05-09-2002
9 oktober Media Plaza Network Event m-Business
M-Business nu eindelijk volwassen
Mobiele internettoepassingen uit het experimentele stadium
5 september 2002, Utrecht - Media Plaza laat op 9 oktober aanstaande
tijdens het Network Event m-Business zien dat m-Business op grote schaal
bruikbaar en inzetbaar is geworden voor organisaties. Kopstukken uit
bedrijfsleven en wetenschap vertellen hoe van experimenteren tot
uiteindelijke exploitatie de strategie te bepalen en de knelpunten te
omzeilen.
Prof. dr. L.F. Pau, hoogleraar business telecommunicatie aan de Erasmus
Universiteit Rotterdam, verhaalt over de belangrijkste knelpunten bij
ontwikkeling van mobiele diensten. Begrip hiervan is essentieel voor het
(commercieel) welslagen. Matthew Nordan, Research Director bij Forrester
Research zal ingaan op de toekomst van m-Business, waarbij hij de
begrippen 'conversational content' de versmelting van communicatie en
content en 'invisible mobile', mobiele communicatie zonder menselijke
tussenkomst, onder de loep neemt.
Tevens komen de mobiele marktcijfers van NIPO aan bod en zullen diverse
(zakelijke) gebruikers van mobiele internet toepassingen hun bevindingen
in verschillende praktijkcases presenteren.
Dit Network Event wordt georganiseerd op initiatief van Media Plaza met
medewerking van de volgende (media)partners en sponsoren: KPN Mobile,
Sun Microsystems, Cisco Systems, NIPO, Erasmus University Rotterdam,
Adformatie Groep en Emerce.
Meer informatie over het Network Event, de sprekers en het programma is
te vinden op http://premium.mediaplaza.nl/mbusiness/
Over Media Plaza
Media Plaza is de e-business marketplace van Nederland. Als
onafhankelijke stichting streeft Media Plaza een versnelling van de
toepassing van e-business binnen het bedrijfsleven en de overheid na.
Voorlichting, seminars en congressen, interactieve maatwerkprogramma's,
evenementen en workshops zijn de stimulerende instrumenten die Media
Plaza hiervoor inzet. Onder het motto 'Van Denken naar Doen' legt Media
Plaza de nuchtere feiten, de samenhang en de opportunities rond de
praktische toepassing van ICT-technologie in bedrijfsprocessen bloot.
De maatwerkprogramma's van Media Plaza worden inhoudelijk afgestemd op
de specifieke kennisbehoeften en de unieke situatie van de bezoeker. Dit
wordt gematched met een van de fasen van het e-business ontwikkeltraject
dat loopt van voorlichting tot implementatie.
Evenementen in het teken van specifieke thema's omtrent ICT of
e-business geven op een aanschouwelijke maar vooral leuke manier inzicht
en inspiratie om zelf, zonodig met Media Plaza, aan de slag te gaan.
Daarnaast beschikt Media Plaza over een indrukwekkende
contentbibliotheek gevuld met cutting edge content over talrijke
thema's, diverse sector- en casestudies die voortdurend wordt uitgebreid
en geactualiseerd door een eigen redactieteam.
www.mediaplaza.nl
Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Maaike Tromp (Media
Plaza) Telefoon: 030-291 41 52 of mailto:maaike.tromp@mediaplaza.nl
---