Ingezonden persbericht


PRESS INFORMATION

Innovatieve uitgave biedt topcreatieven inzage in nieuwste trends en ideeën

Getty Images introduceert eerste eigen fotocollectie: 'Taxi' door Getty Images

Amsterdam - 19 augustus 2002 - Getty Images, pionier op gebied van onderzoek naar trends in de visuele communicatie, lanceert 'Taxi' door Getty Images, de eerste nieuwe eigen fotocollectie. Na een periode waarin verschillende beeldmateriaalcollecties zijn geïntegreerd, is het lanceren van nieuwe, innovatieve collecties de volgende stap in de verdere ontwikkeling van Getty Images, met 'Taxi' als eerste initiatief. Taxi verschijnt in vijftig landen en wordt uitgegeven in vijf talen.

'Taxi' door Getty Images verschijnt in een groot formaat magazine en behandelt ideeën en trends in visuele communicatie. De collectie is opgezet om de reclame-, media- en ontwerpwereld te informeren en te inspireren. Elk kwartaal doet een nieuwe editie verslag van culturele en maatschappelijke trends en ontwikkelingen op lokaal niveau.

'Taxi' by Getty Images is een perfect voorbeeld van ons motto 'passion for pictures' ", aldus Jonathan Klein, CEO en medeoprichter van Getty Images. "Het is tevens een logische uiting van onze doelstelling om wereldleider in visuele communicatie en trends te zijn. Sinds jaren bestudeert ons creatieve onderzoeksteam de demografische trends om te kunnen anticiperen op de behoefte van onze klanten aan visuele creativiteit. Deze kennis willen we rechtstreeks delen, en die overtuiging is de basis voor de lancering van Taxi."

De artikelen in Taxi geven de resultaten weer van het continue creatieve onderzoek van Getty Images, onderbouwd met de foto's die dat onderzoek hebben opgeleverd. Elk magazine bevat ook een zogeheten 'Taxi Report', een grondige trendanalyse ten behoeve van vooral adverteerders en communicatie-deskundigen. De collectie is ook opgezet ter vervanging van de stock directory beeldcollecties. Met Taxi zal daarmee worden voorzien in de behoefte aan kennis van de actuele beeldtaal op lokaal niveau, die is aan te wenden voor de ontwikkeling van nieuwe communicatiecampagnes.

"Taxi dient een must te worden voor iedere creatief", stelt Philippe Sanchez, senior vice-president marketing van Getty Images. "Taxi is te zien als een toegankelijke, goed geïnformeerde en levendige barometer voor de huidige visuele trends, ter inspiratie van zowel adverteerders als marketeers. Het tijdschrift heeft een nieuwe identiteit, beslaat een nieuwe fotografische richting en heeft een nieuwe marketingstijl zodat klanten direct in hun behoeften kunnen worden voorzien. Over Getty Images Inc.
Getty Images is wereldleider op gebied van beeldmateriaal en producent van de grootste collectie stilstaande en bewegende beelden, ten behoeve van communicatieprofessionals over de hele wereld. Beelden van Getty Images zijn iedere dag te vinden in dagbladen, tijdschriften, advertenties, films, boeken, televisieprogramma's en websites, of het nu gaat om sport, nieuws, historie of het dagelijks leven. Getty Images is een wereldwijde onderneming, met het hoofdkwartier in Seattle en klanten in meer dan 50 landen. De internetsite van Getty Images (www.gettyimages.com) wordt frequent door klanten bezocht en gebruikt om beeldmateriaal te downloaden.

Voor meer informatie (