Miko


Persbericht

Miko Koffie wint prestigieuze Rotterdamse Ketelbinkie Koffieprijs

Rotterdam, 5 Juli 2002 - Cultcafé Courzand heeft in de sector Restaurants de prestigieuze Rotterdamse Ketelbinkie Koffieprijs 2002 in de wacht weten te slepen. Sinds enkele jaren schenkt dit restaurant koffie van Miko, de Belgische koffiebrander uit Turnhout met een traditie van meer dan 200 jaar.

Sinds 1987 bepaalt een jury die uit 15 tot 20 journalisten bestaat welk horecabedrijf in Rotterdam het beste kopje koffie zet. Onaangekondigd komen zij tweemaal op bezoek en beoordelen als onopvallende gast de koffie. Er wordt bij deze beoordeling gelet op kwaliteit, aanblik, ambiance, bediening en de verhouding prijs/kwaliteit.

Zowel Marcel Lammerée, directeur Miko Koffie Service Nederland, als restauranteigenaar Willem Versluis, toonde zich in verband met de toekenning van de prijs bijzonder verheugd. "België heeft op gastronomisch gebied internationaal een klinkende naam als het gaat om chocolade en bier, maar wat bij veel mensen minder bekend is, is dat het ook op koffiegebied een naam heeft hoog te houden. Maar met alleen goede koffie ben je er niet. Zeker zo belangrijk is de manier waarop ons product aan de gasten gepresenteerd wordt. Restauranteigenaar Willem Versluis en zijn personeel hebben laten zien hoe dit gebeuren moet. Een prestatie waar zij met z'n allen bijzonder trots op mogen zijn", aldus deze Miko-directeur.

De koffie van restaurant Courzand wordt geserveerd met een dikke crèmelaag in servies met het logo van Courzand. De koffie wordt aangekleed met een wisselend garnituur dat bestaat uit snoepjes of bonbonnetjes en in de zomer zelfs een heerlijk bolletje ijs met likeur. Zo wordt koffiedrinken een bijzonder genot.

Eerder dit jaar viel de koffie van Miko tijdens een test bij 48 wegrestaurants door het tijdschrift Truckstar ook al in de prijzen. Miko eindigde bij restaurant De Pleisterplaats op een gedeelde eerste plaats. Dit restaurant schenkt al 20 jaar Miko-koffie.

De aan de Euronext genoteerde Miko-groep heeft behalve in Nederland en uiteraard België nog in een aantal andere Europese landen vestigingen waaronder Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Polen en Tsjechië. Net als in België heeft het bedrijf van oudsher een sterke positie in de Out-of-Home markt. Dit is het marktsegment waar koffie wordt verbruikt buiten de huiselijke sfeer, zoals catering, horeca en kantoren.

Einde