Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden introduceert On Line Sluiten 14-10-2002
Een belangrijke stap voorwaarts in het proces van ketenintegratie Na een geslaagde eerste proef van Nationale-Nederlanden zullen dit jaar nog eens negentig verzekeringsadviseurs gebruik gaan maken van de mogelijkheid om particuliere levensverzekeringen via NN Infonet on line te sluiten. Met on line sluiten (OLS) zet Nationale-Nederlanden een belangrijke stap in de verbetering van de kwaliteit van haar dienstverlening. Door OLS worden de informatiestromen en administratieprocessen efficiënter ingezet, wat een belangrijke vooruitgang betekent in het proces van ketenintegratie.

Met het instrument OLS kan de adviseur on line een aanvraag indienen voor een particuliere levensverzekering in euro's of een beleggingsverzekering. Hij krijgt dan direct een polisnummer en statusmelding van Nationale-Nederlanden. De eerste proef heeft bewezen dat het met OLS mogelijk is om binnen vijf werkdagen nadat de elektronische aanvraag is verstuurd en een verkorte, ondertekende aanvraag is ontvangen, een foutloze polis aan het intermediair te leveren.

De gehanteerde elektronische werkwijze bij OLS voorkomt dubbele invoer en het onvolledig invullen van een aanvraagformulier. Daarbij behoort het ontcijferen van handschriften ook tot het verleden. Door deze maatregelen wordt de kans op het maken van fouten sterk verkleind, zodat de doorlooptijd sneller is en er een betere kwaliteit geleverd kan worden.

Vooral om de snelheid en de kwaliteit van OLS te kunnen waarborgen, wordt OLS stapsgewijs bij het intermediair geïntroduceerd. Dit betekent dat er op 31 december 2002 honderd adviseurs met OLS kunnen werken en anderen later worden aangesloten. Het is ook de bedoeling om OLS in de toekomst verder uit te breiden met nieuwe functionaliteiten en producten.