12fbd21.jpg

Unilever zet Tridion in voor haar website

Amsterdam, 8 augustus 2002 - Unilever heeft de content management-software van Tridion ingezet als basis voor de complete herziening van haar corporate website. Het project omvatte een complete herstructurering van de webinfrastructuur, waardoor redacteuren van de website nu betere controle krijgen over de content.

Het project had een zeer korte doorlooptijd dankzij Tridion s unieke Blueprint Management. Blueprint Management stelt Unilever in staat om nieuwe websites snel te lanceren terwijl het gelijktijdig zorgt voor een consistent merkenbeheer. Zo kan Unilever wereldwijd een eenduidige huisstijl waarborgen en veranderingen sneller doorvoeren. Doordat de blauwdruk hetzelfde blijft, kunnen tekst en beeldmateriaal door iedere geautoriseerde werknemer in het bedrijf worden geactualiseerd en beheerd door middel van een browser-gebaseerde interface.

Hoe makkelijk en snel aanpassingen op de site kunnen worden gemaakt, werd direct duidelijk op de dag dat de site live ging. Nadat het bedrijf een aankondiging had gedaan, moest er snel een aantal veranderingen in de content worden doorgevoerd. Unilever kon eenvoudig direct één van de merken van haar website halen.

Jos Dikhoff, CEO van Tridion: Een bedrijf van Unilevers omvang kan niet vertrouwen op het handmatig updaten van de website. Dat kost teveel tijd, geld en middelen. Daarnaast kunnen inconsistenties in de weergave van een merk aanzienlijke schade aanrichten aan de reputatie van een bedrijf. Door samen te werken met Tridion, heeft Unilever de software in handen om volledige controle te krijgen over haar website.

Bob John, hoofd IT-beheer bij Unilever: We hebben de content en de uiteindelijke weergave van onze website gescheiden vastgelegd en een betrouwbare, makkelijk te beheren website gebouwd. Tridion heeft de gehele implementatie begeleid en alle ondersteuning geboden die nodig was, waardoor het project op tijd en binnen het budget werd afgerond. We hebben nu een website die centraal beheerd kan worden. Veranderingen aan de code, content of het ontwerp kunnen vanaf nu efficiënter en sneller worden gedaan.

Over Tridion
Tridion is een toonaangevende Europese leverancier van geavanceerde, op XML gebaseerde web content management-software. Met Tridions belangrijkste product, Tridion DialogServer, kunnen ondernemingen op een efficiënte en consistente manier content beheren, updaten en hergebruiken over een veelheid van websites en andere on line kanalen en businessapplicaties.

Tridion DialogServer gaat uit van een platformonafhankelijke architectuur op basis van componenten, die gebruikmaakt van open internetstandaarden zoals XML, COM+ en Java. Dit maakt een naadloze integratie met aanvullende businessapplicaties mogelijk.

Veel bekende multinationals gebruiken Tridion DialogServer als de basis van hun internetactiviteiten, waaronder ADAC, Akzo Nobel, AXA, Blackwell Publishers, Carrefour, Canon Europe, Garnier (Group L'Oréal), GE Access, ING Real Estate, KLM, Open University (UK), Puratos, Scania, Smurfit Communications, Unilever en Wolters-Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf heeft daarnaast nog kantoren in Barcelona, Brussel, Londen, München, Parijs, Stockholm en Zürich. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.com.

Voor meer informatie
Tridion
Miranda van der Voort
020-2010500
miranda.vandervoort@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader
0317-410 483
tridion@whizpr.nl