Xerox: The Document Company

Xerox Global Services groeit excessief

juli 08, 2002 Amstelveen - In zijn eerste half jaar als General Manager Xerox Global Services voor Centraal en Midden Europa heeft Hans Kaashoek in zijn regio een omzetgroei van ruim 25 procent gerealiseerd. "Dit is het gevolg van een nieuwe sterkere focus op de gemeenschappelijke kennis en expertise binnen Xerox op het gebied van het elektronisch document, ondergebracht bij onze nieuwe wereldwijde dienst Xerox Global Services", aldus Kaashoek tijdens een bijeenkomst op 27 juni in Zeist.

Xerox Global Services (XGS) is geen toekomstplan of voorgenomen activiteit. De wereldwijde dienstverlening van Xerox rondom het elektronisch document vertegenwoordigt op dit moment al een omzet van 3,9 miljard dollar. Er werken 14.000 mensen. Kaashoek verwacht dat dit aantal de komende jaren fors zal stijgen. De omzet van XGS zal in 2005 een derde van de omzet en winst van Xerox als geheel vertegenwoordigen. In dezelfde periode groeit de totale markt voor documentgerelateerde dienstverlening met 31 procent naar een omzet van meer dan 41 miljard dollar.

Vorig jaar heeft Xerox wereldwijd dertien verschillende, op dat moment zelfstandig functionerende onderdelen op het gebied van software en service rond het digitale document, samengevoegd onder de merknaam Xerox Global Services. Bekende namen als Xconnect, XISS en Xerox Global Linguistic & Translation Services zijn onder leiding van Tom Dolan (lid van de Raad van Bestuur) samengevoegd tot één wereldwijde organisatie. Techologie, document expertise, global direct sales & services zijn samen met de ijzersterke merknaam en het bekende logo gedefinieerd als de kerncompetenties van het nieuwe Xerox.

Assessment

De 14.000 man sterke XGS-groep vertegenwoordigt de belangrijkste groeipotentie in deze strategie. Xerox verwacht voor de document gerelateerde service en software markt een gemiddelde groei van ruim 25% over de komende jaren. Voorwaarde voor succes is de mate waarin het management van XGS erin slaagt de nieuw gevormde organisatie met één stem te laten spreken. Een projectteam, waar Hans Kaashoek deel van uitmaakte, heeft in 2001 gedurende een intensieve periode van zes maanden voor het hoofdkantoor van Xerox in de Verenigde Staten de blauwdruk van de nieuwe organisatie vastgelegd. Kaashoek: "We hebben gekozen voor een scherpe focus op kennismanagement, content management, document management, gepersonifieerd output management en managed services. Maar net zo belangrijk is dat we voor de hele wereldwijde XGS-organisatie per specialisme een eigen, unieke methodiek van werken hebben vastgelegd." Kaashoek doelt o.a. op wat XGS voor haar assessment services heeft genoemd: knowledge management assessment, work process assessment, content management assessment, office document assessment, production document assessment en document cost index.

De termen staan voor een gestandaardiseerde analyse van bedrijfsprocessen in relatie tot documentketens. Een uitgebreid onderzoek van de uitgangssituatie bij de klant vormt de basis voor de implementatie van de in die situatie toepasselijke oplossing en de verwachte verbeteringen of besparingen. XGS streeft ernaar elke offerte te laten vergezellen van een dergelijke analyse.

Partners

Alle projecten van XGS staan garant voor het realiseren van significante kostenreducties en voor performance- en kwaliteitsverbeteringen binnen de document intensieve primaire en secundaire processen in de organisatie van de opdrachtgevers. Aansprekende resultaten zijn gerealiseerd bij organisaties als Ericsson, BMW en Siemens. XGS werkt daarbij nauw samen met partners als Kofax, Documentum, Mclaren, Agilience, Document Sciences, Group1 en Macro 4.

Over Xerox Global Services

Xerox Global Services is onderdeel van Xerox Corporation en kent een aantal disciplines zoals 'knowledge and work practice management, content management and publishing and output management'. Het portfolio van XGS omvat tevens 'consulting, systems design and implementation, strategic outsourcing and process management'.

Over Xerox Europe

Xerox Europe is de Europese organisatie voor de verkoop en levering van producten, oplossingen en diensten van Xerox Corporation, die op de wereldranglijst van ICT-bedrijven een zesde positie inneemt. Xerox streeft naar de wereldwijd leidende positie op het gebied van document management, met oplossingen die een brug slaan tussen de wereld van het papier en de digitale wereld, en die de kantoorproductiviteit mede verhogen door het delen van kennis.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en geavanceerde R&D centra in Grenoble (Frankrijk). Meer informatie over Xerox Europe is te vinden op : www.xerox.com/

Xerox(TM), The Document Company en het digitale X(TM) zijn handelsmerken van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen.

Voor meer informatie kunt u bellen met:
Xerox (Nederland) B.V.,
Patty de Jong, PR & Communications, tel. 020 - 656 34 62 / patty.de.jong@nld.xerox.com

Meer nieuws over The Document Company Xerox is ook te vinden op internet: www.xerox.com/news

VerkroostPR, Herman Verkroost, 033 - 480 86 52 Email: hav@verkroostpr.nl

© 2002 XEROX CORPORATION. Alle rechten voorbehouden.