijk kunnen worden geïmplementeerd. Partnerbedrijven van de telecomoperator die bijkomende inhoud en diensten aanbieden kunnen aankoppelen via gebruiksklare framework-interfaces.

Vertel Corporation is een OEM van telecommunicatieapparatuur die kan bogen op een knowhow, opgedaan op de internationale telecommunicatiemarkten, en kan rekenen op een sterk managementteam dat vele jaren ervaring heeft in de sectoren dragers, uitrusting en software. Onder zijn meer dan 300 klanten over de hele wereld telt het bedrijf Lucent Technologies, Alcatel, AT&T, NTT, Nokia en Motorola. Vertel biedt de modernste communicatieoplossingen voor het integreren van telecombeheerssystemen en voor het koppelen van verdeelde software in telecomnetwerken. Het bedrijf is gevestigd in Woodland Hills, Californië. Het heeft verkoop- en dienstencentra over de hele wereld.

Kapsch is een Oostenrijkse systeemleverancier en systeemintegrator voor publieke en particuliere communicatienetwerken en voor intelligente telematicaoplossingen voor verkeer. Kapsch is één van 's werelds belangrijkste leveranciers in vele van de grote segmenten in de sector informatie- en communicatietechnolologie. Zijn klanten zijn onder andere Telekom Austria, Mobilkom Austria, ORF en Matav. De Kapsch-groep heeft ongeveer 2500 werknemers en dochterondernemingen en kantoren in 12 Europese landen. Het bedrijf wordt in de hele wereld vertegenwoordigd door verkoopspartners.

Wenen, 11 juni 2002