Ingezonden persbericht


Persbericht

Topcom versterkt zijn positie in Nederland

Heverlee, vrijdag 28 juni 2002 ­ Topcom, Belgisch/Zweedse producent van draadloze telefoons, telefoontoestellen, (ADSL) modems & draadloze data oplossingen, versterkt zijn marktpositie in Nederland. Het Sales Team Nederland is flink uitgebreid en Topcom hoopt zodoende zijn positie, met name op het gebied van telecom en datacom, te versterken. Het Sales Team Nederland legt zich voornamelijk toe op de segmenten: Telecom en Elektro Retail, ISDN- & ADSL- en dataproducten, Retail- en Groot-Distributie ketens. In Nederland was Topcom reeds actief als leverancier van verschillende retailers in telecom en elektro.

Topcom, producent van draadloze telefoons, telefoontoestellen, (ADSL) modems & draadloze data oplossingen, behoort tot een van de belangrijke spelers in de Europese voice- en datacommunicatie markt. Topcom heeft een verkoopsnetwerk verspreid over een groot gedeelte van Europa. De vervollediging en verbetering van het assortiment aan telecom- en dataproducten is reden voor Topcom om het team in Nederland uit te breiden. Het bedrijf breidt zijn werkterrein steeds verder uit en de uitbreiding van het sales team in Nederland is daartoe een eerste aanzet. Het operationeel hoofdkantoor van de groep is gevestigd in Heverlee in België en houdt zich bezig met R&D, marketing en logistiek. De financiële holding is gevestigd in Zweden. Topcom is vertegenwoordigd in de belangrijkste Europese landen en heeft vestigingen in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Duitsland & Nederland. De intentie voor de toekomst is de uitbreiding van de verkoopkantoren in Europa. Onlangs nog heeft Topcom het distributienetwerk in Azië uitgebreid.

De focus van Topcom ligt, voor wat betreft telecom producten op de draadloze telefoontoestellen. Deze productgroep maakt 53% uit van de totale omzet van Topcom. In data producten ligt de focus op ADSL producten. Ook hier zijn de draadloze oplossingen de toekomst van Topcom. Topcom beschikt over een eigen R&D team dat voortdurend nieuwe producten ontwikkelt voor voice- & datacommunicatie. Het R&D team van Topcom streeft hierbij steeds naar de optimale mix in de ontwikkeling van gebruiksvriendelijke kwaliteitsproducten met een tijdloos design aan een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Ondanks de opkomst van de mobiele telefoon de afgelopen jaren blijft de vaste telefoonverbinding een stevige positie behouden en blijft door het stijgend aantal internetconnecties het vast telefoonverkeer stijgen. Daarom besliste Topcom ook in de data markt te stappen. Een fusie met het Zweedse Incom in 2001 heeft hier voor de nodige knowhow gezorgd. Incom heeft 12 jaar ervaring en is in de Nordic markt een sterke speler. Na de fusie gaat Incom ook onder de Topcom naam verder door het leven. Topcom startte reeds in de jaren 70 met de business-to-businessverkoop van telecommunicatiesystemen. Sinds 1992 richt het bedrijf zich hoofdzakelijk op de Europese consumentenmarkt van draadloze telefoons, telefoontoestellen, en recent op ADSL modems onder de merknaam Topcom.

Noot voor de redactie,