Ingezonden persbericht


KPMG kiest software Informatica
om sneller en effectiever beslissingen te kunnen nemen

Software voor data-integratie en analyses moet tevens leiden tot kostenreductie

Nieuwegein, 28 juni 2002 Informatica, marktleider in bedrijfsanalytische software, heeft vandaag bekend gemaakt dat accountants- en adviesorganisatie KPMG in Nederland heeft gekozen voor PowerCenter, het data-integratie platform van Informatica. KPMG schaft de software aan om sneller nauwkeurige managementinformatie te ontsluiten uit de vele bronnen die in de organisatie aanwezig zijn. Met de software van Informatica verwacht het bedrijf de snelheid en effectiviteit van managementbeslissingen te zullen vergroten. Andere motieven zijn de uitstekende schaalbaarheid van de Informatica-software en de kostenreductie die ermee te behalen valt.

Na een proof-of-concept, waarvoor ook drie concurrerende ondernemingen waren uitgenodigd, is gekozen voor Informatica vanwege de volledigheid en de schaalbaarheid van het product, de snelheid van de ontwikkeling en het marktleiderschap van Informatica op het gebied van data-integratie software en analytische applicaties. Verder speelt mee dat KPMG Consulting partner is van Informatica. De consultants van KPMG hadden reeds goede ervaring met de Informatica producten, die zij zelf ook adviseren aan hun klanten. Uiteindelijk zullen in Nederland ongeveer 250 personen binnen KPMG met de oplossingen van Informatica gaan werken.

Hans Zwart, Partner en CIO van KPMG, voegt toe: De aanschaf van de software van Informatica is voor ons een logische vervolgstap op de rapportage die aan managers ter beschikking wordt gesteld. Er werden met name meer overkoepelende analyses en rapportages gevraagd over de diverse applicaties als HR, Financials etc. heen. Die kunnen we hiermee verschaffen. Het is ons een groot genoegen dat KPMG heeft gekozen voor Informatica om bij te dragen aan het managen van de vele informatie die in de organisatie voorhanden is, aldus Erik ten Bruggencate, commercieel directeur van Informatica Nederland. De schaalbaarheid van ons product biedt goede mogelijkheden tot uitbreiding, hetgeen bij een wereldwijde organisatie vaak wenselijk is.

Over Informatica
Informatica voorziet in bedrijfsanalytische software die het besluitnemers mogelijk maakt zakelijk inzicht om te zetten in een concurrentievoordeel. Informatica heeft de enige geïntegreerde set met analytische producten in de markt, inclusief een krachtig data-integratieplatform, een pakket met analytische applicaties die de waardeketen geheel omvangen, en de real-time levering van gepersonaliseerde analyses via het web, draadloos en via spraakherkenning. Meer dan 1500 klanten, waaronder 60 procent van de Fortune 100, vertrouwen op Informatica software voor de integratie, analyse en levering van kritische informatie aan managers, executives en andere besluitnemers om het zakendoen te optimaliseren. Meer informatie is te vinden op www.informatica.com/nl.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met:

Informatica
Maaike Hilbrand, Marketing Manager Benelux, T: 030 608 2083, M: 06 5155 3760 E: mhilbrand@informatica.com

Paul Kok Consultants
Lucas Stassen, Senior Consultant, T: 0346 - 217 117, M: 06 5341 4711, E: lucasstassen@pkc.nl