-PERSBERICHT-

Schiphol-Rijk, 26 juni 2002

Albert en MSN maken online boodschappen doen nog toegankelijker

Krachtenbundeling met gedeelde visie op internet

Albert, de online bezorgservice van Ahold, en MSN, de consumentenportal van Microsoft, kondigen vandaag de start van een langlopende pilot aan die bij succes kan resulteren in een samenwerking. Beide partijen delen het geloof in de groeiende rol van internet als terugkerend onderdeel van het dagelijks leven en beginnen vandaag met een drie maanden durende pilot. Door de samenwerking met MSN hoopt Ahold de bezorgservice Albert nog toegankelijker te maken voor een breder publiek. De samenwerking met Albert is voor MSN weer een volgende stap om met haar portal en services dagelijks relevantie te bieden aan miljoenen Nederlanders.

Groot bereik, actief gebruik
De samenwerking is een logische combinatie van het feit dat 'boodschappen doen' en 'internetten' beide een dagelijks relevant onderdeel van het leven zijn. Albert koos voor MSN vanwege de uitgebreide mogelijkheden die het MSN-platform biedt en haar enorme bereik van 3.3 miljoen unieke bezoekers per maand. Daarnaast zijn de MSN-bezoekers actieve internetters, die veelal meerdere malen per dag gebruik maken van het medium en bovendien ervaring hebben met het doen van online aankopen. Deze aspecten maken het MSN platform zeer geschikt om de gebruikers kennis te laten maken met Albert en stellen Albert in staat een hechte en langdurige relatie met hen aan te gaan. De samenwerking creëert voor MSN een unieke mogelijkheid om haar gebruikers op een makkelijke kennis te laten maken met de diensten van Albert waardoor de relevantie van het internet nog verder wordt verhoogd.

Optimaal gebruik van MSN's branding- en trafficmogelijkheden De samenwerking bestaat uit een aantal verschillende componenten, waardoor Albert de branding- en trafficmogelijkheden van het MSN-platform optimaal benut en zich met speciale acties kan richten op MSN-bezoekers. Via het MSN-kanaal 'Vrouw' heeft de gebruiker toegang tot de micro-site 'Dagelijks Leven', die door Albert zelf wordt ontwikkeld en onderhouden. MSN zet diverse middelen in om traffic te sturen naar deze speciale Albert micro-site. Daarnaast gaat Albert een contentfeed leveren op de homepage van 'Vrouw'. Dit alles wordt ondersteund door een variëteit aan advertisingproducten, zowel op de homepage als binnen de diverse MSN-kanalen en -services.

Krachtenbundeling tussen A-merken
Joost Nienhuis, country manager MSN.nl: 'Om de internetervaring van onze gebruikers steeds verder te kunnen verrijken, zijn wij voortdurend op zoek naar A-merk partners zoals Albert. Wij zien de krachtenbundeling tussen topmerken op het internet als een essentiële factor bij het verhogen van de dagelijkse relevantie van het medium voor de gebruiker."

Nathalie Brendel, communicatiemanager van Albert: "Gezien het bereik van MSN.nl bij internetgebruikers lag een pilotsamenwerking voor de hand. Naast de exposure die de naamsbekendheid van Albert zal vergroten, is de doelstelling gebaseerd op het informeren over het gemak van onze bezorgservice, wat uiteindelijk moet resulteren in duizenden nieuwe klanten voor Albert."

Korte kennismaking succesvol
De afgelopen maanden, onder meer rond Pasen, heeft Albert al kennis gemaakt met de mogelijkheden van het MSN-platform. De ervaring die Albert in deze periode heeft opgedaan met advertising op de MSN-homepage was zeer positief. Deze korte kennismaking met MSN maakte, dat de keuze voor een langer lopende pilot en een breder pakket aan mogelijkheden voor de hand lag.


-EINDE BERICHT-