23/07/2002 DeTeLine verzekert zich van prestaties en beschikbaarheid van netwerken met eHealth van Concord

Lan-specialist vertrouwt voor het bewaken van de IT-infrastructuur op de softwareoplossing van Concord Communications

Amsterdam, 23 juli 2002 - DeTeLine, een dochteronderneming van Deutsche Telekom, heeft gekozen voor eHealth van Concord Communications als softwareoplossing voor het fault- en performancemanagement van haar netwerksystemen. Met eHealth kan DeTeLine de IP- en backbone-netwerken van middelgrote en grote bedrijven permanent bewaken, en zo haar klanten de voortdurende beschikbaarheid en optimale performance van deze netwerken garanderen. DeTeLine heeft de softwareoplossing eHealth inmiddels met succes bij een aantal klanten, waaronder het grote bedrijf Deutsche Auto Leasing, geïmplementeerd.

"Onze klanten zijn actief in zeer uiteenlopende branches", zegt Sirko Schladitz, Service Product Manager bij DeTeLine in Berlijn, "Van netwerkleveranciers en energiebedrijven tot openbare instellingen, overheidsinstanties, banken en verzekeringsmaatschappijen, industrie en handel. Deze klanten hebben niet alleen behoefte aan individuele systeemoplossingen, maar ook aan betrouwbare en stabiele netwerken."

Met de eHealth softwareoplossing van Concord Communications kan DeTeLine, toonaangevend leverancier van LAN-services (Local Area Network) op de markt voor network-computing, haar netwerk permanent bewaken. eHealth levert naast realtime-informatie ook historische gegevens over de prestatie van netwerkcomponenten, systemen en applicaties. Door deze gegevens op een intelligente manier te koppelen, onderkent eHealth automatisch schommelingen in en vermindering van de prestaties en waarschuwt de beheerder voordat de infrastructuur-performance negatief wordt beïnvloed. "Op deze manier kunnen we met eHealth de Service Level Agreements beter nakomen", zegt Mike Betz, Managing Director EMEA bij Concord Communications.

DeTeLine heeft de softwareoplossing van Concord ook geïmplementeerd bij een van zijn grootste klanten, Deutsche Auto Leasing. De specialisten van de Deutsche Leasing-groep voor wegvoertuigen verzorgen uitgebreide financiële diensten en services voor personen- en bedrijfswagens. Daartoe behoort naast het leasen van afzonderlijke voertuigen ook het beheer van complete wagenparken. "De eHealth oplossing past naadloos in ons IT-totaalconcept, omdat alle serviceprocessen worden ondersteund", zegt Frank Betzholz, hoofd Service Product Management van DeTeLine. "Het is voor ons van belang om knelpunten te voorkomen. Als er dan toch eens een keer een netwerkonderdeel uitvalt, kunnen de systeembeheerders dankzij het intelligente alarmbeheer van de eHealth suite snel reageren, voordat onze klanten met uitvaltijd worden geconfronteerd."

DeTeLine
DeTeLine is een volwaardige dochteronderneming van Deutsche Telekom en heeft zich ontwikkeld tot een innovatieve leverancier van netwerkoplossingen. Het bedrijf behoort in Duitsland tot de drie grootste leveranciers van LAN-services op de markt voor network-computing. Het productassortiment van DeTeLine strekt zich uit van moderne netwerkoplossingen voor bedrijven en instellingen tot de planning en realisering van IP-, backbone- en accessnetwerken en netwerken voor mobiele radiocommunicatie voor carrier- en service-providers. Het bedrijf verzorgt ook uitgebreide diensten die variëren van consulting en realisatie tot service en uitvoering. Hierdoor kan DeTeLine complete turnkey-oplossingen realiseren en garanderen dat deze voldoen. Verdere informatie vindt u op www.deteline.de

Concord Communications
Concord Communications, met een hoofdvestiging in Marlboro, Massachusetts, en een Nederlandse vestiging in Amsterdam, is leverancier van oplossingen die zowel de prestaties als de beschikbaarheid van de IT-infrastructuur analyseren, beheren en verbeteren. De eHealth producten van Concord Communications vormen de enige oplossing die realtime-informatie koppelt aan historische gegevens, om zo te komen tot geïntegreerd beheer van systemen, applicaties en netwerken. Deze totaalaanpak biedt bedrijven de mogelijkheid van effectieve e-business, terwijl service-providers en bedrijven wereldwijd over beslissende gegevens en inzichten beschikken om verbeteringen door te voeren in de dagelijkse bedrijfsvoering en in het e-commerceproces. Concord heeft verder vestigingen in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Duistland. Informatie over de producten van Concord Communications en over het bedrijf zelf vindt u op www.concord.com.

Contactpersoon bij Concord Communications BV is Mike Betz. Tel: 020 491 96 10
Fax: 020 491 73 50
Email: mbetz@concord.com

Contactpersoon bij Brodeur Worldwide is Winette Boomsma. Tel: 020 346 2000
Fax: 020 669 7265
Email: wboomsma@nl.brodeur.com