Persbericht
Nieuwegein, 29 oktober 2002
Bol.com partner van MSN en Planet Internet
Vanaf vandaag is bol.com exclusieve partner voor mediaproducten van de veel bezochte internetpartijen MSN en Planet Internet. De online winkel bol.com is op verschillende manieren geïntegreerd in de twee websites. Via categorieën als 'computer', 'business' en 'reizen' biedt bol.com boeken, cd's, dvd's en video's en bijbehorende informatie aan, toegespitst op de betreffende categorie. Zo verzorgt bol.com samen met de partners een top-3 businessboeken, geeft tips voor vakantie-cd's en brengt regelmatig specials over nieuwe uitgaven uit. Bezoekers van de websites vinden hierdoor gemakkelijk de boeken, cd's en films die aansluiten op hun interesses. Naast het categoriespecifieke aanbod werken Planet Internet en MSN samen met bol.com aan promotionele activiteiten, als aanbiedingen en prijsvragen.
"Door deze samenwerkingsverbanden bereiken onze aanbiedingen een groot deel
van internettend Nederland. De toegespitste informatie voor de consument is
in lijn met het gemak dat bij ons voorop staat. De service en kwaliteit waar
wij naar streven, vind je ook terug bij onze partners", aldus Daniel Ropers,
managing director bol.com Nederland.
MSN en Planet Internet kunnen op deze manier hun bezoekers direct
mediaproducten aanbieden, die gerelateerd zijn aan informatie op de sites.
Ernest Aberson, Business Development Manager MSN, ziet hierin de toegevoegde
waarde: "MSN onderscheidt zich door het aanbieden van de beste diensten en
actuele informatie. Deze samenwerking is hiervan een goed voorbeeld. Bol.com
staat bekend om haar ruime aanbod en goede service, eigenschappen die we
zoeken in partners voor onze site".
"Een belangrijk deel van de klanten van Planet Internet heeft al ervaring
opgedaan met het bestellen van boeken en cd's via bol.com. Dankzij de
huidige samenwerking kunnen onze klanten nu ook de diensten van bol.com
eenvoudig via de Planet-site bereiken (http://www.planet.nl.) Met name de
combinatie van thematische informatie (bv. recensies en specials)en het
daarna direct kunnen bestellen vinden onze klanten belangrijk", aldus Carel
Neuberg, directeur Media bij de Planet Media Group.
Over MSN
MSN.nl is een geïntegreerd netwerk van informatie en diensten dat
consumenten helpt om meer uit het web te halen, overal, altijd en met elk
apparaat. MSN is de populairste bestemming op het Internet, met wereldwijd
maandelijks 300 miljoen unieke bezoekers. Het is beschikbaar in 34 landen en
in 18 talen, waarmee MSN een breder bereik heeft dan enig andere portal op
het web. MSN.nl trekt maandelijks ruim 5 miljoen unieke bezoekers. MSN.nl
biedt uitgebreide en gemakkelijk te gebruiken voorzieningen voor het
alledaags gebruik van het web, zowel voor beginnende als voor geavanceerde
gebruikers.
Over Planet Internet
Planet Internet is één van de grootste internetaanbieders met één van de
best bezochte websites van Nederland (http://www.planet.nl). Planet Internet
is een onderdeel van Planet Media Group (http://www.planetmediagroup.nl) in
Amersfoort, dochter van KPN.
Over bol.com
Bol.com is in Nederland marktleider in de online verkoop van boeken, cd's,
dvd's en video's. Bezoekers van de website hebben toegang tot ruim 140.000
Nederlandstalige en 750.000 Engelstalige boektitels, 300.000 cd's en 7.500
films. Bol.com Nederland is onderdeel van DirectGroup Bertelsmann, dat
wereldwijd rond 60 miljoen klanten en leden bedient. DirectGroup Bertelsmann
richt zich op verkoopactiviteiten van media- en entertainmentproducten via
e-commerce websites, boeken- en muziekclubs.
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Edelman
Christel van der Boom
Tel.: +31 (0)23-554 2030
mailto:nl@edelman.com
http://www.edelman.com/nl/pressroom
bol.com Nederland
Daniel Ropers
Tel.: +31 (0)30-600 8888
mailto:Dropers@bol.com
http://www.bol.com
Planet Internet
Ghislaine Werner
Tel.:+31 (0)33-454 0411
mailto:g.werner@planetmediagroup.nl
http://www.planet.nl
MSN
Marlies Verschure
Tel.: +31 (0)20-500 1307
mailto:marliesv@microsoft.com
http://www.msn.nl