StepStone Statistieken - juni 2002

StepStone meest bekende carrièresite onder regelmatige internetgebruikers

13 juni 2002- Regelmatige internetgebruikers tussen 15 en 65 jaar noemen StepStone het meest als hen gevraagd wordt naar een carrièresite. Hiermee is StepStone nummer één in spontane merkbekendheid binnen deze doelgroep. Dit blijkt uit een telefonisch onderzoek van onafhankelijk onderzoeksbureau Gallup International / NIPO, in opdracht van StepStone (mei 2002).

Regelmatige internetgebruikers maken tenminste éénmaal per maand gebruik van internet. Deze groep noemde ongeholpen www.StepStone.nl het meest op de vraag: "Op het internet zijn websites waar u kunt zoeken naar een nieuwe baan, of waar u uw CV kunt plaatsen. We noemen deze sites carrièresites. Welke carrièresites kent u, of heeft u wel eens van gehoord?". Van de respondenten noemde 16% spontaan StepStone. MonsterBoard werd door 12% genoemd, Jobnews en Intermediair werden beiden door 5% van de respondenten genoemd. Nationale Vacaturebank en Jobtrack tenslotte werden beiden door 3% van de respondenten spontaan genoemd.

Noot aan de redactie (