Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) Persbericht 07-06-2002
'Lekker neuzen bij de warme bakker' op woensdag 9 oktober
Onder het motto lekker neuzen bij de warme bakker vindt op woensdag 9 oktober a.s. voor de derde keer de Dag van de Warme Bakker plaats. Het motto sluit aan op de centrale campagneslogan volg je neus naar de warme bakker. De Dag van de Warme Bakker heeft tot doel een positieve bijdrage te leveren aan het imago van de brood- en banketbakkersbranche en daarmee meer klanten te genereren. Daarnaast moet de Dag de waardering voor het ambacht bevorderen en potentiële werknemers en jongeren interesseren voor het bakkersvak.
Publieksactie
Warme bakkers en banketbakkers die deel gaan nemen aan de Dag kunnen
de klanten een kijkje geven achter de schermen van de bakkerij. Ook
kan worden gekozen voor het organiseren van een proeverij,
demonstratie, uitnodigen van schoolklassen of andere verrassingen voor
de consument. Ter ondersteuning van de regionale en lokale
activiteiten van de bakkers zelf worden verschillende landelijke
(promotie)activiteiten en materialen ontwikkeld waaronder een
publieksactie met prijsvraag en een opvallend promotiepakket.
Radiospots en websites
Met radiospotjes op diverse radiozenders wordt de Dag van de Warme
Bakker gepromoot. Ook worden tijdens de radio-uitzendingen
broodpakketten en taarten weggegeven aan luisteraars. Daarnaast kan de
consument vanaf medio augustus terecht op de vernieuwde site
www.warmebakkers.nl voor informatie over de Dag van de Warme Bakker.
Deelnemende bakkers worden vanaf augustus op de hoogte gehouden via de
site van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD), www.hbd.nl
(doorklikken naar Branchecommissies en Brood & Banket).
Brede aanpak
De Dag van de Warme Bakker is een initiatief van de Commissie
Detailhandel Brood & Banket van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel
(HBD) en het Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA). Met de Echte Bakkers,
Heerlijk en Heerlijk banketbakkers, Ambachtsbakkers en de Gebackerij
zijn afspraken gemaakt over specifieke activiteiten van deze
organisaties op de Dag van de Warme Bakker. Ook wordt samengewerkt met
het Voorlichtingsbureau Brood, het NBC en de NBOV. De Dag van de Warme
Bakker vindt plaats in de Week van het Brood.
Promotiepakket
De bakkers ontvangen medio augustus de eerste mailing met informatie
over deelname, het promotiepakket en de verschillende activiteiten. De
werkgroep die de dag voorbereidt, rekent op deelname van vele
(banket)bakkers. Er worden dit jaar landelijk veel promotionele
activiteiten georganiseerd rondom deze dag, (banket)bakkers kunnen er
maximaal van profiteren door er lokaal op in te haken met leuke
activiteiten, aldus de heer J.G. van Rijn, voorzitter van de Werkgroep
Marketing en Promotie Brood & Banket.
Download onderstaand beeldmerk in .eps
beeldmerk warme bakkers