Ingezonden persbericht


DELOITTE CONSULTING WIJZIGT NAAM

Braxton is 's-werelds grootste full service organisatie-adviesbureau in prive-eigendom, na afsplitsing van Deloitte Touche Tohmatsu

Amsterdam, 20 juli 2002 - Deloitte Consulting maakt bekend dat het zoeken naar een nieuwe naam voor het bedrijf succesvol is afgerond. De nieuwe naam -waarvan de rechten al in het bezit van het bedrijf zijn- is onderscheidend van andere recente naamswijzigingen.

De nieuwe naam, Braxton, is een handelsmerk dat sinds 1984 eigendom van het bedrijf is toen zij het internationale management adviesbureau, Braxton Associates, overnam.

Doug McCracken CEO van Deloitte Consulting licht toe: "Wij zijn er trots op een naam als Braxton te gaan gebruiken als onze nieuwe naam. Het is een elegante en praktische oplossing, eigenlijk te vergelijken met de adviezen die wij onze cliënten de afgelopen 57 jaren al geven. Het is een eenvoudige en makkelijk te onthouden naam, die voldoende uitstraling heeft voor een van 's-werelds grootste organisatie-adviesbureau. Het is een tijdloze naam die het zowel nu als in de toekomst goed zal doen."

"Wij differentieren onszelf als het enige onafhankelijke organisatie-adviesbureau in privé eigendom, dat zich geheel richt op het geven van adviezen voor het succesvol functioneren van bedrijven. Onze keuze voor de naam Braxton geeft ook aan dat wij willen niet mee willen gaan met de huidige trends in naamgevingen, zoals we dat o.a. bij onze concurrenten zien. Zij nemen afstand van hun adviesoorsprong, terwijl wij juist onze verbintenis met het vak herbevestigen."

De naam Braxton bleek de meest populaire onder eigen medewerkers toen hen eerder dit jaar om input voor een nieuwe naam werd gevraagd. Onafhankelijk daarvan adviseerde ook Deloitte Consulting s merken-adviseur, Interbrand, het gebruik van deze naam, nadat zij duizenden andere mogelijkheden had onderzocht.

Brian Fugere, Chief Marketing Officer van Deloitte Consulting zegt: "Laten we eerlijk zijn, de wereld heeft genoeg van rare, nieuw uitgevonden of de meest vreemde bedrijfsnamen. Onze eigen medewerkers maakten ons dat nadrukkelijk duidelijk toen we hen daarom vroegen."

"Onder de 40 mogelijke namen op onze short-list die werden getest op de internationale markten, bleek Braxton de naam die iedere keer werd uitgekozen voor wat betreft de taalkundige acceptatie en culturele associatie. Voor een bedrijf als het onze dat in 33 landen werkzaam is, is dat van groot belang. Als een bestaand handelsmerk heeft Braxton een positieve naamsbekendheid, hetgeen ons de mogelijkheid geeft om die naam snel in te voeren met minder investeringen dan sommige van onze concurrenten."

Over Deloitte Consulting
Deloitte Consulting is een van 's werelds grootste organisatie-adviesbureaus en staat bekend om zijn directe aanpak van de meest ingewikkelde problemen in het moderne bedrijfsleven. De adviseurs van Deloitte werken nauw samen met de klant om de prestaties van hun bedrijf te verbeteren, de waarde van de onderneming voor de aandeelhouders te verhogen, en de concurrentiepositie van hun bedrijf te verbeteren. Deloitte Consulting heeft 15.000 vakbekwame medewerkers in dienst in 33 landen, en verleent zijn diensten aan meer dan eenderde van de bedrijven die zijn opgenomen in de Global Fortune 500.

U vindt Deloitte Consulting op het internet op http://www.dc.com. Deloitte Consulting en het Deloitte Consulting logo zijn handelsmerken van of geregistreerde handelsmerken van Deloitte Consulting of diens gelieerde bedrijven. Alle overige product- en bedrijfsnamen en merken die in dit document worden genoemd zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren en worden alleen genoemd vanwege identificatiedoeleinden.

# # #