MONEYPENNY.NL

Na kantine en repro nu ook secretariaat outsourcen?

De gemiddelde manager loopt altijd even binnen bij het secretariaat als hij op de zaak komt. Daar hoort hij de laatste nieuwtjes en roddels en vraagt terloops of er nog gebeld is en hoe het met die powerpoint presentatie staat. Enerzijds vervult de secretaresse op kantoor een duidelijke, en essentiële, sociale functie, waardoor zij vaak tijdens het werken wordt gestoord, maar anderzijds wordt er ook nogal wat van haar verwacht. De ene keer meer dan de andere, maar het werkt dat zich aandient heeft altijd haast. Kortom: het is hollen of stilstaan op het secretariaat. Los van de gezelligheid is het secretariaat ook een bron van ergernis voor veel managers. Immers, er is sprake van een hoog verloop in verhouding tot andere afdelingen, met name vanwege het gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Als typische vrouwenafdeling is er daarnaast ook een hoog verzuimpercentage door bijvoorbeeld de zieke kinderen of zwangerschap. Tot slot willen secretaresses als er kinderen zijn het liefst parttime werken, waardoor bedrijven het vaak gewoon niet georganiseerd krijgen.

Organisaties kampen dus met de volgende twee problemen: (1) de beschikbare capaciteit aan secretaresses op kantoor is vrijwel nooit in evenwicht met het aanbod aan werk, en (2) voor een vrouw met kinderen is de secretaressebaan vaak niet flexibel genoeg. Deze situatie leidt tot ontevredenheid en irritatie onder medewerkers alsmede een gebrek aan continuïteit op de afdeling, en vormt daarmee tegelijkertijd een grote (verborgen) kostenpost door de inefficiëntie die hier het logische gevolg van is.

Door slim in te spelen op de behoefte aan flexibiliteit bij medewerkers en de mogelijkheden van internet is MoneyPenny.nl in staat om een oplossing te bieden, waarbij het mes aan meerdere kanten snijdt. Door de inzet van een vast team op kantoor, dat de mogelijkheid heeft om op flexibele basis werk uit te besteden aan (ingewerkte) collegas die voornamelijk vanuit huis werken, kan het aanbod van werk altijd worden opgevangen. Hierbij wordt dan goed gekeken naar welke taken het beste thuis en welke het beste op locatie kunnen worden uitgevoerd met als uitgangspunt optimalisatie van de effectiviteit. Het maken van afspraken, waar de secretaresse gemiddeld 40% van haar tijd mee kwijt is, kan bijvoorbeeld bij een Virtuele Assistent worden neergelegd. Op deze manier kan de secretaresse op kantoor zich bezighouden met hoogwaardiger werk en wordt daarmee haar baan ook nog interessanter. De Virtuele Assistent is blij, want zij krijgt de mogelijkheid haar werk vanuit huis te doen, hetgeen goed te combineren is met haar privé situatie. De manager is ook tevreden, want hij kan nog steeds het werk op het bureau van zijn vertrouwde en gezellige assistente neerleggen. En, Last but not least, er wordt significant op de kosten bespaard.

Het concept van MoneyPenny.nl spreekt met name hoog opgeleide en ervaren mensen aan (de gemiddelde kracht binnen MoneyPenny.nl heeft 10 jaar werkervaring), waardoor ook op inhoudelijk gebied hoge kwaliteit wordt geleverd. Een opdrachtgever kan via MoneyPenny.nl individuele Virtuele Assistenten inschakelen, maar het is ook mogelijk om de organisatie en bezetting van het complete secretariaat aan MoneyPenny.nl uit te besteden.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

MoneyPenny.nl B.V.
Contactpersoon: Marianne Sturman
Pennyhof 11
1060 SM AMSTERDAM
T (020) 42 60 760
F (020) 42 60 760
E info@moneypenny.nl
http://www.moneypenny.nl

21 aug 02 11:36