Ingezonden persbericht

Gratis online Managementuitgaven doen het nog

ARNHEM, 20020714 -- Het woord 'gratis 'wordt de laatste jaren veel geassocieerd met 'internet' en 'gedoemd te mislukken '. Vooral initiatieven die zich op de zakelijke markt richten en dan ook nog op 'de manager ' lijken geen kans van slagen te hebben. De laatste jaren verschenen er echter een aantal nieuwe uitgaven die zich met succes op de manager hebben gericht. Opmerkelijk genoeg zijn de uitgaven gratis en verwerven ze een nieuwe markt. MyManager is zo'n initiatief.

MyManager verzendt iedere maand aan haar abonnees per email een elektronische krant. " Voor managers, door managers "; is het motto. Een afwisseling van bijdragen door managers, hoogleraren, bedrijvennieuws, internetnieuws, makro-economisch nieuws en reclame. Iedere maand een goede mix voor iedere manager wat wils. 75% van het abonneebestand is directeur / manager. Ook niet managers mogen abonnee worden.

Dat MyManager alles met internet te maken heeft betekent zeker niet dat het gedoemd is te mislukken. Integendeel; het doel is winst te maken. Van het moment van oprichting, 2 jaar geleden, maakt het noch winst, noch verlies. De strategie is er één van de lange termijn. "Het afgelopen jaar hebben we constant weten te groeien, zonder dat er enorme investeringen mee gepaard gingen. Alles gaat in eigen beheer. Voor reclame wordt het eigen netwerk van de uitgever gebruikt. MyManager is een kind dat binnen de bescherming van de uitgever opgroeit en steeds meer een serieuze bijdrage begint te leveren. Ook de uitgever zelf begint er profijt van te jebben.

MyManager claimt geen internetbedrijf te zijn, maar tevens geen traditionele uitgave te zijn. "We moeten gebruik van de nieuwe media: onze abonnees ontvangen de uitgaven via de mail en ook de werving gebeurt via internet, maar de inkomsten komen vooral uit niet-internet gerelateerde produkten. Dat de internethype op zijn retour was zagen we al vanaf het begin: alles low-profile.

Hoeveel abonnees de maandelijkse uitgave heeft willen ze niet kwijt. "Dat doen we bewust niet. Van het begin af aan toen we nog maar honderd abonnees hadden deden we de Telegraaf zelf uitgaven. Nu we een respectabel niveau doen we dat nog niet.

Voor de toekomst ziet de uitgever alleen maar voorspoed. "Begin dit jaar hebben we een website opgezet. Dat heeft voor een extra stimulans gezorgd, oftewel een flinke groei opgeleverd. Het is niet de bedoeling de website een eigen gezicht te geven. Het vormt een ondersteuning van de uitgave. Bovendien willen we niet zoveel investeren. We zijn geen internet bedrijf, daarvan hebben we er teveel het loodje zien leggen. De uitgave blijft centraal staan.



Ingezonden persbericht