Ingezonden persbericht

eGain helpt on line verzekeraar Ineas bij afhandelen 15 keer zoveel e-mail in kortere tijd

eService-oplossing voor efficiënte e-mailafhandeling in vier talen en landen

Utrecht, 24 juli 2002 - Ineas Insurance Company N.V., de eerste Europese verzekeraar die uitsluitend via internet werkt, biedt aanzienlijk snellere klantenservice dankzij de eService-software van eGain. De afgelopen periode nam het e-mailverkeer van Ineas toe met een factor 15. Ineas, actief in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk, halveerde tevens de tijd die nodig is voor administratieve processen voor de klantenservice.

Ineas, dat haar hoofdkantoor in Amsterdam heeft, stond voor de uitdaging om met een relatief kleine organisatie snel en accuraat e-mailberichten van klanten af te handelen in vier verschillende talen: Nederlands, Engels, Frans en Duits. Een complicerende factor daarbij is, dat alle 100 klantenservicemedewerkers vragen moeten kunnen behandelen over diverse verzekeringen, zoals auto-, inboedel- en ongevallenverzekeringen. Bovendien moeten de medewerkers daarbij rekening houden met specifieke regelgeving per land.

Toen Ineas meer dan 1.000 e-mailberichten per maand ontving, werd het bedrijf zich bewust van de noodzaak van een innovatieve oplossing. Alleen daarmee was het mogelijk de basis voor verdere groei in de toekomst te leggen en tegelijkertijd de kwaliteit van de klantenservice te waarborgen. Zo garandeert Ineas binnen zes uur op elke e-mail te antwoorden.

De out-of-the-box-oplossing eGain Mail biedt Ineas consistente antwoorden op alle binnenkomende e-mailberichten en legt tevens alle externe telefoongesprekken vast. Ineas onderzocht twaalf potentiële oplossingen, waarbij inzetbaarheid, prijs en aansluiting op het businessmodel van Ineas belangrijke criteria waren. Doorslaggevende redenen bij de keuze voor eGain waren het probleemloos kunnen afhandelen van grote hoeveelheden e-mail, de mogelijkheden voor klantrelatiebeheer en het kunnen omgaan met meerdere talen.

In de 18 maanden na de implementatie is het e-mailverkeer bij Ineas gestegen met 50 procent per maand. De verzekeringsmaatschappij ontvangt momenteel gemiddeld 15.000 e-mailberichten per maand. Tegelijkertijd zijn de klantenservice aanzienlijk verbeterd en de benodigde tijd voor administratie gehalveerd. Op dit moment investeert Ineas in een upgrade naar eGain Global Mail, waarmee de verzekeraar een marketingoffensief wil lanceren in diverse talen en afgestemd op culturele verschillen.

Guy Leroy, Chief Technology Officer van Ineas: "De oplossing van eGain maakt het mogelijk rekening te houden met de per land verschillende wet- en regelgeving op verzekeringsgebied. Daarnaast kunnen we makkelijk inspringen op lokale omstandigheden en de juiste taal en toon gebruiken naar onze klanten. eGain Mail is een modulaire oplossing die onze groei naar andere Europese landen ondersteunt. In tegenstelling tot meer traditionele CRM-implementaties is eGain Mail zeer snel inzetbaar en levert de oplossing een direct rendement op."

Ineas
Ineas Insurance Company is een Europese verzekeringsmaatschappij die haar producten en diensten alleen via het internet aanbiedt. Het bedrijf levert verzekeringen via een eenvoudig en duidelijk proces. De producten van Ineas omvatten opstal-, inboedel- en motor- en autoverzekeringen, en verzekeringen voor aansprakelijkheid bij ongevallen en persoonlijke schade. Daarnaast biedt Ineas een gepersonaliseerde service om het beslissingsproces te ondersteunen. Hiertoe wordt via de Primes-website uitgebreide informatie versterkt over risicobeheer. Ineas is operationeel in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk.

eGain Communications Corporation
eGain (Nasdaq: EGAN) is een wereldwijde aanbieder van eService-software. 24 van de 50 grootste bedrijven ter wereld gebruiken eGain om hun call centers om te vormen tot interactiecentra met meerdere contactkanalen. De oplossingen van eGain verhogen meetbaar de operationele efficiëntie en klantloyaliteit, wat leidt tot een aanzienlijk rendement op investeringen. De software van eGain omvat hoogwaardige applicaties voor e-mailmanagement, web collaboration, webselfservice en kennismanagement - met een effectieve integratie in traditionele call centers en klantinformatiesystemen. eGain is gevestigd in Utrecht, heeft haar Europese hoofdkantoor in Slough (VK) en is actief in 18 landen. eGain heeft wereldwijd meer dan 800 klanten, waaronder ABN Amro, McAfee, Time Warner, Charles Schwab en Vodafone. Voor meer informatie over de oplossingen van eGain om klanten te winnen en relaties te behouden: www.egain.com