---
Postbus 51 verbetert communicatie met burgers
---
KANA-software automatiseert en verbetert communicatieproces en responsetijd Hoofddorp, 08/14/2002

Postbus 51, het centrale loket waar burgers terecht kunnen voor vragen over wet- en regelgeving van de rijksoverheid, heeft KANA Response en KANA IQ aangekocht. Aanleiding hiervoor was de aanbeveling uit het rapport van de Commissie Toekomst Overheidscommunicatie om informatie zoveel mogelijk actief openbaar te maken en beschikbaar te stellen, zodat de communicatie met burgers verder geoptimaliseerd kan worden. De software van KANA, een specialist in e-CRM (customer relationship management), zorgt ervoor dat gebruikers nu nog makkelijker en sneller toegang tot overheidsinformatie hebben.

Burgers hebben volgens de Wet Openbaarheid van Bestuur recht op informatie van de overheid. Postbus 51 beantwoordt vragen die betrekking hebben op beleid van de rijksoverheid en dat in een voor iedereen begrijpbare taal. Het geheel aan informatie maakt zij toegankelijk via een samenhangend geheel aan communicatiekanalen.

Postbus 51 kan geraadpleegd worden via web, e-mail en telefoon. Door de implementatie van KANA IQ wordt Postbus 51 in staat gesteld de drie databases - t.b.v. de website, e-mailbeantwoording en het callcenter - naar één database terug te brengen. Zo wordt alle beschikbare informatie op één plaats gecentraliseerd en is men er zeker van dat de kwaliteit van informatievoorziening niet afhankelijk is van het mediumtype wat daarvoor wordt geraadpleegd.

Om het stijgende aantal e-mails te behandelen, heeft Postbus 51 KANA Response aangeschaft - een e-mailbeheersysteem waardoor vragen nu sneller en nauwkeuriger beantwoord kunnen worden.

---
END

---
Over Postbus 51
Postbus 51 geeft antwoord op vragen van burgers over de wet- en regelgeving van de rijksoverheid. Alle informatie is te vinden op de website www.postbus51.nl of na te vragen bij 0800-8051 of via vragen@postbus51.nl. Contact:
Morene Dobbe, tel.: +31 (0)70 308 16 26.
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)20 666 1901, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0074-CD90A