Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) Persbericht 07-06-2002

'Lekker neuzen bij de warme bakker' op woensdag 9 oktober

Onder het motto lekker neuzen bij de warme bakker vindt op woensdag 9 oktober a.s. voor de derde keer de Dag van de Warme Bakker plaats. Het motto sluit aan op de centrale campagneslogan volg je neus naar de warme bakker. De Dag van de Warme Bakker heeft tot doel een positieve bijdrage te leveren aan het imago van de brood- en banketbakkersbranche en daarmee meer klanten te genereren. Daarnaast moet de Dag de waardering voor het ambacht bevorderen en potentiële werknemers en jongeren interesseren voor het bakkersvak.

Publieksactie
Warme bakkers en banketbakkers die deel gaan nemen aan de Dag kunnen de klanten een kijkje geven achter de schermen van de bakkerij. Ook kan worden gekozen voor het organiseren van een proeverij, demonstratie, uitnodigen van schoolklassen of andere verrassingen voor de consument. Ter ondersteuning van de regionale en lokale activiteiten van de bakkers zelf worden verschillende landelijke (promotie)activiteiten en materialen ontwikkeld waaronder een publieksactie met prijsvraag en een opvallend promotiepakket.

Radiospots en websites
Met radiospotjes op diverse radiozenders wordt de Dag van de Warme Bakker gepromoot. Ook worden tijdens de radio-uitzendingen broodpakketten en taarten weggegeven aan luisteraars. Daarnaast kan de consument vanaf medio augustus terecht op de vernieuwde site www.warmebakkers.nl voor informatie over de Dag van de Warme Bakker. Deelnemende bakkers worden vanaf augustus op de hoogte gehouden via de site van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD), www.hbd.nl (doorklikken naar Branchecommissies en Brood & Banket).

Brede aanpak
De Dag van de Warme Bakker is een initiatief van de Commissie Detailhandel Brood & Banket van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en het Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA). Met de Echte Bakkers, Heerlijk en Heerlijk banketbakkers, Ambachtsbakkers en de Gebackerij zijn afspraken gemaakt over specifieke activiteiten van deze organisaties op de Dag van de Warme Bakker. Ook wordt samengewerkt met het Voorlichtingsbureau Brood, het NBC en de NBOV. De Dag van de Warme Bakker vindt plaats in de Week van het Brood.

Promotiepakket
De bakkers ontvangen medio augustus de eerste mailing met informatie over deelname, het promotiepakket en de verschillende activiteiten. De werkgroep die de dag voorbereidt, rekent op deelname van vele (banket)bakkers. Er worden dit jaar landelijk veel promotionele activiteiten georganiseerd rondom deze dag, (banket)bakkers kunnen er maximaal van profiteren door er lokaal op in te haken met leuke activiteiten, aldus de heer J.G. van Rijn, voorzitter van de Werkgroep Marketing en Promotie Brood & Banket.

Download onderstaand beeldmerk in .eps

beeldmerk warme bakkers