Ingezonden persbericht


Universitair onderzoek bevestigt: 'collaborative' oplossingen versnellen het productontwikkelingsproces en maken aanzienlijke besparingen mogelijk

Onderzoek geeft impuls aan 'Business Value Program' van MatrixOne dat de implementatie stroomlijnt van oplossingen voor samenwerking tussen leveranciers en afnemers

Amsterdam, 21 juni 2002 - MatrixOne (Nasdaq: MONE), toonaangevend aanbieder van product collaboration-oplossingen voor bedrijfsketens, maakt de beschikbaarheid bekend van het eerste universitaire onderzoek naar de impact van collaboration op het productontwikkelingsproces. Het onderzoek, dat is uitgevoerd door de School of Management van de Universiteit van Texas in Dallas (www.utd.edu), stelt vast dat applicaties die samenwerking tussen leveranciers en afnemers ondersteunen, een aanzienlijke verbetering veroorzaken van de productkwaliteit, ontwikkelingskosten, time-to-market, samenwerking binnen en tussen ontwikkelingsteams en de tevredenheid van eindgebruikers..

MatrixOne ziet haar visie gestaafd door het onderzoek van de Universiteit van Texas. De resultaten versterken MatrixOne's onlangs aangekondigde 'Business Value programma'. Dit programma stelt bedrijven in staat om de tijd, onzekerheid en risico's die gemoeid zijn met de implementatie van 'collaboration'-oplossingen, drastisch te verminderen.

Direct verband
Het onderzoek van de Universiteit van Texas in Dallas kwantificeert de strategische voordelen die 'collaborative'-oplossingen bieden. Het onderzoek toont aan dat er een direct verband is tussen aan de ene kant het gebruiken van oplossingen voor samenwerking tussen leveranciers en afnemers in alle fasen van de productlevenscyclus en aan de andere kant een korte time-to-market, efficiënte productieprocessen en lagere productontwikkelingskosten.

Indranil R. Bardhan, assistant professor en co-director van het Center for Practice and Research in Software Management (PRISM) van de Universiteit van Texas: "Het investeren in 'collaborative' oplossingen resulteert duidelijk in betere producten. Ons onderzoek laat zien dat het inzetten van oplossingen van MatrixOne in het eerste jaar na ingebruikname al resulteert in een gemiddelde verkorting van de time-to-market van 10 tot 20 procent en gemiddelde jaarlijkse kostenbesparingen van ongeveer $700.000. De resultaten laten zien dat bedrijven serieus moeten overwegen om product collaboration-oplossingen, zoals de oplossingen van MatrixOne, in te zetten om succesvol te blijven."

Een exemplaar van het onderzoeksrapport van de Universiteit van Texas in Dallas is beschikbaar op: http://www.matrixone.com/customers/research.html.

Meer informatie over het MatrixOne Business Value programma inclusief diverse case studies en de mogelijkheid om een analyse van de potentiële resultaten voor uw eigen onderneming aan te vragen, is beschikbaar op www.matrixone.com/customers/value.html.

Over MatrixOne
MatrixOne verandert de manier waarop producten op de markt worden gebracht. Het eMatrix-platform en de Value Chain Portfolio-toepassingen maken online samenwerking mogelijk in wereldwijde bedrijfsketens en bieden veilige toegang tot onafhankelijke handelsgemeenschappen in besloten en openbare elektronische marktplaatsen.
MatrixOne, een betrouwbare partner voor innoverende ondernemingen, helpt klanten de juiste producten snel op de markt te brengen. MatrixOne heeft wereldwijd meer dan 575 klanten in onder meer de technologiesector, ruimtevaart en defensie, de automobielindustrie, de communicatiebranche, de consumentenmarkt, de mechanische en machine-industrie, in de markt voor medische apparatuur en de procesindustrie. Onder andere General Electric, John Deere, Procter & Gamble, Nokia, Siemens, JDS Uniphase en Honda gebruiken MatrixOne-technologie. Het hoofdkantoor van MatrixOne staat in Westford, Massachusetts en het bedrijf heeft vestigingen in Noord-Amerika, Europa en Azië en distributeurs in Zuid-Amerika en Australië. Bezoek www.matrixone.com voor meer informatie.



Ingezonden persbericht