StepStone hard op weg naar positief bedrijfsresultaat Carrièresite verwacht positief bedrijfsresultaat eind 2002


- Bedrijfsresultaat wederom verbeterd: verlies Q2 2002 met 43% fors afgenomen tot ¤ 1,13 miljoen ten opzichte van Q1 2002
- Verlies over eerste halfjaar gezakt van ¤ 64 miljoen in 2001 naar ¤ 3 miljoen in de eerste helft van 2002
- Kosten bedrijfsvoering Q2 2002 afgenomen met 14% tot ¤ 9,0 miljoen ten opzichte van Q1 2002
- Beschikbare liquide middelen uitstekend op peil met ¤ 21 miljoen
- Prognose positieve kasstroom en positief EBITDA eind 2002 wordt gehandhaafd
Leiden, 25 juli 2002 Ondanks de moeilijke condities op de loopbaanmarkt, waarin het aantal vacatures terugviel, wist StepStone toch een goed resultaat te behalen in het tweede kwartaal. Het aantal CV's dat door StepStone wordt gehost is toegenomen tot 576.543. Daarnaast is het verlies fors afgenomen. Deze cijfers laten zien dat StepStone duidelijk op de goede weg is. Mede dankzij de 14% afname van de operationele kosten verwacht StepStone een positief bedrijfsresultaat aan het eind van 2002.

De algemene marktsituatie blijft een uitdaging, zeker met het oog op de huidige economische situatie. StepStone beschikt echter over een prima uitgangspositie om positieve resultaten te laten zien voor het einde van dit jaar. Zo is StepStone is nummer 1 in spontane merkbekendheid in alle 'core markten' waar het in Europa opereert.

StepStone heeft de afgelopen maanden verschillende technologische verbeteringen doorgevoerd. Het bedrijf werkt in België, Nederland, Luxemburg, Italië, Frankrijk en Portugal op een gemeenschappelijk platform. Verwacht wordt dat dit in het derde kwartaal wordt uitgebreid naar Noorwegen, Zweden en Denemarken.

De CV Database van StepStone Nederland is op dit moment één van de snelst groeiende van Nederland en telt meer dan 53.000 actuele CV's. Dit is een stijging van 66% ten opzichte van januari 2002. Het aantal bezoeken stijgt ook nog steeds: in juni 2002 bezocht 65% meer bezoekers de website ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Uit onderzoek van Gallup/Nipo in opdracht van StepStone blijkt bovendien dat StepStone Nederland nummer 1 is in spontane merkbekendheid van carrièresites onder regelmatige internetgebruikers.

Paul Vandalon, Country Manager StepStone Nederland: "Ook in Nederland hebben we goede verwachtingen wat betreft de resultaten tot het eind van dit jaar. Ook wij merken dat de marktomstandigheden uitdagend zijn. Desondanks toont de interesse van de bedrijven om via internet personeel te werven een stijgende lijn. Keer op keer blijkt bovendien uit onderzoek dat StepStone een toppositie in de markt bekleedt. Wij zijn dus ook wat betreft de Nederlandse markt positief gestemd."

Over StepStone
StepStone werd in 1996 in Noorwegen opgericht met als doel tegemoet te komen aan de eisen van de werkgevers voor rekruteringsoplossingen. De onafhankelijke carrièresite is momenteel actief in Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België, Luxemburg, Nederland, Italië, Frankrijk en Portugal. De lokale kantoren in de landen waar StepStone actief is, worden aangestuurd door regiokantoren in Duitsland, Denemarken en België. Bedrijven als Ikea, Deutsche Bank, TNT, KLM, CMG, Cargill en KPMG maken gebruik van de StepStone websites om zich in Europa van gekwalificeerd personeel te voorzien.


* Het onderzoek is uitgevoerd door Gallup International - onderdeel van Taylor Nelson Sofres
Noot aan de redactie (