ENECO

COMMUNICATIE / PERSBERICHTEN

ENECO Tour met een nieuwe opzet

Hilversum, 11 juni 2002 De ENECO Ronde van Nederland, die dit jaar zal worden gehouden van dinsdag 20 tot en met zaterdag 24 augustus, zal de komende vijf jaren worden georganiseerd onder de naam ENECO Tour.

De Stichting Ronde van Nederland en ENECO Energie bereikten overeenstemming over de uitvoering van een marketingplan dat in opdracht van de Stichting werd gemaakt door het bureau Worldwide Sports Management.

Vandaag tekenen Ronald Blom, voorzitter van de Raad van Bestuur van ENECO Energie en Ed Nijpels, voorzitter van de Stichting Ronde van Nederland, in Hilversum een samenwerkingsovereenkomst.

Doelstellingen van de ENECO Tour zijn onder meer · Opname in een hogere categorie op de UCI-kalender (Hors Categorie) · Uitbreiding van het aantal dagen
· Internationalisering van het evenement met etappes door Duitsland en Belgie
· Het aan de start brengen van een nog sterker deelnemersveld · Verhoging van het prijzengeld
· Meer TV-exposure zowel nationaal als internationaal · Het verder professionaliseren van de organisatie · Nog meer faciliteiten voor het publiek creëren · Zoveel mogelijk toeschouwers in de gelegenheid te stellen de ENECO Tour gratis te bezoeken
· Het aantrekken van financiële partners die de doelstellingen van de ENECO Tour ondersteunen

Nieuw logo
De ENECO Tour heeft een nieuw logo, waarin onder meer is opgenomen de Holland Tulp. Deze Holland Tulp, die het beeld moet gaan vormen van toeristisch Nederland was eerder te zien tijdens de Olympische winterspelen in Salt Lake City.

ENECO Energie wordt strategische partner van de ENECO Tour Ed Nijpels: Het samengaan met een strategische partner als ENECO Energie is voor de ontwikkeling van de ENECO Tour een bijzonder belangrijke gebeurtenis. Dankzij deze samenwerking zijn wij in staat om de ENECO Tour op lange termijn kwalitatief te verbeteren. Niet alleen heeft ENECO Energie een duidelijk financiële inbreng, ook kunnen wij profiteren van de binnen het bedrijf aanwezige marketing-/communicatiekennis.

ENECO Energie benoemt ENECO Tour tot speerpunt binnen haar communicatiebeleid
Ronald Blom: Onze sponsoring van de ENECO Ronde van Nederland in 2001 hebben wij als proefjaar beschouwd. Wij hebben met elkaar vastgesteld dat een sterkere verbondenheid van ENECO Energie als naamgever van de ENECO Tour noodzakelijk is om de doelstellingen van de ENECO Tour te verwezenlijken. Wij staan borg voor de continuïteit van de ENECO Tour die een nog belangrijker plaats op de wielerkalender moet krijgen. Voor ons is het van belang om een groot draagvlak te creëren voor de ENECO Tour door het evenement gratis toegankelijk te laten blijven voor een groot publiek.

TV-Exposure
Inmiddels is een overeenkomst met NOS Televisie afgesloten voor 2002 en 2003. Naast een live-verslag van de laatste etappe zal een extra uitzending van ca. 25 min. worden gewijd aan de voorlaatste etappe.

Website
Zeer binnenkort zal het huidige webadres worden vervangen door:

www.enecotour.com