Ingezonden persbericht


Persbericht Rotterdam, 29 oktober 2002

100% omzetstijging en winst TradeDoubler

Gedurende 2002 is TradeDoubler, gespecialiseerd in performance based online advertising, winstgevend geworden en verwacht de omzet en brutowinst meer dan te verdubbelen, waarmee alle eerdere voorspellingen zijn overtroffen.

Daarnaast verwacht TradeDoubler dit jaar meer dan 200 miljoen Euro aan online omzet te genereren voor haar adverteerders.

Dankzij de zeer sterke stijgingen in de online verkopen van haar adverteerders verwacht TradeDoubler een omzet te halen van 15 miljoen Euro voor geheel 2002, twee keer zoveel als in 2001. Alleen al in Q3 dit jaar is de omzetstijging 178% t.o.v. dezelfde periode vorig jaar. De brutowinst in de periode januari - september 2002 is met 130% gestegen t.o.v. dezelfde periode vorig jaar. Tevens zijn de bedrijfskosten met 30% verminderd t.o.v. vorig jaar, dankzij een effectieve kostenbeheersing.

Alle lokale vestigingen van TradeDoubler zijn al enige tijd winstgevend.

Ook TradeDoubler als geheel heeft in de loop van 2002 een positieve cash flow bereikt en is vanaf september nu winstgevend. Oorspronkelijk was winstgevendheid pas in Q2 in 2003 verwacht.

Een van de belangrijkste redenen voor de onverwachte snelle winstgevendheid is ondermeer het bredere aanbod aan oplossingen voor online zakendoen, zoals speciale enterprise solutions voor grote internationale A-merken, meer consultancy om de online verkoopresultaten van de adverteerders verder te verbeteren en verdere flexibilisering in het managen van online campagnes.

TradeDoubler's CEO Martin Henricson is zeer tevreden met de resultaten en geeft het volgende aan: "Wij hebben altijd zeer veel vertrouwen gehad in ons businessmodel, waarbij het verbeteren van online marketing en verkooptechnieken voor onze adverteerders een van de belangrijkste speerpunten is geweest. Wij hadden echter aan het begin van dit jaar deze successen niet verwacht. Zowel omzet als brutowinst is 50% hoger dan gebudgetteerd".

Gedurende dit jaar is TradeDoubler verder gegroeid en is nu ook gestart in België, waardoor TradeDoubler nu in totaal in 14 landen actief is.

Het aantal actieve klanten is het afgelopen jaar met 30% gestegen tot 400.

Met name hebben veel grote traditionele internationale A-merken de weg naar TradeDoubler gevonden, evenaals een aanzienlijk aantal grote publishers, waaronder vele portals.

Onder de klanten van TradeDoubler bevinden zich KLM, Sony, Air France, Nokia, Dell, Apple, Compaq, Kodak, Vodafone, Unicef, 3M, British Telecom, Volvo, Tesco's en Ebay.

Alleen al in september zijn er in het advertentienetwerk TradeDoubler maar liefst 9 miljard impressies en 45 miljoen transacties gegenereerd. Hiermee wordt bewezen dat CPA-adverteren een steeds grotere plaats inneemt t.o.v. het traditionele CPM-adverteren.

Voor meer informatie kunt u contact openemen met Jeroen Kramer, Managing Director Benelux op +31 (0)10 4252522 of jeroen.kramer@tradedoubler.com

TradeDoubler - Improving Online Business