CMG


CMG SiteEffect-scan helpt organisaties bij het meten van de effectiviteit van hun websites

Amstelveen, 22 juli 2002 - CMG biedt een nieuwe dienst aan die de effectiviteit van websites meet. Deze CMG SiteEffect-scan maakt gebruik van diverse criteria en invalshoeken om te bepalen of een website voldoet aan de doelstellingen van een organisatie.

Na de veelal aanzienlijke investeringen in e-commercesites en andere websites, wordt het voor organisaties steeds belangrijker om de effectiviteit van deze sites - en daarmee het rendement op de investeringen - op objectieve en inzichtelijke wijze te meten.

Om in deze behoefte te voorzien, heeft CMG de SiteEffect-scan ontwikkeld. De CMG SiteEffect-scan bekijkt de effectiviteit van een website vanuit drie verschillende businessperspectieven, om een zo goed mogelijk totaalbeeld te krijgen. Ten eerste wordt er gekeken vanuit het oogpunt van de eigenaar van de website, waarbij een vertegenwoordiger van de organisatie aangeeft in hoeverre de website voldoet aan de oorspronkelijke bedrijfsdoelstellingen. Ten tweede wordt een aantal vertegenwoordigers van de doelgroep gevraagd de site te bekijken en te beoordelen. Ten derde geeft een aantal deskundigen van CMG een professionele evaluatie van de functionaliteit, de look & feel en het gebruiksgemak van de website. Ieder van deze deelonderzoeken wordt uitgevoerd aan de hand van een reeks vragen in een aantal categorieën, waarbij de doelstelling van de website altijd het uitgangspunt blijft.

Deze drie beoordelingsaspecten vormen samen een totaalbeeld, op basis waarvan de klant kan bepalen of de website inderdaad voldoet aan de doelstellingen. Zo niet, geeft de CMG SiteEffect-scan tevens aan op welke punten verbeteringen mogelijk zijn.

"Met de SiteEffect-scan onderscheidt CMG zich van andere aanbieders op het gebied van web-metingen, omdat wij als full-service provider na afloop van de evaluatie de klant - indien nodig - kunnen helpen bij het doorvoeren van de aanpassingen," zegt Sylvain Brökling, manager concept & interaction design. "We bieden klanten daartoe een prestatiecontract aan, waarin afspraken worden gemaakt over de effectiviteit van de website. Deze wordt dan regelmatig via de SiteEffect-scan gemeten en waar nodig aangepast."

Meer informatie over de CMG SiteEffect-scan is te vinden op: www.cmg.com/nl/siteeffect.

CMG
CMG, opgericht in 1964, werkt binnen langetermijnrelaties nauw samen met haar klanten om voor hen succes te genereren. CMG is een wereldwijde ICT-leverancier en levert diensten op het gebied van Mobile Business, Advanced Security, Business Process Outsourcing en Advanced Payroll Solutions. De combinatie van deze expertises zorgt voor een aantrekkelijke propositie voor ondernemingen die het mobiele kanaal willen toevoegen aan hun operaties en marketingstrategieën. CMG bevindt zich in het hart van de bedrijfskritische activiteiten van haar klanten en combineert daarbij branchekennis, technische expertise en praktijkgerichte innovatie. Met ongeveer 13.000 werknemers implementeert en ondersteunt CMG applicaties voor klanten wereldwijd, vanuit vestigingen in meer dan 20 landen. Het bedrijf is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam. Voor meer informatie zie www.cmg.com.