Ingezonden persbericht

LAWSON SOFTWARE EN neoIT KONDIGEN SAMENWERKING AAN OM ONDERNEMINGEN TE HELPEN HUN STRATEGISCHE SOURCING TE OPTIMALISEREN

Samenwerking resulteert in beter inzicht en controle, en vermindert kosten van sourcing diensten.

Amsterdam, 19 juli 2002 - Lawson Software Inc. (Nasdaq: LWSN) kondigt vandaag hun samenwerking aan met neoIT, toonaangevende aanbieder van technologie en consultancy diensten, die organisaties in staat stelt project georiënteerde technologische en bedrijfsmatige diensten uit te besteden, in te kopen en te managen. Deze software is een uitbreiding op Lawson's Services Automation suite (SA), die workforce management processen, zoals vraag/opportunity management, resource assignment/management, project management/delivery, time and expense capture, project accounting, knowledge management and analytics mogelijk maakt. De samenwerking stelt ondernemingen in staat om interne middelen toe te wijzen waar deze het meest nodig zijn door gebruik te maken van Lawson Services Automation. Daarbij stelt het hen in staat strategische overeenkomsten voor uitbesteding aan te gaan en te managen als externe middelen nodig zijn door een gebrek aan interne middelen of kennis.

neoIT's Services Value Chain Automation technologie, ook wel 'strategic sourcing' genoemd, stelt ondernemingen in staat om het hele proces van uitbesteding te automatiseren. Dat kan zowel op het gebied van planning, als op het gebied van sourcing en selectie van outsourcing bedrijven, en het managen van eventuele samenwerking met partners.

De samenwerking tussen Lawson en neoIT speelt in op de toenemende behoefte van organisaties wereldwijd om outsourcen van IT projecten en diensten efficiënter te kunnen managen. Dit kan zijn voor IT applicatie ontwikkeling, integratie en onderhoud, IT infrastructuur, back office of complete IT operaties. Met de samenwerking worden eveneens ondernemingen ondersteund die strategische beslissingen rondom bedrijfsprocessen zoals human resources, marketing en call centers uit besteden. Aanbesteding, inkoop en management van deze services wordt vereenvoudigd.

"De inkoop van IT diensten is tegenwoordig veelal een gefragmenteerd en onnodig duur proces", aldus Ted Kempf, principal analyst van het vooraanstaande researchbureau Gartner. "Volgens onze berekeningen heeft 80 procent van de Fortune 1000 ondernemingen geen formeel proces voor de strategische inkoop van IT services, of zelfs -nog opvallender- geen idee dat dit nodig is. Op basis hiervan schatten wij dat wereldwijde ondernemingen, die technologische projecten uitbesteden momenteel tussen de $35,000 en $75,000 per project besteden om dienstverleners te identificeren, beoordelen en te selecteren. Als ondernemingen deze kosten willen verminderen zullen ze hier eerst een instrument voor moeten instellen."

De samenwerking tussen Lawson en neoIT speelt in op algemene bezettingsgraadvraagstukken door identificatie van strategische outsourcing partners en managen van hun diensten te vereenvoudigen. De samenwerking stelt ook professionele dienstverleners in staat om te fungeren als 'diensten knooppunt' in de diensten waardeketen. Zij kunnen nu namelijk verschillende partners in een enkele oplossing voor een klant samenbrengen. Klanten profiteren hiervan, doordat ze nu te maken krijgen met maar één aanbieder die complexe outsourcing vraagstukken voor hen kan managen.

"Deze samenwerking gaat over het wegnemen van de barrieres van de onderneming", aldus Simon Rigden, Lawson vice president International. "Het is ons doel om ervoor te zorgen dat organisaties die met ons werken niet langer worden beperkt door de talenten, vaardigheden en beschikbaarheid van middelen binnen de vier muren van hun onderneming. Met deze samenwerking biedt Lawson waarde als inter-enterprise oplossing voor haar klanten. neoIT's technologie, geïntegreerd met Lawson Services Automation, zorgt voor zichtbare vereenvoudiging van mogelijkheden van een onderneming om haar diensten uit te besteden. Het wordt makkelijker, sneller en meer kosten-efficient om diensten uit te besteden aan strategische externe leveranciers."
"neoIT's beslissing om samen te werken met een enterprise software leverancier bracht ons al snel bij Lawson, omdat deze onderneming toonaangevend is op het gebied van services automation technologie. We zijn ervan overtuigd dat de combinatie van beide technologieën een fundamentele verandering zal brengen in de manier waarop ondernemingen hun diensten waardeketen te stroomlijnen", volgens Atul Vashistha, chief executive officer van neoIT. "De samenwerking stelt ons in staat onze klanten een diensten-optimalisatie suite te bieden die een volledig overzicht geeft van de behoeften op het gebied van, zowel intern als extern, uitbesteden van diensten en processen. We bieden controle, zichtbaarheid, kostenbesparingen en procesoptimalisatie."

OVER neoIT
neoIT is de toonaangevende wereldwijde leverancier van Services Value Chain Automation (SVCA) oplossingen die ondernemingen in staat stelt de wereldwijde uitbesteding van diensten in te kopen en te managen. Naast de Services Value Chain Automation application suite, biedt neoIT ook een wereldwijd diensten netwerk van meer dan 5000 leveranciers en een ervaren team van consultants. Het rendement op de investering die klanten van neoIT behaalt hebben, kunnen we vaststellen door te kijken naar dramatische kostenbesparingen die zijn doorgevoerd, de verbeterde kwaliteit die is bereikt en de snelle inzet die is gerealiseerd. neoIT's klanten en leveranciers zijn onder andere Global 2000 ondernemingen en technologisch vooraanstaande ondernemingen zoals Cardinal Health, Exult, Lucent, HCA, PWC, Deloitte &Touche, KPMG Consulting, Hexaware, VJIL, Syntel, HCL en Shipserv. Voor meer informatie kunt u onze website bezoeken: www.neoit.com.

OVER LAWSON SOFTWARE
Lawson Software levert missie-kritische bedrijfssoftware-oplossingen die dienstverlenende organisaties in de gezondheidszorg, zakelijke dienstverlening, financiële dienstverlening, retail en publieke sector helpen bij het ontwikkelen van een voorsprong op haar concurrentie. Lawson heeft bewezen dat haar internetoplossingen de operationele kennis en kunde op het gebied van customer relationship management, professional services automation, human resources, distributie en enterprise performace management vergroot. Het hoofdkantoor van Lawson bevindt zich in St. Paul, Minneapolis, USA. Lawson heeft kantoren en vertegenwoordigers in Noord en Zuid Amerika, Europa, Azië, Afrika en Australië.

NOOT VOOR DE REDACTIE (

Ingezonden persbericht