CNV PUBLIEKE ZAAK

CNV Publieke Zaak van start gegaan

CNV Publieke Zaak is met ingang van 20 juni 2002 de nieuwe naam van de CFO CNV-BOND. Tevens hebben CNV Publieke Zaak, de vakcentrale CNV en zes andere bonden een nieuwe uniforme huisstijl ingevoerd die is ontworpen door Studio Dumbar in Den Haag. Doekle Terpstra, voorzitter van het CNV, heeft het totaal vernieuwde gezicht van de christelijke vakbeweging in Nederland op 20 juni jl. officieel in Noordwijkerhout gepresenteerd. Doel van dit huisstijlproject is de herkenbaarheid van CNV en aangesloten bonden in de samenleving te vergroten door een krachtiger gezamenlijke uitstraling.

De introductie van CNV Publieke Zaak heeft als gevolg dat alle oude CFO-uitingen zijn vervangen, zoals enveloppen, (nieuws)briefpapier, etiketten, visitekaartjes en ander correspondentiemateriaal. Een nieuwe ledenwerffolder is gedrukt. Voor de werkplekken is een fraaie poster gemaakt. Ook zijn nieuwe naamborden en vlaggen vervaardigd.

De oude website is veranderd in www.cnvpubliekezaak.nl. Op deze vernieuwde site staan steeds de laatste actuele nieuwsberichten van CNV Publieke Zaak. Op 13 juli 2002 verschijnt het eerste nummer van Magazine CNV Publieke Zaak in een vernieuwde vormgeving.

CNV Publieke Zaak behartigt (evenals bij de CFO tot en met 19 juni 2002 het geval was) de belangen van 84.000 leden bij de overheid, in de sector zorg & welzijn en bij verzelfstandigde overheidsinstellingen. De leden vallen onder circa 45 landelijke vakgroepen die actief zijn als CNV Gemeenten, CNV Ziekenhuizen en CNV KPN (genoemd als voorbeelden van het nieuwe naamgevingsstramien).

(