Tiscali

Tiscali en MTV Networks Europe samen voor een chat met George Michael

De Britse zanger/tekstschrijver debuteert online met zijn CONTROVERSIELE nieuwe videoclip "Shoot the Dog"

Cagliari/Londen, 9 juli 2002. Tiscali, het Europese Internet bedrijf en MTV Networks Europa, organiseren samen een exclusieve online live chat met popster George Michael. Gebruikers van Tiscali en MTV Europe online hebben op woensdag 10 juli 2002 om 20.00 uur de unieke mogelijkheid om met de zanger te chatten. Er kan zowel op Tiscali's website www.tiscali.nl als op MTV Europe's website www.mtv.nl worden ingelogd.

Shoot The Dog is op dit moment alleen als televisie en online wereldprimeur te zien bij MTV Europe waar het publiek het nummer kan horen voordat het waar dan ook ter wereld via de radio wordt uitgezonden. De 1 uur durende webchat met George Michael vindt plaats op het hoofdkwartier van MTV Europe in Londen en is te volgen via de websites van MTV Europe. Daarnaast kunnen de gebruikers van Tiscali de videoclip streamen vanaf Tiscali's microsite.

'Shoot The Dog' is een hard statement van de zanger over het gebrek aan dialoog tussen de Britse regering en het Britse volk. Deze chat is de eerste mogelijkheid voor het publiek om met de ster over zijn meest recente werk te praten. Tiscali moedigt iedereen aan om vragen voor de chat via de microsite in te dienen.

De videoclip voor 'Shoot The Dog' is geheel uitgevoerd in 2D animatie met 2D karikaturen van George zelf en heeft een bezetting met o.a. Tony & Cherie Blair en George Bush. Verder laat de video scenes zien zoals George aan het "body poppen" met George W. Bush in de Oval Office, line-dancing met Tony Blair in cowboypak, vliegend in de ruimte op een raket van Saddam Hussein en strippend tot slechts zijn luipaard print G-string om in bed te springen met Cherie Blair.

Na bijna 20 jaar in de muziekindustrie kan George Michael terugkijken op een verkoop van meer dan 67 miljoen exemplaren wereldwijd. In die periode behaalde hij met zijn debuut album zes keer de eerste plaats op de Amerikaanse hitlijst, elf keer de eerste plaats in Engeland en hij was zes keer nummer een op de albumlijst.

Polydor komt met de officiële release van "Shoot the dog" in augustus 2002.

Over Tiscali S.p.A.
Tiscali S.p.A., (Nuovo Mercato, Milan: TIS; Nouveau Marché, Paris: 005773), het Europese internetbedrijf, biedt toegang tot het internet en een breed scala aan content, toepassingen en innovatieve communicatiediensten. Op 31 maart 2002 telde Tiscali S.p.A. 7,4 miljoen actieve gebruikers. Tiscali genereerde in het eerste kwartaal van 2002 meer dan 10,9 miljard minuten internetverkeer. Met meer dan 14 miljoen unieke bezoekers op haar websites is Tiscali officieel het leidende internetbedrijf van Europa. Corporate website Tiscali : www.tiscali.com

About MTV Networks Europe
MTV Europe is Europe's largest 24-hour music television network, reaching more 100 million households in 43 territories via terrestrial, cable and satellite. MTV Europe currently comprises the following channels - MTV UK & Ireland, MTV Italia, MTV España, MTV Germany (serving Germany, Austria and German speaking Switzerland), MTV2 Pop (pop channel in Germany) MTV France (serving France, Belgium & French speaking Switzerland), MTV NL serving the Dutch market, MTV Polska, MTV Nordic and MTV European (an English language channel serving 22 countries including Greece, Israel and Portugal). MTV Europe also acquired TMF Holland and Belgium in 2001 to run alongside MTV NL.There are 4 digital MTV brands available in the UK - MTV Dance, Base, Hits and MTV 2 with Base, Hits, MTV2 available in Europe. MTV Live, a broadband channel for PC launched in Europe at the end of 2001. There are also 11 regional MTV online services: mtve.com servicing MTV Nordic in English; mtve.com/european for Northern Europe in English; mtv.fr serving France, mtv.de and mtvpop.de both in German servicing Germany, Austria and German speaking Switzerland; mtv.it aimed at users in Italy, mtv.es servicing the MTV España market; mtv.co.uk for users in the UK and Ireland; mtv.nl aimed at Dutch users; mtv.pl aimed at the MTV Polska market and mtv2europe - an English site running alongside the MTV2 digital channel, as well as tmf.nl and tmf.be which run alongside TMF in Holland and Flanders. All brands are specifically tailored to satisfy the tastes and nuances of each market including local presenters, programming and playlists.

Tiscali Contacts:
Elisa Lavagna/Monica Sicorello
Image Building
+39 0289011300
e.lavagna@imagebuilding.it
m.sicorello@imagebuilding.it

Van Kempen PR & PA
+31 70 346 3760
research@kempenpr.nl

MTV Contacts:
Polly Stevens/Suzi Lancaster
MTV Networks Europe
0044 207 478 6615/6716
stevens.polly@mtvne.com
Lancaster.suzi@mtvne.com