Gemeente Bolsward
Interne klachtenvoorziening
De gemeente levert circa 400 producten. Dit varieert van een rijbewijs
tot een bouwvergunning. In totaal werken zo'n 82 medewerkers aan het
totstandkomen hiervan. Daarbij kunnen fouten worden gemaakt. Het is en
blijft mensenwerk.
Deze fouten kunnen soms aanleiding zijn om een klacht in te dienen.
Het moet dan wel gaan om de wijze waarop het college en/of de
medewerkers van de gemeente u als klant hebben behandeld, of misschien
wel niet hebben behandeld. Niet onder de klachtenregeling vallen
klachten over zaken en besluiten waartegen u op een andere manier kunt
protesteren (bijvoorbeeld middels een bezwaarschrift). Klachten over
bijvoorbeeld loszittende stoeptegels, overhangende takken,
geluidhinder, vervuiling e.d. vallen ook niet onder deze regeling.
Hierover kunt u op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 contact opnemen met
het bureau Werken (tel. 0515-578730).
De gemeente gaat de klachten over de wijze waarop het college en/of
medewerkers u als klant hebben behandeld op een heldere, duidelijke en
snelle wijze afhandelen. Dat is wettelijk verplicht.
Er zijn twee medewerkers van de gemeente aangewezen die er voor moeten
zorgen dat klachten op een goede, zorgvuldige, maar ook snelle manier
worden behandeld. De heer J.H. Terra (gemeentesecretaris) is de
klachtenbehandelaar. Hij zorgt ervoor dat het college een gemotiveerd
besluit neemt over de klacht. Mevrouw J.A. Hartholt is
klachtencoördinator. Zij zorgt voor de administratieve afhandeling van
uw klacht.
Op het stadhuis kunt u een folder en een klachtenformulier verkrijgen.
Op dit formulier kunt u uw klacht formuleren. De folder en het
formulier kunt u tevens vinden op de gemeentelijke internetsite
(www.bolsward.nl).