AutoRai

9-8-2002

Hyundai Motor Company noteert forse verkoopstijging

Hyundai Motor Company beleeft een uitstekend jaar. De verkopen in de periode januari tot en met juli stegen met 4,3 procent ten opzichte van hetzelfde tijdsvak vorig jaar. De maand juli was het voorlopige hoogtepunt met een verkoop van 155.630 autos.

Dankzij de goede verkopen in juli verkocht Hyundai Motor Company wereldwijd maar liefst 970.439 autos in de periode januari 2002 tot en met juli 2002. Het marktaandeel in thuisland Zuid-Korea bereikte ongekende hoogte. De nieuwe Accent en de Getz zorgden voor een stijging van het marktaandeel in de compacte klasse naar 54,3 procent. De Terracan en de Santa Fe brachten het marktaandeel bij de SUVs naar 50,3 procent.

In de plus
Ook in Nederland gaat het Hyundai voor de wind. Tot en met 20 juli is het marktaandeel 2,43 procent, wat neerkomt op 7776 verkochte personenautos. Vorig jaar was het marktaandeel over hetzelfde tijdsvak 2,19 procent. Als één van de weinige automerken heeft Hyundai in 2002 het marktaandeel weten uit te bouwen. De verwachting is dat het marktaandeel verder zal stijgen. De recent geïntroduceerde Getz, leverbaar vanaf september, geeft de verkopen ongetwijfeld een positieve impuls. Bovendien zal de Elantra Young dankzij een prijsvoordeel van 3000 euro ook veel rekenende kopers voor zich winnen.