- PERSBERICHT -

Schiphol-Rijk, 13 augustus 2002

MSN IN GESPREK MET TOP MEDIABUREAUS

Behoefte onder mediabureaus aan feiten en onderzoek naar effect online campagnes blijkt groot tijdens MSN Agency Roadshow

De behoefte aan cases, recente onderzoeksresultaten, feiten en onderbouwingen op het gebied van digitale marketing bij mediabureau's is groot. Dit concludeert MSN nadat zij de top van de Nederlandse mediabureau's heeft bezocht door middel van de Agency Roadshow, onderdeel van het Advantage Marketing Programma*. Maar liefst 9 van de 10 genodigde bureau's ging graag in op de uitnodiging van MSN. In totaal wisselde MSN met 125 mediaspecialisten (ruim 70% van de genodigden) van gedachten over de groeiende rol van online media binnen de mediamix.

Online niet slechts in ondersteunende rol
De Agency Roadshow van MSN speelt in op een duidelijke vraag naar informatie uit de markt. Dat online media inmiddels een vaste plek in de mediamix innemen is voor vele professionals wel duidelijk. De vraag is nu: hoe dan? Middels cases, marktcijfers en onderzoek (onder meer het onderzoek van Rex Briggs* naar de rol van online advertising in de mediamix in een awareness campagne) liet MSN de bureaus zien dat online advertising niet alleen ondersteunend is aan andere mediatypes, maar daarnaast ook eigen unieke voordelen heeft. De reacties van 125 mediaspecialisten op de digitale feiten en voorbeelden waren positief. "We weten dat internet een belangrijke plaats inneemt bij de consument. Het ontbreekt ons alleen vaak aan voorbeelden waaruit blijkt dat online advertising werkt, ook bij awareness en branding campagnes," gaf één van de deelnemers te kennen.

Meerdere malen per dag, meerdere dagen per week
Enkele cijfers en feiten die in de Roadshow aan bod kwamen gingen over de rol van internet in het dagelijks leven. Internetten is voor vele Nederlanders al lang niet meer weg te denken uit hun dagelijkse routine. Recent onderzoek dat Metrixlab in opdracht van MSN onder ruim 400 Nederlanders heeft uitgevoerd liet zien dat men gemiddeld zo'n 7 uur per week online is en dat 39% van de Nederlanders zeven dagen per week op internet te vinden is. Dit en vele andere feiten over internet in de samenleving en online media in de mediamix vormden belangrijke ingrediënten van de Roadshow.

Continue gesprek tussen MSN en de branche
Rob Molenaar, Sales manager van MSN: "Het is in ons aller belang dat adverteerders en mediabureaus weloverwogen online media kunnen meenemen in de mix om hier hun marketingvoordeel mee te doen. Daarom hebben wij het initiatief genomen tot de Agency Roadshow als onderdeel van ons Advantage Marketing Programma*. Tijdens de discussies kwam vaak aan de orde wat de ideale verhouding tussen online en offline is en de vraag welke kanalen elkaar versterken en welke juist niet. Voor het uiteindelijk beantwoorden van deze, en andere, vragen is zowel de ervaring van de bureaus, als de online voorbeelden, kennis en succes-stories van MSN noodzakelijk. Daarom blijven wij voortdurend in gesprek met de bureaus en zullen we in de komende maanden zeker vervolg geven aan de Agency Roadshow."


- EINDE BERICHT -


* In het najaar van 2001 introduceerde MSN het Advantage Marketing Programma met als doel, de mogelijkheden en toegevoegde waarde van online marketing onder de aandacht van mediabureaus en adverteerders te brengen. Onder de vlag van dit programma realiseerde MSN in de afgelopen maanden nieuwe digitale marketingproducten, organiseerde diverse seminars en presenteerde casestudies over de effecten van digitale marketing. Voor meer informatie over Advantage Marketing www.advantage.msn.nl

* Het onderzoek van Rex Briggs (Marketing Evolution) naar de rol van online advertising in de mediamix in de campagne voor Unilever's Dove Nutrium Bar is op aanvraag verkrijgbaar.
Achtergrondinformatie (