Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht 31 juli 2002

Afspraken voor de Amsterdamse terrassen

Amsterdam - 31 juli 2002 - Horecaondernemers in Amsterdam, die lid zijn van Koninklijk Horeca Nederland, ontvangen een poster "Afspraken op het terras". Het initiatief hiervoor is genomen door de lokale afdeling van Koninklijk Horeca Nederland. De poster, duidelijk zichtbaar opgehangen voor de terrasbezoekers geeft aan dat wanneer men zich aan deze afspraken houdt, het terrasgenoegen voor alle partijen wordt vergroot.

Poster "Afspraken op het terras"
Klik op de afbeelding voor een vergroting (137 kB)

Deze campagne sluit aan op het huidige beleid van de Amsterdamse horeca om gasten duidelijk te maken zich niet met drank of eten buiten de terrasgrenzen te begeven. Ook wijst de poster op het maken van afspraken tussen horeca-exploitanten en straatmuzikanten.

Kwaliteit Amsterdamse terrassen

De Amsterdamse horeca wil met onder andere deze poster de kwaliteit van en op de terrassen bewaken en vergroten. Huub Verweij, Koninklijk Horeca Nederland afdeling Amsterdam: "De gasten, de omgeving van het terras, de buren en de horecaondernemer zelf, iedereen is gebaat bij een gezellig terras. Met deze afspraken staat de Amsterdamse horeca garant voor kwaliteit op de terrassen en neemt ze haar verantwoordelijkheid om de overlast voor de omgeving rond de terrassen tot een minimum te beperken".

De aantrekkelijkheid en gezelligheid van Amsterdam wordt mede bepaald door de vele terrassen, hetgeen weer bepalend is voor het goede imago van de hoofdstad. De poster wordt rond 1 augustus verspreid onder de 1150 horecaondernemers in Amsterdam.

Noot voor de redactie -