Ingezonden persbericht

05-09-2002

9 oktober Media Plaza Network Event m-Business

M-Business nu eindelijk volwassen

Mobiele internettoepassingen uit het experimentele stadium

5 september 2002, Utrecht - Media Plaza laat op 9 oktober aanstaande tijdens het Network Event m-Business zien dat m-Business op grote schaal bruikbaar en inzetbaar is geworden voor organisaties. Kopstukken uit bedrijfsleven en wetenschap vertellen hoe van experimenteren tot uiteindelijke exploitatie de strategie te bepalen en de knelpunten te omzeilen.

Prof. dr. L.F. Pau, hoogleraar business telecommunicatie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, verhaalt over de belangrijkste knelpunten bij ontwikkeling van mobiele diensten. Begrip hiervan is essentieel voor het (commercieel) welslagen. Matthew Nordan, Research Director bij Forrester Research zal ingaan op de toekomst van m-Business, waarbij hij de begrippen 'conversational content' de versmelting van communicatie en content en 'invisible mobile', mobiele communicatie zonder menselijke tussenkomst, onder de loep neemt.
Tevens komen de mobiele marktcijfers van NIPO aan bod en zullen diverse (zakelijke) gebruikers van mobiele internet toepassingen hun bevindingen in verschillende praktijkcases presenteren.

Dit Network Event wordt georganiseerd op initiatief van Media Plaza met medewerking van de volgende (media)partners en sponsoren: KPN Mobile, Sun Microsystems, Cisco Systems, NIPO, Erasmus University Rotterdam, Adformatie Groep en Emerce.

Meer informatie over het Network Event, de sprekers en het programma is te vinden op http://premium.mediaplaza.nl/mbusiness/

Over Media Plaza

Media Plaza is de e-business marketplace van Nederland. Als onafhankelijke stichting streeft Media Plaza een versnelling van de toepassing van e-business binnen het bedrijfsleven en de overheid na. Voorlichting, seminars en congressen, interactieve maatwerkprogramma's, evenementen en workshops zijn de stimulerende instrumenten die Media Plaza hiervoor inzet. Onder het motto 'Van Denken naar Doen' legt Media Plaza de nuchtere feiten, de samenhang en de opportunities rond de praktische toepassing van ICT-technologie in bedrijfsprocessen bloot.

De maatwerkprogramma's van Media Plaza worden inhoudelijk afgestemd op de specifieke kennisbehoeften en de unieke situatie van de bezoeker. Dit wordt gematched met een van de fasen van het e-business ontwikkeltraject dat loopt van voorlichting tot implementatie.
Evenementen in het teken van specifieke thema's omtrent ICT of e-business geven op een aanschouwelijke maar vooral leuke manier inzicht en inspiratie om zelf, zonodig met Media Plaza, aan de slag te gaan. Daarnaast beschikt Media Plaza over een indrukwekkende contentbibliotheek gevuld met cutting edge content over talrijke thema's, diverse sector- en casestudies die voortdurend wordt uitgebreid en geactualiseerd door een eigen redactieteam.

www.mediaplaza.nl

Noot aan de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Maaike Tromp (Media Plaza) Telefoon: 030-291 41 52 of mailto:maaike.tromp@mediaplaza.nl


---