TNT Post Groep NV

Voor de laatste keer het "TNT Open"

26 maart 2002

Dit jaar zal TNT voor de laatste keer zijn naam aan het jaarlijkse Internationaal Open Golf Kampioenschap van Nederland verbinden. Het TNT Open vindt plaats van 25 tot en met 28 juli a.s. op de Hilversumsche Golf Club.

Het kampioenschap, dat sinds 1912 wordt gehouden is sinds 1980 georganiseerd door het sportmarketing bureau Reved International B.V. en heeft achtereenvolgens, KLM (10 jaar), Heineken (5 jaar), Sun Microsystems (2 jaar) en TNT (5 jaar) als hoofd- en titelsponsor gekend.

TNT heeft besloten om zijn hoofdsponsorschap van dit golftoernooi na vijf succesvolle jaren te beëindigen. De samenwerking TNT-Reved heeft uitstekend gewerkt en ervoor gezorgd, dat dit toernooi wereldwijd in aanzien is gestegen. De doelstelling van het sponsorschap, internationale naamsbekendheid van TNT, is zodanig verhoogd, dat er van een optimaal resultaat gesproken kan worden. Met deze conclusie voorhanden heeft TNT besloten andere accenten te leggen in zijn sponsorbeleid.

Voor Reved ligt er een nieuwe uitdaging om een bedrijf aan te trekken, dat het hoofd- en titelsponsorship van het prestigieuze evenement vanaf 2003 wil invullen. Reved beschouwt een combinatie van sponsoring door een tweetal bedrijven zoals het Deutsche Bank/ SAP Open in Duitsland ook tot de mogelijkheden.

Het kampioenschap biedt zeer goede mogelijkheden voor de presentatie van de (hoofd)sponsor vanwege de uitgebreide televisieregistratie (16 camera's), waardoor het kampioenschap zowel live als in samenvattingen in tientallen landen wordt uitgezonden met een totale zendtijd van meer dan 500 uur. Het kampioenschap krijgt gedurende het jaar uitgebreide aandacht in de nationale en internationale gedrukte media.

Voorts biedt het kampioenschap vele geschikte mogelijkheden voor het ontvangen van relaties van de sponsors en het uitdragen van het positieve imago naar de vele toeschouwers die dit kampioenschap sinds jaar en dag kent.