Ingezonden persbericht

Persbericht

13 augustus 2002

'Vergeet winst - concentreer op service'
~ Europese IT-directeuren vragen telecomaanbieders om servicestandaarden van niveau ~

Telecombedrijven zouden zich moeten concentreren op het verbeteren van de service naar de klant, in plaats van op het terugkrijgen van hun financiële geloofwaardigheid, aldus IT-directeuren uit heel Europa.

Uit een Europees onderzoek, dat is uitgevoerd door 'virtual network operator' Vanco, blijkt dat 66% van de respondenten denkt dat het verhogen van de service de komende twaalf maanden de grootste uitdaging voor de industrie zal zijn. Zij zijn van mening dat dit zelfs belangrijker is dan het terugwinnen van het vertrouwen in de markt, ondanks de recente onrust en faillissementen.

In het onderzoek gaf een meerderheid van de Europese IT-directeuren aan het vervangen van hun WAN service provider als prioriteit te zien. Zij gaven hiermee blijk van hun ontevredenheid over de huidige gang van zaken in de industrie. Het verminderen van de totale netwerkkosten werd ook een hoge prioriteit gegeven. Daarnaast kwam ook het verbeteren van de veerkracht en het verhogen van de veiligheid van de netwerken op het wensenlijstje van de IT-directeuren voor.

"Klanten hebben terecht schoon genoeg van onacceptabele reactietijden, niet bestaand of incapabel accountmanagement en een onbetrouwbare dienstverlening," aldus Marcel Vrieling, managing director van Vanco. "De financiële problemen van veel telecombedrijven zijn reëel, maar klanten zien dit niet als hun probleem."

"De recente ontslagen in de sector hebben in enkele gevallen geleid tot onacceptabele lage serviceniveaus. Klanten hebben gelijk als ze stellen dat dát de prioriteit moet zijn de komende twaalf maanden. Niet minder dan 100% van onze aandacht moet daar naar uitgaan, wil de industrie haar beschadigde imago kunnen herstellen."

(270 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Vanco
Vanco plc (FTSE: VAN) is een wereldwijde 'virtual network operator'. Haar belangrijkste service is 'Packaged Network Solutions'; een combinatie van datanetwerkbeheer, e-security en consultancy diensten. Vanco beheert momenteel netwerken voor klanten in 40 landen wereldwijd. Zij mag toonaangevende bedrijven zoals Grontmij, D-reizen, Ford Motor Company, Kenwood, Yakult, Christian Salvesen, FT Interactive Data, Jefferson Smurfit, Tenovis en Laura Ashley tot haar klantenkring rekenen.

In een complexe, dynamische en gedereguleerde telecommunicatiemarkt, biedt Vanco haar klanten op een duidelijke en objectieve manier advies. Doordat Vanco onafhankelijk is van carriers, kan zij inspelen op de toename in keuze, afname in kosten en verbeterde technologieën om zo voordelige, op maat gemaakte en value-added oplossingen te bieden.

Vanco is meerdere keren bekroond voor haar financiële succes en haar toonaangevende klantenservice. Zo werd Vanco s klantenservice onlangs in een onafhankelijk marktonderzoek gekozen tot de beste in de netwerkindustrie (Rhetorik 2002). Vanco was de enige onderneming die in het vierde kwartaal van 2001 een notering kreeg aan de 'main market' van de London Stock Exchange.

Voor meer informatie kunt u een bezoekje brengen aan de website van Vanco: http://www.vanco.nl

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met: Yvonne van Bokhoven of Viviane Brokerhof van LEWIS, het IT PR bureau: Tel: 0031 (0)43-356 69 56Fax: 0031 (0)43-356 69 55 E-mail:yvonnev/vivianeb@lewispr.com
Web site:http://www.lewispr.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Gaetano Martinolaan 95
6229 GS Maastricht

tel: +31 (0) 43 356 69 56
fax: +31 (0) 43 356 69 55
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com