TBIN BV

Tbin: vurige wens van de Call Center Branche gaat in vervulling

De onafhankelijkheid en continuïteit van het exameninstituut Tbin gevestigd te Gouda, is gewaarborgd. Na een maandenlange en vruchteloze juridische strijd tussen de voormalige aandeelhouders van Tbin, is er na het faillissement van vorige week een doorstart gerealiseerd. De voormalige directeur van Tbin de heer R. Bal heeft hierover overeenstemming bereikt met de curator van Tbin. Bij de doorstart is tevens een informal investor betrokken om Tbin ook in financiële zin te voorzien van nieuw elan.

Aangezien alle medewerkers bij de doorstart zijn betrokken en de huisvesting geen wijziging ondergaat (Tbin blijft gehuisvest aan de Westhaven 57 te Gouda), verandert er voor kandidaten en opdrachtgevers vrijwel niets. Zo zullen op vrijdag 28 juni 2002 examens plaatsvinden voor het Tbin Basis Certificaat.

De plannen van Tbin zijn ambitieus maar realistisch. Zowel de zogenoemde inhouse als ook de facilitaire customer contact centers streven naar een verdere volwassenheid van de Customer Contact Center Branche (zie Financieel dagblad 15 mei 2002). Daarbij is persoonscertificering essentieel. Tbin streeft naar internationale maatschappelijke erkenning van een aantal beroepen binnen de Customer Contact Center Branche. Het Tbin certificaat voor agents is al een zeer bekend begrip en een gehanteerde norm binnen de facilitaire en inhouse Customer Contact Centers en staat garant voor kwaliteit en professionaliteit.

Naast de agent certificering werkt TBin samen met marktpartijen en de CIAC (Call Center Advisory Board) in de USA, om te komen tot internationale transparante eindtermen voor alle beroepsgroepen. De eindtermen vormen voor opleiders het vertrekpunt bij het ontwikkelen en aanbieden van hun lesstof.

Zowel commerciële opleiders als ook het reguliere onderwijs zullen bij deze Tbin ontwikkelingen betrokken worden.

Over Tbin
Tbin is een onafhankelijk exameninstituut. Tbin leidt niet op, maar richt zich op de ontwikkeling van een transparante kwalificatie- en certificeringstructuur. De customer contact bedrijfstak biedt op dit moment aan ongeveer 175.000 mensen werk. Jaarlijks stromen er circa 30.000 medewerkers in, aan wie steeds hogere eisen op kwaliteitsgebied worden gesteld. Goede opleidingen en onafhankelijke certificeringen zijn volgens Tbin dan ook noodzakelijk om de bedrijfstak verder te ontwikkelen.

Noot van de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Tbin, Rob Bal (directeur)
Westhaven 57
2801 PN Gouda
mobiel (06) 53 26 46 61
telefoon (0182) 59 19 39
fax (0182) 59 19 33
www.tbin.nl
rbal@tbin.nl

27 jun 02 10:29