Ingezonden persbericht

TOPCALL laat weer stijgende lijn zien

Cijfers tweede kwartaal van TOPCALL
International AG tonen groeiende winst

Wenen/Zaltbommel, juli 2002 - TOPCALL International AG (NASDAQ Europe TOPC) meldt voor het tweede kwartaal van het financiële jaar 2002 een groeiende winst. Volgens de openbaar gemaakte cijfers heeft het bedrijf een EBITDA-verbetering naar â'¬ 1,380 miljoen in vergelijking tot â'¬ 139.000 in hetzelfde kwartaal van vorig jaar. De omzet kwam uit op â'¬ 8,050 miljoen (vorig jaar: â'¬ 8,162 miljoen). In het tweede kwartaal van 2002 is het EBIT-totaal â'¬ 962.000.

Op het gebied van verkoop aan eindgebruikers bereikte TOPCALL een omzet van â'¬ 3,953 miljoen; een stijging van 20 procent in vergelijking tot dezelfde periode van vorig jaar (2001: â'¬ 3,297 miljoen). Dit is vooral te danken aan de belangrijke bijdrage van het EMEA-gebied, waar TOPCALL 25 procent omzetstijging boekte.

In het tweede kwartaal van 2002 kon het bedrijf ook een positieve bijdrage noteren op het gebied van diensten en onderhoud: een stijging van 6 procent. De groei van dit bedrijfsonderdeel was er dankzij de nieuwe installaties bij klanten in de loop van 2001.

De blijkbare omzetverlaging op het gebied van consulting (- 67 procent) is volgens het bedrijf toe te schrijven aan de verkoop van haar vroegere dochter A-Consult. TOPCALL ontdeed zich van dat verliesgevende onderdeel in september 2001.

"Na vijf kwartalen hebben we nu een positieve omslag voor het bedrijfsresultaat bereikt", stelt Christoph Stockert, CFO van TOPCALL International AG. "In het tweede kwartaal konden we de vermindering in omzet, die we in het eerste kwartaal nog hadden, terugdraaien. Dat had het management van TOPCALL al eerder aangekondigd. We onderschrijven nog steeds onze eerdere uitspraak dat we in dit financiële jaar verwachten dat er een omzetstijging zal zijn met dubbele cijfers. Net zoals we een positieve EBIT zullen boeken in het huidige financiële jaar."

Meer informatie over de financiële resultaten van TOPCALL International AG: http://www.topcall.com/invest/reports.html

TOPCALL Nederland B.V.
TOPCALL is specialist in het leveren van totaaloplossingen voor berichtenverkeer en telefonie (fax, voicemail, CTI, e-mail en SMS). Al meer dan 16 jaar biedt TOPCALL Nederland producten en consultancy aan organisaties die de communicatie met de buitenwereld willen stroomlijnen en verbeteren. TOPCALL richt zich op de markt van logistieke applicaties, CRM-applicaties en kantoorautomatisering.