NPM Capital NV

19 juli 2002, Amsterdam

NPM Capital steunt Mid Ocean Group in buy & build strategie

De in promotionele producten en campagnes gespecialiseerde Mid Ocean Group heeft nu ook in Frankrijk een bedrijf overgenomen. Middelen daarvoor zijn via een vervolgfinanciering beschikbaar gesteld door NPM Capital. De overname is een nieuwe stap in de uitvoering van de strategie die erop gericht is mondiaal een leidende positie in te nemen op het gebied van relatiegeschenken en promotionele producten.

Mid Ocean Group BV, gevestigd in Lunteren, voert een breed assortiment promotionele producten en is daarnaast betrokken bij concepten voor sales promotions campagnes en maatwerkproducten. Tot de afnemers behoren talloze MKB-bedrijven en in toenemende mate ook grote (en bekende) internationaal opererende ondernemingen.

Om de inkoopkracht (met name in het Verre Oosten), de distributiekracht en de creative power te vergroten en om de grote opdrachtgevers ook internationaal te kunnen ondersteunen, heeft het bedrijf enkele jaren geleden besloten tot internationale expansie via een buy & build strategie. Om dit mede mogelijk te maken is NPM Capital vorig jaar toegetreden als aandeelhouder.

De uitvoering van de internationale expansiestrategie heeft ertoe geleid dat de Groep actief is vanuit Nederland (KCF Promotional Products in Barneveld, PromOcean in Lunteren en US Bull Europe in Leiden), België (Eurogifts Belgium in Wervik), Duitsland (Impex Electronic in Koblenz) en Spanje (ITD International Trading Design in Malgrat de Mar). De bedrijven hebben alle weer vestigingen in verschillende andere Europese landen. De Group heeft verder kantoren in Hong Kong en San Antonio (Texas, VS).
De overname in Frankrijk betreft het in Parijs gevestigde Prodimpor, een in Frankrijk leidend bedrijf op het gebied van direct sales artikelen.

De omzet van de Mid Ocean Group ligt nu op een niveau van bijna 200 miljoen. Er werken circa 500 mensen.