Travel Unie International Nederland N.V.

Prijsvriendelijk vakantiemerk arke onderzoekt promotiecampagne retail

De reisagent staat centraal in onderzoek en opzet van grootschalige promotiecampagne

Rijswijk, 24 september 2002 - Het prijsvriendelijke vakantiemerk Arke heeft haar reclamebureau Bates Not Just Film uit Amsterdam een aantal reclameconcepten laten ontwikkelen voor haar grootschalige promotiecampagne richting de retail in de reiswereld. Binnenkort worden de voorstellen door onderzoeksbureau Censydiam uit Amersfoort voorgelegd aan een representatieve groep reisagenten. Dan kan worden vastgesteld of de campagne goed past bij het verwachte Arke-beeld bij de reisagenten. Met deze aanpak en promotiecampagne onderstreept Arke nogmaals haar keuze voor de retail als professioneel verkoopkanaal.

Arke wil haar relatie met de reisagenten verder verstevigen door haar promotiecampagne voornamelijk te richten op de retail. Brandmanager Frank Mimpen is stellig in zijn keuze: "Ook Arke kiest als prijsvriendelijk vakantiemerk nadrukkelijk voor de reisagent. Door voor hen een speciale promotiecampagne te ontwikkelen denkt Arke maximaal mee met de retail. Arke leeft zich hiermee volledig in de adviesrol en verkoopfunctie van reisagenten in. Een doelgerichte, business-to-business reclamecampagne is het juiste middel om hen hierin te ondersteunen én te erkennen." Ook Matt van der Poel, directeur Strategie & Communicatie van TUI Nederland, is zeer te spreken over deze aanpak richting de reisagent: "Door het concept campagnevoorstel eerst tegen het licht te houden bij een representatieve groep reisagenten, beslissen feitelijk álle reisagenten mee in de aanpak. Dat moet leiden tot een maximaal effect voor Arke als 'value for money' vakantiemerk."

Onderzoeksbureau Censydiam uit Amersfoort legt binnenkort de concept promotiecampagne van reclamebureau Bates Not Just Film uit Amsterdam voor aan een representatieve groep reisbureaumedewerkers. Daartoe worden enkele reisagenten in het land benaderd voor deelname. Reclamebureau Bates heeft eerder haar inbreng geleverd in de restyling van het Arke-logo, de gidsuitstraling en de Arke pay off 'niks aan je hoofd'. Ook bij de ontwikkeling hiervan werd nauw samengewerkt met Onderzoeksbureau Censydiam, dat een aantal consumentenpanels gebruikte voor het fijn slijpen van alle uitingen. Brand Manager Frank Mimpen is duidelijk: ,,Bij alles wat Arke als merk doet, kijken we naar de details van onze uitingen. Heel bewust zijn we bezig om Arke als prijsvriendelijk vakantiemerk neer te zetten. Arke heeft niet het breedste assortiment van de totale reiswereld, maar in de populaire vakantiebestemmingen hebben we wel een groot aanbod. Op populaire bestemmingen scoort Arke maximaal, omdat hiervoor een specifieke klantengroep kiest: de Arke-klant."