KAPSCH AG
Kapsch CarrierCom en Vertel Corporation gaan partnerschap aan
Kapsch CarrierCom en Vertel Corporation gaan een strategisch
partnerschap aan
Samenwerking in productontwikkeling, marketing en verkoop zorgt voor
een open en toekomstgericht serviceplatform voor
telecommunicatieoperatoren
Wenen (OTS) - De laatste jaren hebben telecomoperatoren steeds meer
geïnvesteerd in betere netwerken. Vandaag komt het er vooral op aan
nieuwe diensten te verlenen aan eindconsumenten. Het landschap van de
operatoren is aan het veranderen. Het is niet meer louter een kwestie
van netwerken bouwen en aanbieden, operatoren moeten nu optreden als
dienstverleners en moeten steeds meer samenwerken met
informatieleveranciers en andere specialisten in de sector.
Om in deze belangrijke sector geschikte innovatieve diensten aan
telecommunicatieproviders aan te bieden gaan Vertel Corporation en
Kapsch CarrierCom AG een strategisch partnerschap aan met als
doelstelling de uitbouw van een open en toekomstgericht
dienstenplatform voor telecomoperatoren. Dankzij het open concept van
dit nieuwe platform kunnen complexe spraak- en datadiensten sneller
worden geïmplementeerd en is het mogelijk samenwerkingsovereenkomsten
aan te gaan met informatieleveranciers en andere gespecialiseerde
providers.
'De grootste uitdaging waarmee elke telecomoperator vandaag te maken
krijgt is innovatieve diensten snel en doeltreffend integreren in een
bestaande telecommunicatiestructuur, en zo kosten te besparen, zowel
voor de implementatie als voor de werking', aldus Dr. Dieter Dungl,
Director of Sales and Marketing bij Kapsch CarrierCom AG.
Gezamenlijke producten breiden het gamma diensten voor klanten uit
'De gezamenlijke producten van Kapsch en Vertel vertegenwoordigen
volledig nieuwe generaties oplossingen. Via deze producten kunnen
diensten voor verschillende netwerken automatisch ter beschikking
worden gesteld, gemakkelijk worden geïmplementeerd en aangepast, en
door de klanten zelf worden onderhouden', voegde Carey Walters, Senior
Vice President for Sales & Alliances bij Vertel, daar nog aan toe.
'Gebruikers kunnen rekenen op een flexibel netwerk en krijgen de optie
van procesintegratie voor nieuwe en bestaande
infrastructuurfaciliteiten. Zo wordt het voor bedrijven mogelijk hun
dienstenaanbod uit te breiden en tegelijkertijd hun werkingskosten te
drukken.'
Een eerste stap naar de implementatie van dit gezamenlijke
dienstenplatform is de 'NetXtender'-oplossing van Kapsch en de
'M-Ware'-oplossing van Vertel samen te voegen. NetXtender behandelt
automatisch alle ingevoerde gegevens voor diensten in de geschikte
netwerkelementen en systemen die nodig zijn om de diensten te
activeren. Dit betekent dat diensten voor duizenden klanten met één
enkel centraal instrument kunnen worden geactiveerd of gewijzigd,
zonder dat er gegevens met de hand moeten worden ingevoerd. Gebruikers
hebben helemaal geen gedetailleerde programmeerkennis nodig. Met
NetXtender worden de kosten voor dienstverlening met meer dan 50%
gedrukt.
M-Ware is een platform dat het brede gamma aan netwerkelementen en
beheerssystemen van een telecomoperator op gestructureerde wijze
onderling met elkaar verbindt. Klanten krijgen een eenvormig beeld van
hun gegevens in het netwerk, en de systemen communiceren perfect met
elkaar. Nieuwe componenten, netwerkelementen en beheerssystemen kunnen
snel aan de bestaande systemen worden toegevoegd en nieuwe diensten
kunnen worden geïmplementeerd. Modules kunnen opnieuw worden gebruikt,
wat de kosten en implementatietijd aanzienlijk vermindert.
Met nieuwe dienstenplatforms kunnen complexe diensten gemakkelijk
worden geïmplementeerd
De twee oplossingen samen vormen een nieuw dienstenplatform waarmee
complexe spraak- en gegevensdiensten snel kunnen worden
geïmplementeerd. Dankzij de gezamenlijke diensteninfrastructuur kunnen
end-to-end-bedrijfsprocessen worden geproduceerd die alle
beheerssystemen van de operator bestrijken, met inbegrip van
orderbeheer, klantenzorg, dienstverlening en facturatie. Ondersteuning
voor end-to-end-processen stelt de klanten in staat diensten te
bestellen en te beheren via een zelfbedieningssysteem. Activering en
de juiste configuratie van de vereiste diensten vindt automatisch
plaats. Het facturatiesysteem wordt onmiddellijk van de activering van
de diensten op de hoogte gebracht, zodat de nieuwe dienst naar behoren
kan worden gefactureerd.
Het open platformconcept van Kapsch en Vertel betekent dat provider-
en netwerkoverschrijdende diensten gemakkelijk kunnen worden
geïmplementeerd. Partnerbedrijven van de telecomoperator die
bijkomende inhoud en diensten aanbieden kunnen aankoppelen via
gebruiksklare framework-interfaces.
Vertel Corporation is een OEM van telecommunicatieapparatuur die kan
bogen op een knowhow, opgedaan op de internationale
telecommunicatiemarkten, en kan rekenen op een sterk managementteam
dat vele jaren ervaring heeft in de sectoren dragers, uitrusting en
software. Onder zijn meer dan 300 klanten over de hele wereld telt het
bedrijf Lucent Technologies, Alcatel, AT&T, NTT, Nokia en Motorola.
Vertel biedt de modernste communicatieoplossingen voor het integreren
van telecombeheerssystemen en voor het koppelen van verdeelde software
in telecomnetwerken. Het bedrijf is gevestigd in Woodland Hills,
Californië. Het heeft verkoop- en dienstencentra over de hele
wereld.
Kapsch is een Oostenrijkse systeemleverancier en systeemintegrator
voor publieke en particuliere communicatienetwerken en voor
intelligente telematicaoplossingen voor verkeer. Kapsch is één van 's
werelds belangrijkste leveranciers in vele van de grote segmenten in
de sector informatie- en communicatietechnolologie. Zijn klanten zijn
onder andere Telekom Austria, Mobilkom Austria, ORF en Matav. De
Kapsch-groep heeft ongeveer 2500 werknemers en dochterondernemingen en
kantoren in 12 Europese landen. Het bedrijf wordt in de hele wereld
vertegenwoordigd door verkoopspartners.
Wenen, 11 juni 2002