Reorganisatie bij Planet Media Group
Amersfoort, 29 oktober 2002 Planet Media Group, dochter van KPN
waaronder Planet Internet en Het Net vallen, gaat nog dit jaar
reorganiseren. De directie heeft een hiertoe genomen besluit
voorgelegd aan de ondernemingsraad.
Als gevolg van de reorganisatie zullen, in het eerste kwartaal van
2003, 175 full time arbeidsplaatsen komen te vervallen. De reductie
vindt plaats bij nagenoeg alle afdelingen, maar de grootste inkrimping
vindt plaats bij het Customer Contact Center en de redactie. Voor de
opvang van de sociale gevolgen heeft Planet Media Group een sociaal
plan opgesteld. De internetaanbieder zal zich maximaal inspannen om de
betreffende medewerkers te herplaatsen. Gedwongen ontslagen zijn
echter onvermijdelijk. Op dit moment kent Planet Media Group 400 full
time arbeidsplaatsen.
De reorganisatie is een logische vervolgstap op de eerder dit jaar
gesloten helpdeskvestigingen in Arnhem en Eindhoven. Planet Media
Group zal ter verbetering van de efficiency zich zelf meer richten op
kernactiviteiten, zoals de complexere activiteiten voor
internettoegang, toegevoegde waarde diensten en contentdistributie,
die doorslaggevend zijn voor huidige en toekomstige klanttevredenheid
en marktpositie.
Verder wil Planet Media Group haar slagkracht op de markt vergroten
door synergiemogelijkheden binnen KPN maximaal uit te nutten, met name
bij het ontwikkelen van nieuwe diensten.
Over Planet Media Group
Planet Media Group heeft de ambitie om internet een structureel
onderdeel te maken van het dagelijks leven. Hiertoe levert Planet
Media Group internetaccess- en online communicatiediensten,
contentdistributie en het vertrekpunt op het Internet die het gebruik
en nut optimaliseren voor de gebruiker. Planet Media Group is 100%
dochter van KPN en voert de twee merken Planet Internet en Het Net.
20)