Nationale-Nederlanden introduceert On Line Sluiten
14-10-2002
Een belangrijke stap voorwaarts in het proces van ketenintegratie
Na een geslaagde eerste proef van Nationale-Nederlanden zullen dit
jaar nog eens negentig verzekeringsadviseurs gebruik gaan maken van de
mogelijkheid om particuliere levensverzekeringen via NN Infonet on
line te sluiten. Met on line sluiten (OLS) zet Nationale-Nederlanden
een belangrijke stap in de verbetering van de kwaliteit van haar
dienstverlening. Door OLS worden de informatiestromen en
administratieprocessen efficiënter ingezet, wat een belangrijke
vooruitgang betekent in het proces van ketenintegratie.
Met het instrument OLS kan de adviseur on line een aanvraag indienen
voor een particuliere levensverzekering in euro's of een
beleggingsverzekering. Hij krijgt dan direct een polisnummer en
statusmelding van Nationale-Nederlanden. De eerste proef heeft bewezen
dat het met OLS mogelijk is om binnen vijf werkdagen nadat de
elektronische aanvraag is verstuurd en een verkorte, ondertekende
aanvraag is ontvangen, een foutloze polis aan het intermediair te
leveren.
De gehanteerde elektronische werkwijze bij OLS voorkomt dubbele invoer
en het onvolledig invullen van een aanvraagformulier. Daarbij behoort
het ontcijferen van handschriften ook tot het verleden. Door deze
maatregelen wordt de kans op het maken van fouten sterk verkleind,
zodat de doorlooptijd sneller is en er een betere kwaliteit geleverd
kan worden.
Vooral om de snelheid en de kwaliteit van OLS te kunnen waarborgen,
wordt OLS stapsgewijs bij het intermediair geïntroduceerd. Dit
betekent dat er op 31 december 2002 honderd adviseurs met OLS kunnen
werken en anderen later worden aangesloten. Het is ook de bedoeling om
OLS in de toekomst verder uit te breiden met nieuwe functionaliteiten
en producten.