Ingezonden persbericht


persbericht

Themasessie van het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) op 29 oktober:

"Succesvolle Multichannel Strategie. Praktijkervaringen!"

Binnen een multichannel strategie worden kanalen geslecteerd voor bepaalde contactmomenten en deze worden afgestemd op de specifieke klantbehoeften. Dat klinkt zeer plausibel, maar leidt dit altijd tot succes?

Tijdens een als gebruikelijk zeer praktijkgerichte en leerzame themasessie op dinsdagavond 29 oktober zullen drie sprekers uiteenzetten wat hun ervaringen met multichannel zijn zijn. Kees van Kaam is deze bijeenkomst moderator, maar houdt eerst zelf een onleiding.

Kees van Kaam MBA is adviseur op het gebied van nieuwe media en adviseert managers op het gebied van strategie, innovatie en ontwikkeling van leiderschap. Hij is werkzaam bij ABN Amro en zal ingaan op trends en ontwikkelingen van multichannel marketing en de valkuilen waar organisaties mee te maken kunnen krijgen.

Peter-Paul Lemmens, manager Customer Strategy van KLM, zet het multichannelbeleid binnen de KLM uiteen. Hoe worden strategie en onlinecommunicatie voor de drie channels (B2Travel, B2B en B2C) binnen KLM gemanaged, waarvoor moet je waken bij het maken van een channelstrategie en hoe kan je ervoor zorgen dat alle partijen de strategie adopteren.

Dan een dubbelpresentatie van Lloyd Lo-A-Njoe, projectmanager eCRM bij Citroën en Peet Nieuwenhuizen, strategy director bij Bookmark, dat als CRM-bureau nauw samenwerkte met Citroën. Citroën is een van de weinige automerken die in 2001 in een dalende markt een absolute verkoopgroei realiseerde. Presentaties over de marketing strategie van Citroën Nederland en de introductie van de Citroën C3: multichannel en 'viral' marketing.

De volgende duo-presentatie! Ingrid Anderson is call center manager bij energiebedrijf REMU. Erik van Zegveld is senior consultant bij Verdonck, Klooster & Associates, een ICT adviesbureau uit Zoetermeer. Zij zullen aangeven wat de consequenties zijn van de stormachtige ontwikkelingen in de energiemarkt op het call center (liberalisering, overnames, nieuwe markten): de ambitieuze omvorming van een call center naar een multichannel contactcenter.

PIM is te gast bij de hoofdsponsor SAS in Huizen, dinsdag 29-10-02, van 18:00 - 21:00 uur. Informatie en aanmelden via de PIM-website: www.pimonline.nl.

Met vriendelijke groet,

Drs. (P)eter Verhaagen

Bestuurslid PIM

T. 035-602 67 58

M. 06-54 300 588