Persbericht

Met nieuw OEConneXion Xerox¹ branding programma wil Xerox haar positie bij OEhet dealerkanaal¹ verder versterken

Amstelveen, 28 augustus 2002 ­ In september start Xerox Office een nieuwe, op de indirecte verkoopkanalen afgestemde Europese branding campagne onder de titel OEConneXion Xerox¹. De campagne is gericht op het stroomlijnen van Xerox¹ activiteiten via resellers en dealers via een vereenvoudigde en consistente structuur, gevat in een eenduidige algemene branding campagne. ConneXion Xerox biedt Xerox¹ resellers en partners op hen toegesneden zakelijke ondersteuning via effectieve en doelgerichte activiteiten op het gebied van communicatie, marketing, business development en account management. ConneXion Xerox zal op 24 september aan de Nederlandse resellers worden gepresenteerd tijdens een bijeenkomst in Schiphol-Rijk.

Individuele benadering
Xerox biedt op dit moment via indirecte verkoopkanalen een breed scala aantrekkelijke producten en oplossingen aan, waaronder kleuren- en monochrome netwerkprinters en digitale multifunctionele systemen. Het groeiende en gevarieerde aanbod van veel gevraagde kantoorproducten, tesamen met het steeds toenemend aantal resellers, noodzaakt tot een programma dat tevens inspeelt op een verscheidenheid aan eisen en wensen bij die resellers. ConneXion Xerox biedt haar resellers en partners daarom flexibele en op individuele wensen toegesneden dienstverlening, zodat zij op de meest geëigende wijze hun verkoopactiviteiten kunnen ontwikkelen. De flexibiliteit en individualisering bieden daarnaast mogelijlkheden om zich te onderscheiden van andere resellers. ConneXion Xerox biedt tevens een specifiek programma voor resellers van supplies en software.

Het ConneXion Xerox programma biedt resellers in potentie mogelijkheden om toegang te krijgen tot het zeer uitgebreide product portfolio en support via certificering, professioneel account management, branding, marketing- en verkoop-ondersteuning, product- en verkoop-training, alsmede regelmatige product-promotie en toegang tot de Xerox OEchannel website¹.

Drie segmenten
Ashley Ford, European Channels Director Xerox Europe - Office, over het branding programma: "De ConneXion Xerox branding brengt structuur in de verschillende sectoren binnen het indirecte verkoopkanaal en definieert drie duidelijke hoofdcategorieën: Resellers, Partners en Premier Partners. Daardoor kunnen we per segment relevante en toegesneden programma¹s ontwikkelen en aanbieden." Hij voegt daaraan toe: "We zijn ervan overtuigd, dat de nieuwe structuur en aanpak ook zal leiden tot nog meer effectiviteit in de samenwerking met onze bestaande verkoopkanalen en van onze marketing-bronnen."

Het programma wordt Europa-breed geïntroduceerd in de loop van september 2002. De huidige Xerox OEchannel¹ partners zullen automatisch worden opgenomen in een van de drie genoemde ConneXion Xerox segmenten. Nieuwe resellers kunnen zich online aanmelden via de ConneXion Xerox website: www.xerox.com/connexion.

Over Xerox Europe
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, productieprinten en grafische omgevingen, en dienstverlening met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling/­management en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en geavanceerde R&D centra in Cambridge (UK) en in Grenoble (Frankrijk). Meer informatie over Xerox Europe is te vinden op www.xerox.com.

Xerox, The Document Company® en het digitale X zijn handelsmerken van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen.


---