HP introduceert Access on Demand-oplossingen

Aanschaf en uitbesteding beheer van pc's voor een vast bedrag per maand

AMSTELVEEN, 23 juli 2002 - Het nieuwe HP annonceert Access on Demand-oplossingen die ontwikkeld zijn rondom haar evolutionaire lijn Compaq Evo pc-producten. Access on Demand is gebaseerd op HP's expertise als aanbieder om op maat gemaakte computerconfiguraties te beheren. Het biedt organisaties de mogelijkheid om tegen een voorspelbaar bedrag en vaststaand prestatieniveau per werkplek per maand pc's en bijbehorende diensten aan te schaffen. Zo betalen gebruikers alleen voor de computerservices en hardware die zij nodig hebben. Dit betekent dat organisaties technologie op een andere wijze kunnen aanschaffen, gebruiken en beheren.

Wanneer een gebruiker kiest voor Access on Demand wordt de basisondersteuning rondom de pc-werkplek uitbesteed en kan de IT-staf zich volledig richten op de strategische en bedrijfskritische activiteiten. Bovendien krijgt de organisatie de gelegenheid om direct - en zonder extra investering - tools en processen in te voeren, die de totale eigendomskosten helpen verlagen. De Access on Demand oplossingen kunnen via Compaq business partners worden aangeschaft.

Kostenbesparing
Het Access on Demand-programma biedt gebruikers één enkel contactpunt. Daarnaast vereenvoudigt het programma de aanschaf en ondersteuning van zakelijke computeromgevingen, omdat dit aanbod geprijsd is volgens een 'per werkplek, per maand'-model. Klanten betalen alleen voor de computerservices en hardware die zij nodig hebben - tegen vaststaande prijzen en prestatieniveaus. Hierdoor kunnen ze de volledig controle behouden over hun technologische investeringen, met behoud van flexibiliteit. Compaq business partners bieden bedrijven met minimaal 250 werkplekken een 'totaal pakket' producten en diensten aan tegen het bedrag van Euro 78 exclusief BTW.

De Access on Demand oplossingen combineren wereldwijde service en ondersteuning met de Evo-productlijn van desktops en notebooks. De oplossing wordt aangeboden voor een periode van drie jaar en bestaat uit een basis hardware-installatie en garantie, eventuele interne verhuizingen, helpdeskassistentie (inclusief standaard Microsoft software), verzekering, technologie-updates, service level & inventarisrapportages en programmamanagement.

"Access on Demand maakt deel uit van onze 'Computing on Demand'-strategie, die we vorig jaar hebben geannonceerd," zegt Hans de Jong, directeur Personal Systems Group van het nieuwe HP in Nederland. "Klanten krijgen hierdoor meer flexibiliteit, terwijl ze de volledige controle houden over de installatie, het beheer en de kosten van hun IT-infrastructuur. Door de flexibele lease- en andere financieringsopties, stelt het Access on Demand-programma onze klanten in staat om grote uitgaven ineens te verruilen voor een vast maandelijks bedrag. Voor dit bedrag wordt in al hun computerbehoeften voorzien."

Onderzoeksbureau Gartner signaleert in haar rapport 'European IT Services in Transition: Market Trends, 2001-2002' eveneens dat er een verschuiving plaatsvindt in de werkzaamheden van de IT-manager binnen een organisatie. Steeds vaker neemt een derde partij de operationele activiteiten voor haar rekening, terwijl de IT-manager zich veelal richt op meer strategische zaken. Met Access on Demand speelt HP volledig in op deze trend.

Over HP

HP is toonaangevend leverancier van producten, oplossingen en diensten en maakt technologieën toegankelijk voor consumenten en organisaties. Het aanbod van HP omvat IT-infrastructuur, global services, personal computing, internet access devices, imaging en printing.

Het nieuwe HP heeft over 2001 een gecombineerde omzet van circa 81,7 miljard dollar behaald en is vertegenwoordigd in meer dan 160 landen. In Nederland bedroeg de omzet circa EUR 2,18 miljard en heeft HP 10 vestigingen. Meer informatie kunt u vinden op http://www.hp.nl

Contactpersonen voor de redactie:

Jeanette de Wilde
030 283 32 37

Jos Baltes
020 547 71 55