TBIN BV
Tbin: vurige wens van de Call Center Branche gaat in vervulling
De onafhankelijkheid en continuïteit van het exameninstituut Tbin
gevestigd te Gouda, is gewaarborgd. Na een maandenlange en vruchteloze
juridische strijd tussen de voormalige aandeelhouders van Tbin, is er
na het faillissement van vorige week een doorstart gerealiseerd. De
voormalige directeur van Tbin de heer R. Bal heeft hierover
overeenstemming bereikt met de curator van Tbin. Bij de doorstart is
tevens een informal investor betrokken om Tbin ook in financiële zin
te voorzien van nieuw elan.
Aangezien alle medewerkers bij de doorstart zijn betrokken en de
huisvesting geen wijziging ondergaat (Tbin blijft gehuisvest aan de
Westhaven 57 te Gouda), verandert er voor kandidaten en opdrachtgevers
vrijwel niets. Zo zullen op vrijdag 28 juni 2002 examens plaatsvinden
voor het Tbin Basis Certificaat.
De plannen van Tbin zijn ambitieus maar realistisch. Zowel de
zogenoemde inhouse als ook de facilitaire customer contact centers
streven naar een verdere volwassenheid van de Customer Contact Center
Branche (zie Financieel dagblad 15 mei 2002). Daarbij is
persoonscertificering essentieel. Tbin streeft naar internationale
maatschappelijke erkenning van een aantal beroepen binnen de Customer
Contact Center Branche. Het Tbin certificaat voor agents is al een
zeer bekend begrip en een gehanteerde norm binnen de facilitaire en
inhouse Customer Contact Centers en staat garant voor kwaliteit en
professionaliteit.
Naast de agent certificering werkt TBin samen met marktpartijen en de
CIAC (Call Center Advisory Board) in de USA, om te komen tot
internationale transparante eindtermen voor alle beroepsgroepen. De
eindtermen vormen voor opleiders het vertrekpunt bij het ontwikkelen
en aanbieden van hun lesstof.
Zowel commerciële opleiders als ook het reguliere onderwijs zullen bij
deze Tbin ontwikkelingen betrokken worden.
Over Tbin
Tbin is een onafhankelijk exameninstituut. Tbin leidt niet op, maar
richt zich op de ontwikkeling van een transparante kwalificatie- en
certificeringstructuur. De customer contact bedrijfstak biedt op dit
moment aan ongeveer 175.000 mensen werk. Jaarlijks stromen er circa
30.000 medewerkers in, aan wie steeds hogere eisen op kwaliteitsgebied
worden gesteld. Goede opleidingen en onafhankelijke certificeringen
zijn volgens Tbin dan ook noodzakelijk om de bedrijfstak verder te
ontwikkelen.
Noot van de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Tbin, Rob Bal (directeur)
Westhaven 57
2801 PN Gouda
mobiel (06) 53 26 46 61
telefoon (0182) 59 19 39
fax (0182) 59 19 33
www.tbin.nl
rbal@tbin.nl
27 jun 02 10:29