Ingezonden persbericht

Avaya scoort op de 2002 fifa world cup met hoogwaardig convergent spraak- en datanetwerk

Hoogwaardig netwerk verwerkt bijna vier terabytes data in eerste twee weken van het WK

TER PUBLICATIE: 21 juni 2002

NIEUWEGEIN - Avaya, leverancier van spraak- en datanetwerken voor de zakelijke markt, maakt bekend dat het convergente spraak- en datanetwerk dat de activiteiten voor de 2002 FIFA World Cup ondersteunt, hoogwaardige prestaties, betrouwbaarheid en beveiliging levert.
Volgens Avaya presteert het netwerk, dat de cruciale taken van FIFA ondersteunt, maximaal efficiënt. De taken omvatten onder meer stadionactiviteiten, logistiek beheer van 32 teams, media-activiteiten als wedstrijdstatistieken en spelersinformatie, en meer dan 15 andere taken en applicaties. De FIFA verstuurde tussen 31 mei en 14 juni bijna vier terabytes data via het netwerk. Terabyte is een maat voor computeropslagcapaciteit ter grootte van 1.000 gigabytes (1.000 miljard bytes).
Bij de huidige belasting zal het netwerk aan het einde van het toernooi 10 terabytes data hebben verwerkt. Deze hoeveelheid komt overeen met het zes en een half jaar onafgebroken downloaden van MP3-files. Ter vergelijking: een grote handelsbank verstuurt per dag 100 tot 200 gigabytes over zijn gehele Asia-Pacific-netwerk, terwijl het World Cup-netwerk gemiddeld 500 gigabytes per dag verwerkt.
Enkele statistieken over de netwerkprestaties.

* Sinds de ingebruikneming op 8 mei 2002 is er vrijwel geen downtime geweest.
* Van de miljarden datapakketten die via het netwerk werden verstuurd, kwam 100 procent effectief aan; Avaya meldt een verliespercentage (packet loss) van 0,00001 procent.
* De honderden switches, routers en andere apparatuur binnen het FIFA World Cup-netwerk worden continu op afstand gemonitord door Avaya-technici in de vijf wereldwijde monitoring-centra van Avaya (Tokio, Seoul, Singapore, Denver en St Petersburg - Florida). Bijna 98 procent van de alarmmeldingen wordt op afstand opgelost met behulp van Avaya's Expert SystemSM zonder de inschakeling van servicemedewerkers.
* Naast robuustheid en efficiency biedt het netwerk uitzonderlijk hoge transmissiesnelheden voor het versturen van data van en naar verschillende netwerklocaties. Tijdens de piekbelasting is de gemiddelde transmissietijd voor het heen en terug zenden van een normaal datapakket (round trip delay) 70 milliseconden - of zevenhonderdste van een seconde - tussen het Korea International Media Center (IMC) en het IMC in Japan. Hetzelfde pakket zou er van het Korea IMC naar een stadion in Korea en terug 64 milliseconden over doen, terwijl de transmissietijd heen en terug tussen het Korea IMC en een stadion in Japan ongeveer 82 milliseconden bedraagt. Ter vergelijking: het knipperen van een ooglid neemt ongeveer tussen de vijf en acht milliseconden in beslag.
"Het WK 2002 biedt Avaya een showcase op wereldniveau voor onze technologie en vergroot de bekendheid van het merk Avaya aanzienlijk", zegt Paul Myer, Vice-President Integrated Marketing van Avaya. "Avaya bewijst dat bedrijven bedrijfskritische communicatie efficiënt en effectief kunnen ondersteunen via IP-convergentie. En we doen dat terwijl miljoenen mensen ons nauwlettend in de gaten houden. Voor het oog van de gehele wereld verenigt de WK 2002 de gehele wereld en Avaya legt hiervoor alle verbindingen." Het netwerk voor de WK 2002 is het eerste netwerk dat gelijktijdig twee wedstrijden ondersteunt in twee verschillende landen. Het netwerk omvat 40.000 verbindingen met 20 stadions, twee internationale mediacentra en twee remote hoofdkwartieren voor de FIFA.

Het is voor het eerst dat tijdens een WK Internet Protocol-telefonie (IP) wordt ingezet en de FIFA haar spraak- en datacommunicatie via hetzelfde netwerk laat verlopen. Het netwerk verwerkt gemiddeld 100.000 IP-gesprekken per dag. Door deze gesprekken over haar eigen datanetwerk te verzenden, vereenvoudigt de FIFA het netwerkbeheer en worden de communicatiekosten teruggedrongen. De verwachte besparingen liggen rond de $200.000 voor het evenement dat een maand duurt.

Eén van de netwerktoepassingen die tijdens het WK worden ingezet, zijn Avaya Wireless Local Area Network Cards (LAN). Meer dan 450 FIFA-medewerkers hebben via deze kaarten vanuit de FIFA-hotels toegang tot hun e-mail en internet. Daarnaast gebruiken journalisten de draadloze LAN-kaarten voor de verbinding met het FIFA World Cup-netwerk zonder dat ze een specifiek werkstation of vaste telefoonverbinding nodig hebben in het stadion of IMC. Ze kunnen zich vrij bewegen op verschillende locaties zonder dat ze contact verliezen met hun redacties. Verder kunnen ze hun verhalen altijd en overal vandaan versturen.
"De verslaggeving van het meest bekeken sportevenement is niet eenvoudig. Mensen uit verschillende landen moeten samenwerken om te zorgen dat miljarden de wedstrijden op tv kunnen zien en continu de meest actuele informatie op de FIFA-site kunnen vinden", aldus Joseph S. Blatter, President van de FIFA. "Avaya biedt de FIFA hoogwaardige technologie, zoals de Avaya Wireless-oplossing in onze hoofdkwartieren in Seoel en Tokio. Hiermee kunnen de delegaties van de verschillende landen overal in het hoofdkwartier snel en betrouwbaar communiceren. Ik voorzie een grote rol voor draadloze communicatie bij toekomstige sportevenementen en bij het WK 2006 in Duitsland."
Naast de ondersteuning van de FIFA en journalisten verzorgt Avaya ook draadloze internetverbindingen voor meer dan 100 spelers, officials en de familieleden van het Amerikaanse team in hun hotel in Seoel.

De betrokkenheid van Avaya bij de WK biedt niet alleen een belangrijke testcase voor haar technologieën en oplossingen, maar ook unieke mogelijkheden voor het uitbreiden van de naamsbekendheid. Via meer dan 300 omroeppartners - tweemaal zoveel als tijdens het WK in 1998 - kijken tijdens het gehele evenement meer dan 40 miljard mensen naar televisiebeelden van het WK. Tijdens de openingswedstrijd keken wereldwijd meer dan 500 miljoen mensen. De verwachting is dat de finale op 30 juni meer dan 2 miljard kijkers zal trekken. Verder registreerde FIFAworldcup.com op 3 juni een recordaantal hits van 80.621.278.

Avaya
Avaya, Inc., wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en service van spraak- en datanetwerken en communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die organisaties - inclusief meer dan 90 procent van de FORTUNE 500 - helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven, aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication, Service Providing, Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Avaya Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, call centers en gestructureerde bekabelingssystemen, en marktleider in de Verenigde Staten in systemen en diensten voor spraakcommunicatie. Avaya is officieel partner van FIFA voor het WK 2002 in Japan en Korea, het WK 2003 voor vrouwen in China en het WK 2006 in Duitsland. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl. ###



Ingezonden persbericht