OVERLOADED

Overloaded en The Phone House sluiten strategische alliantie

Overloaded en The Phone House sluiten strategische alliantie Content en games van Overloaded binnenkort verkrijgbaar via 1100 winkels

Amsterdam, 6 november 2002 - Overloaded, bedenker en producent van content
voor de nieuwste generatie mobiele telefoons heeft een samenwerkingsverband gesloten voor de verkoop van content en games met The Phone House. Vanaf januari 2003 zullen alle winkels van The Phone House in Nederland starten met de verkoop van Overloaded-content en
-games voor Java- en iMode-telefoons, Microsoft PocketPC's en Microsoft Smartphones. In het tweede en derde kwartaal van 2003 gaan ook alle andere Europese The Phone House-vestigingen de Overloaded-producten en -diensten aanbieden. The Phone House heeft ruim 1100 winkels in Europa. In november 2002 start een pilot in de 11 grootste Nederlandse vestigingen.

Voor Overloaded is dit samenwerkingsverband de eerste stap naar een bredere distributie van de zelf ontwikkelde content en games via retailkanalen. Momenteel distribueert het bedrijf haar games en applicaties via mobiele operators, portals en WAP-sites.

'De samenwerking met Overloaded is belangrijk voor de manier waarop wij ons in de markt willen profileren', zegt Kitty Kwakman, directeur van The Phone House in Nederland. 'The Phone House biedt klanten meer dan alleen mobiele telefoons en abonnementen. De mobiele telefoon wordt al lang niet meer alleen gebruikt om te bellen. Consumenten willen meer mogelijkheden,
bijvoorbeeld op het gebied van entertainment en nieuws. Door de games en de slimme andere producten van Overloaded aan te bieden, voldoen we aan deze wens.'

Ashu Mathura, directeur van Overloaded: 'Door samen te werken met The Phone House vergroten we onze afzetmogelijkheden. Consumenten gaan naar The Phone House voor een nieuwe telefoon en maken direct kennis met de producten en diensten van Overloaded. Deze zijn in een speciaal ontwikkelde verpakking te vinden naast de telefoons en accessoires. De telefoons die geschikt zijn voor Java-content worden voorzien van een extra aanduiding om de consument te informeren. Onze content kan meteen in de winkel worden geïnstalleerd op de telefoon, zodat de klant alle mogelijkheden direct kan benutten.'

De consument heeft de keuze uit tal van games, informatieve en entertainment producten van Overloaded. Ze kunnen bijvoorbeeld spelletjes als 10 voor Taal, Puzzelsport PocketQuiz en Fraxxon installeren op hun mobiele telefoon. Daarnaast biedt Overloaded polyfone beltonen, MMS greetingcards, backgrounds en screensavers. Met partners als de Volkskrant en Vialis biedt Overloaded actueel nieuws en de laatste verkeersinformatie.

Overloaded introduceert binnenkort een reeks in eigen huis ontwikkelde
spellen voor de mobiele gamer. Het bedrijf begeeft zich daarmee als één van de eersten in Europa op de markt voor mobiele multi player-games. Deze multi player-games bieden onder andere wekelijks nieuwe levels, real-time high scores en de kans om prijzen te winnen.

Over The Phone House
The Phone House opende in 1996 een eerste winkel in Parijs. Het bedrijf
ontwikkelde een succesformule die tot een nummer 1-positie in Europa heeft
geleid. Het bedrijf is nu actief in Frankrijk, Ierland, Spanje, Zweden,
Nederland, België, Duitsland, Polen, Tsjechië, Portugal, Italië, Zwitserland en Hongarije - met meer dan 1100 winkels en ruim 4000 mensen. Voor de komende jaren is het doel van The Phone House om de succesformule verder uit te dragen en zodoende de nummer 1-positie als de grootste Europese communicatie retailer te versterken. In Nederland heeft The Phone House 83 vestigingen waaronder 18 Business Centers en een Corporate Sales Team.
Meer informatie: www.phonehouse.nl

Over Overloaded
Overloaded biedt consumenten een breed assortiment van content voor de
nieuwste generatie mobiele telefoons. Hiervoor heeft Overloaded - zelfstandig en met partners - een reeks concepten bedacht, ontwikkeld en in exploitatie genomen. Om toegang te krijgen tot het aanbod van Overloaded is de consument niet gebonden aan een bepaalde provider. De content is geschikt voor alle op GPRS aangesloten Java-telefoons, Microsoft PocketPC's en Microsoft Smartphones. In 2003 krijgen ook iMode-gebruikers toegang tot de content van Overloaded. Overloaded is partnerships aangegaan met onder meer O2, Orange, Samsung,
Sanoma, Endemol, de Volkskrant, O'Neill Sportswear, Quote Media, Vialis, AKN TV-Gids, Sumea Games, IndiaGames, Bookings.org, LokatieNet, SportPlaza en Glamago. Meer informatie: www.overloaded.com