Gemeente Amsterdam

Afdeling burgerzaken stadsdeel Zuidoost tijdens verbouwing gesloten

Zie ook

website Amsterdam Zuidoost

Afdeling burgerzaken stadsdeel Zuidoost tijdens verbouwing gesloten

persbericht

Om de dienstverlening aan bezoekers van de afdeling Burgerzaken van stadsdeel Zuidoost te verbeteren wordt vrijdag 23 augustus gestart met een grondige verbouwing. Op dinsdag 3 september zal de afdeling open gaan met een ruimere wachtruimte, meer loketten, nieuwe computerprogrammatuur en een Centrale balie. Tijdens deze verbouwing zal de afdeling gesloten zijn. Voor dringende zaken kan men terecht bij de afdelingen Burgerzaken in andere stadsdelen.

Centrale balie: dienstverlening op afspraak
In de nieuwe afdeling Burgerzaken zal een centrale balie komen. Hier kan men vanaf 2 september zowel telefonisch als ter plekke een afspraak maken voor alle producten van Burgerzaken. Ook kunnen mensen hier terecht met hun vragen en wordt gecontroleerd of men de juiste gegevens heeft meegenomen. Nu gebeurt het nogal eens dat, eenmaal aan de beurt, blijkt dat men niet de juiste papieren of foto's heeft meegenomen.

Bij twijfel wat men moet meenemen om een product van Burgerzaken op te halen is het ook mogelijk te bellen met het informatienummer: (020) 567 02 45. Een bandje vertelt u 24 uur per dag wat benodigd is voor welk product.

Meer loketten
Tijdens de verbouwing zal de wachtkamer worden verruimd en zal de afdelingen Burgerzaken met 3 loketten worden uitgebreid. Naast de uitbreidingen van de loketten, wordt ook een splinternieuw computerprogramma aangeschaft. Dit zogenaamde klantvolgsysteem maakt het mogelijk om de afspraken niet alleen aan de centrale balie te maken maar ook telefonisch en in de nabije toekomst zelfs via internet. Het systeem is gekoppeld aan de nummer-automaat, zodat mensen met een afspraak op de afgesproken tijd worden geholpen. Ook biedt het systeem medewerkers aan de balie toegang tot een database met een antwoord op zelfs de weinig voorkomende vragen.

Sneller juiste informatie
De verbouwing moet ertoe leiden dat inwoners zowel telefonisch als aan de balie sneller de juiste informatie ontvangen en korter hoeven te wachten bij de afhandeling van hun product.

^


-

© gemeente Amsterdam - 19-08-2002