Xerox: The Document Company
Xerox Global Services groeit excessief
juli 08, 2002 Amstelveen - In zijn eerste half jaar als General
Manager Xerox Global Services voor Centraal en Midden Europa heeft
Hans Kaashoek in zijn regio een omzetgroei van ruim 25 procent
gerealiseerd. "Dit is het gevolg van een nieuwe sterkere focus op de
gemeenschappelijke kennis en expertise binnen Xerox op het gebied van
het elektronisch document, ondergebracht bij onze nieuwe wereldwijde
dienst Xerox Global Services", aldus Kaashoek tijdens een bijeenkomst
op 27 juni in Zeist.
Xerox Global Services (XGS) is geen toekomstplan of voorgenomen
activiteit. De wereldwijde dienstverlening van Xerox rondom het
elektronisch document vertegenwoordigt op dit moment al een omzet van
3,9 miljard dollar. Er werken 14.000 mensen. Kaashoek verwacht dat dit
aantal de komende jaren fors zal stijgen. De omzet van XGS zal in 2005
een derde van de omzet en winst van Xerox als geheel
vertegenwoordigen. In dezelfde periode groeit de totale markt voor
documentgerelateerde dienstverlening met 31 procent naar een omzet van
meer dan 41 miljard dollar.
Vorig jaar heeft Xerox wereldwijd dertien verschillende, op dat moment
zelfstandig functionerende onderdelen op het gebied van software en
service rond het digitale document, samengevoegd onder de merknaam
Xerox Global Services. Bekende namen als Xconnect, XISS en Xerox
Global Linguistic & Translation Services zijn onder leiding van Tom
Dolan (lid van de Raad van Bestuur) samengevoegd tot één wereldwijde
organisatie. Techologie, document expertise, global direct sales &
services zijn samen met de ijzersterke merknaam en het bekende logo
gedefinieerd als de kerncompetenties van het nieuwe Xerox.
Assessment
De 14.000 man sterke XGS-groep vertegenwoordigt de belangrijkste
groeipotentie in deze strategie. Xerox verwacht voor de document
gerelateerde service en software markt een gemiddelde groei van ruim
25% over de komende jaren. Voorwaarde voor succes is de mate waarin
het management van XGS erin slaagt de nieuw gevormde organisatie met
één stem te laten spreken. Een projectteam, waar Hans Kaashoek deel
van uitmaakte, heeft in 2001 gedurende een intensieve periode van zes
maanden voor het hoofdkantoor van Xerox in de Verenigde Staten de
blauwdruk van de nieuwe organisatie vastgelegd. Kaashoek: "We hebben
gekozen voor een scherpe focus op kennismanagement, content
management, document management, gepersonifieerd output management en
managed services. Maar net zo belangrijk is dat we voor de hele
wereldwijde XGS-organisatie per specialisme een eigen, unieke
methodiek van werken hebben vastgelegd." Kaashoek doelt o.a. op wat
XGS voor haar assessment services heeft genoemd: knowledge management
assessment, work process assessment, content management assessment,
office document assessment, production document assessment en document
cost index.
De termen staan voor een gestandaardiseerde analyse van
bedrijfsprocessen in relatie tot documentketens. Een uitgebreid
onderzoek van de uitgangssituatie bij de klant vormt de basis voor de
implementatie van de in die situatie toepasselijke oplossing en de
verwachte verbeteringen of besparingen. XGS streeft ernaar elke
offerte te laten vergezellen van een dergelijke analyse.
Partners
Alle projecten van XGS staan garant voor het realiseren van
significante kostenreducties en voor performance- en
kwaliteitsverbeteringen binnen de document intensieve primaire en
secundaire processen in de organisatie van de opdrachtgevers.
Aansprekende resultaten zijn gerealiseerd bij organisaties als
Ericsson, BMW en Siemens. XGS werkt daarbij nauw samen met partners
als Kofax, Documentum, Mclaren, Agilience, Document Sciences, Group1
en Macro 4.
Over Xerox Global Services
Xerox Global Services is onderdeel van Xerox Corporation en kent een
aantal disciplines zoals 'knowledge and work practice management,
content management and publishing and output management'. Het
portfolio van XGS omvat tevens 'consulting, systems design and
implementation, strategic outsourcing and process management'.
Over Xerox Europe
Xerox Europe is de Europese organisatie voor de verkoop en levering
van producten, oplossingen en diensten van Xerox Corporation, die op
de wereldranglijst van ICT-bedrijven een zesde positie inneemt. Xerox
streeft naar de wereldwijd leidende positie op het gebied van document
management, met oplossingen die een brug slaan tussen de wereld van
het papier en de digitale wereld, en die de kantoorproductiviteit mede
verhogen door het delen van kennis.
Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het
Verenigd Koninkrijk en geavanceerde R&D centra in Grenoble
(Frankrijk). Meer informatie over Xerox Europe is te vinden op :
www.xerox.com/
Xerox(TM), The Document Company en het digitale X(TM) zijn
handelsmerken van Xerox Corporation. Alle andere merken en
productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van
hun respectievelijke ondernemingen.
Voor meer informatie kunt u bellen met:
Xerox (Nederland) B.V.,
Patty de Jong, PR & Communications, tel. 020 - 656 34 62 /
patty.de.jong@nld.xerox.com
Meer nieuws over The Document Company Xerox is ook te vinden op
internet: www.xerox.com/news
VerkroostPR, Herman Verkroost, 033 - 480 86 52 Email:
hav@verkroostpr.nl
© 2002 XEROX CORPORATION. Alle rechten voorbehouden.