Ingezonden persbericht

Persbericht
11 september 2002

"Back to basics, on to business"
Het ITSMF Congres: de grootste ontmoetingsplek voor de ITSM-professional

In een financieel moeilijk jaar als 2002 is de noodzaak om bij elkaar te komen en van gedachten te wisselen over de oplossingen om uw klanten optimaal te kunnen blijven bedienen groter dan andere jaren. Juist nu is het van belang elkaar te motiveren, inspireren en van elkaar te leren. Op 29 en 30 oktober a.s. zal ITSMF gastheer zijn van vele IT-service management professionals in congrescentrum MECC in Maastricht tijdens haar 7e jaarcongres. Wij bieden actuele inzichten uit het vakgebied rond het thema "Back to basics, on to business". Inspirerende sprekers, de laatste innovaties van leveranciers op de contactbeurs en de ontspannen, bijna buitenlandse sfeer in het bourgondische zuiden des lands bieden een ideale omgeving om in te netwerken.

"Back to basics, on to business"
In de afgelopen tien jaar heeft de IT-sector een ongekende groei beleefd. Alles zou beter, sneller en efficiënter kunnen. Maar wat lag er aan de basis van deze onstuimige groei? De vraag van de business naar effectieve ondersteuning van hun core business. De IT is echter te veel met het ontwikkelen van zichzelf bezig geweest en te weinig met het verlenen van diensten aan de business. Nu worden IT-bedrijven met de neus op de feiten gedrukt en moeten ze weer leren luisteren naar de vraag van de klant, de business manager. Zij zullen hetzelfde spoor moeten gaan bewandelen om vraag en aanbod op één lijn te krijgen. 'Back to basics' en 'on to business' dus! Onder dit overkoepelende thema zijn zes onderwerpen geformuleerd, waarin alle sessies onderverdeeld zijn. Deze zes zijn de onderwerpen waar de markt op dit moment het meest mee bezig is: Business - IT alignment, Verandermanagement, IT Infrastructure Management, Kosten en baten van IT, Service Management in de praktijk en Innovatie.
Het congres: een aangescherpte opzet
De opzet van 2001, de masterclass, is aangescherpt en verbeterd. De bezoeker krijgt de eerste dag een heel scala van ervaringen aangeboden middels lezingen, presentaties, workshops, etc. in zowel plenaire als parallelle sessies. Wij noemen dit het 'ervarium'. De volgende dag worden alle ervaringen in masterclasses aan de orde gesteld, zodat de bezoeker zelf, in interactie met een master, op zoek gaat naar oplossingen. Door masterclasses aan te bieden krijgen bezoekers de mogelijkheid om hun eigen ideeën te toetsen, verder vorm te geven en uit te diepen en de discussie met deskundigen aan te gaan.

Dagvoorzitter en sprekers
Karel van de Graaf zal als dagvoorzitter van dit evenement optreden, zoals hij eerder dit jaar het ITSMF seminar Strategic Sourcing presenteerde. Voor dit congres zal hij wederom gebruik maken van zijn scherpe interviewtechnieken en uitstekende debatvaardigheden om de onderste steen boven te krijgen.
Als sprekers zijn onder meer aangetrokken: Han Noten - directeur personeel & organisatie NS, Theo van de Raadt - directievoorzitter Koninklijke Ahrend bv, Armand Toonen - control & procesmanager Vodafone, Gerard van Vliet - e-commerce en marketingauteur, Jan Koolhaas - hoogleraar TU Delft, Jan Schilt - service manager en auteur, Peter Hendrikx - maintenance manager Sabic EuroPetrochemicals (DSM), Geert Wapstra - manager KPN Werkplekdiensten en vele anderen. Meer sprekers vindt u op www.back-to-basics.info

Vertrouwde ingrediënten
Ook de ingrediënten die het ITSMF Congres al jaren kenmerken, ontbreken natuurlijk niet. De contactbeurs, waar wederom de belangrijkste bedrijven op service managementgebied vertegenwoordigd zijn, is dit jaar volledig geïntegreerd met het congresprogramma. Het ITSMF Café op maandagavond en het Social Event op dinsdagavond zullen de nodige gelegenheid bieden tot netwerken. De inwendige mens zal in het bourgondische zuiden natuurlijk niet vergeten worden. Het 7e ITSMF Congres zal niet alleen over service management gaan, maar zal service management zijn!

Einde persbericht