KIQ LTD

KiQ sluit contract met BEN voor optimaliseren klantinteractie

KiQ Ltd sluit overeenkomst met Ben Nederland B.V. voor het optimaliseren van klantinteractie.

KiQ Ltd, gespecialiseerd in beslissingsmanagement systemen, heeft een overeenkomst gesloten met Ben Nederland B.V. voor het leveren van haar OMEGA suite. OMEGA wordt bij Ben gebruikt om het klantcontact te optimaliseren, onder meer door vergaande beslissingsondersteuning op het gebied van klantloyaliteit, kredietrisico en productaanbod. KiQ is gekozen na een intensief selectieproces waarbij 8 leveranciers van analytische CRM oplossingen zijn geëvalueerd.

Het is voor Ben belangrijk een optimale dienstverlening aan haar ruim
1.3 miljoen klanten te leveren. Om dit te bereiken dient ieder klantcontact, via ieder willekeurig kanaal (inkomend of uitgaand), gepersonaliseerd te worden op basis van de specifieke klantsituatie. Te denken valt hierbij aan het aanbieden van de juiste producten en diensten, maar ook van het correct inschatten van specifieke risico's (bijvoorbeeld op het gebied van betaling of loyaliteit). De OMEGA Decision Management suite is in staat om met behulp van geavanceerde data mining technieken pro-actief met klanten om te gaan; de aldus verkregen inzichten te combineren met business rules en te gebruiken in willekeurige (al dan niet real-time) kanalen; en alle op deze wijze ondersteunde interactie met de klant te monitoren om de strategie voortdurend en snel aan te kunnen passen aan veranderende marktomstandigheden.

Paul Nieuwenhuijsen, Manager CRM van Ben: 'Bij het zoeken naar de beste leverancier voor dit soort oplossingen hebben we naast alle technische kwalificaties gekeken naar een aantal specifieke zaken. Allereerst was het voor ons belangrijk dat we de business case heel hard konden maken. Met OMEGA bleek de meerwaarde per klantinteractie helder aan te tonen. Verder was het voor ons essentieel dat met behulp van OMEGA niet alleen voorspellende modellen gemaakt kunnen worden maar dat we deze konden combineren met onze eigen ervaring, inzichten en beleid. Tenslotte moest de oplossing in real-time omstandigheden kunnen werken, bijvoorbeeld om hoogwaardige beslissingsondersteuning te kunnen geven aan onze call center medewerkers.'

Rob Walker, directeur KiQ: 'Wij zijn verheugd dat Ben gekozen heeft voor onze OMEGA oplossing. Klanten zijn complex en een optimale dienstverlening vereist ondersteuning door hoogwaardige technologie. Naast de evidente kwalitatieve voordelen met betrekking tot de Ben dienstverlening is ook de Return on Investment voor dit soort oplossingen spectaculair te noemen. Het is gemakkelijk kwantitatief te onderbouwen en snel en eenvoudig aan te tonen.'

Over Ben Nederland B.V.
Ben Nederland B.V. is een aanbieder van mobiele communicatie. De aandeelhouders zijn T-Mobile International (50% minus een aandeel) en Belgacom, TDC en CSFB (samen 50% plus een aandeel). Ben heeft 1,3 miljoen actieve klanten (mei 2002) op zijn GSM 1800 netwerk. T-Mobile International is een dochteronderneming van Deutsche Telekom. T-Mobile is een van de grootste internationale aanbieders van mobiele communicatie met ondernemingen in twee van de vier grootste Europese markten en in drie belangrijke Oost-Europese markten. Via Voicestream/Powertel in de Verenigde Staten is T-Mobile de enige aanbieder met transatlantische GSM-dienstverlening.

Over KiQ Ltd
KiQ Ltd is een Engels bedrijf gespecialiseerd in decision management systems. KiQ, opgericht in 1990, heeft met name klanten binnen de financiële dienstverlening, telecommunicatie, overheid, en nutsbedrijven. Als partner van gerenommeerde leveranciers van CRM systemen en IT en Marketing Consultancy bedrijven zijn ze wereldwijd actief met nadruk op het vasteland van Europa en het Verenigd Koningrijk.

Contacten:

Ben Nederland B.V.
Paul Nieuwenhuijsen
paul.nieuwenhuijsen@ben.nl

06-14095536

KiQ Ltd
Rob Walker
rob.walker@kiq.com

020-3057490

23 jul 02 13:51