Persberichten - 05/08/2002

Reservaties via internet stijgen met 71,8 % - De Virgin Express-website in een nieuw kleedje

Reservaties via internet stijgen met 71,8 % - De Virgin Express-website in een nieuw kleedje Melsbroek, 4 augustus 2002 In juli 2002 werden aan de website van Virgin Express een aantal belangrijke veranderingen aangebracht op het vlak van de structuur, de snelheid en de inhoud. Deze verbeteringen kwamen in de eerste plaats de gebruiksvriendelijkheid ten goede en zullen waarschijnlijk een aanzet zijn voor vele bezoekers om via www.virgin-express.com vaker vluchten te boeken en informatie op te zoeken in verband met de luchtvaartmaatschappij. De lay-out van de website werd, naar aanleiding van de introductie van het nieuwe logo, aangepast aan de nieuwe huisstijl van de Belgische lagetarievenmaatschappij. Een van de meest opvallende inhoudelijke veranderingen is de aanwezigheid van de reservatiemodule op de thuispagina. Een andere nieuwigheid is de "check prices" knop, waarmee de klanten gemakkelijk en snel informatie kunnen bekomen wat de nog beschikbare prijzen voor een zitje op een bepaalde vlucht betreft. Onderzoek wees namelijk uit dat in het verleden vele websitebezoekers niet erg geneigd waren om de boekingmodule aan te klikken om de beschikbaarheid en prijzen van de vluchten na te gaan, omdat ze verkeerdelijk- dachten dat ze dan verplicht zouden zijn ook een aankoop te doen wanneer ze de reservatiepagina's consulteerden. De "check prices"-knop heeft dit probleem opgelost. Verwacht wordt dat internauten zich meer op hun gemak zullen voelen wanneer ze vluchten en tarieven wensen te checken. Vele wijzigingen aan de website zijn evenwel niet zichtbaar voor de consument omdat de veranderingen te maken hebben met de programmering en de structuur van de site. Niettemin zijn ze van essentieel belang om de Virgin Express-webstek nog stabieler, sneller en gebruiksvriendelijker te maken. De voorbije maanden nam de verkoop via het internet geleidelijk toe. In de eerste jaarhelft van 2002 werden meer dan 277.000 zetels verkocht via www.virgin-express.com. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar steeg het aantal boekingen in het tweede kwartaal van 2002 met 71,8%. Momenteel worden 29,8% van de zetels verkocht via het net. Ongeveer 21% van de reservaties wordt gemaakt via het call center en het resterende gedeelte via de reisagentschappen en GDS. Meer dan 35% van de internetboekingen komen uit België. Verleden jaar was dat nog maar 25%. De voorbije maanden werd trouwens een opmerkelijke stijging vastgesteld. In het tweede trimester van 2002 steeg het aantal internetreservaties die uit ons land afkomstig waren met 39,1% in vergelijking met de eerste drie maanden van dit jaar. Daarmee is België niet alleen de belangrijkste internetmarkt voor Virgin Express, tegelijk heeft de lagetarievenmaatschappij zijn positie als Belgiës belangrijkste e-commercebedrijf versterkt. Virgin Express biedt vanuit Zaventem lijnvluchten aan naar 14 belangrijke Europese bestemmingen: Athene, Barcelona, Kopenhagen, Faro, Genève, Göteborg, Lissabon, Londen-Heathrow, Madrid, Malaga, Milaan, Nice, Rome en Stockholm. Contact : Yves Panneels, Corporate Communication Manager, tel. +32 (478) 482574 www.virgin-express.com

Bron: Virgin Express
Provider: Euronext Brussels