ABN AMRO



Amsterdam, 06 november 2002

ANBO en ABN AMRO werken aan multifunctionele servicebus

ANBO, de vereniging voor 50-plussers, en ABN AMRO bereiden een proef voor met een multifunctionele servicebus. De bus biedt het antwoord op het probleem van de teruglopende dienstverlening in gebieden waar het voorzieningenniveau onder een maatschappelijk aanvaardbaar minimum terecht is gekomen. De proef start begin volgend jaar.

In de bus kan men terecht voor diverse vormen van dienstverlening. Zo kunnen bezoekers vanuit de bus direct de Raadslijn van de ANBO raadplegen, is er een geldautomaat aanwezig en is het mogelijk via internet te bankieren. Ook kunnen gebruikers van de busservice contact maken met de Customer Contact Centre's van ABN AMRO. Beide initiatiefnemers zijn nog in gesprek met andere partners. Daarbij is het de intentie ook gemeentelijke publieksdiensten en retailers bij de pilot te betrekken om een zo breed mogelijke dienstverlening aan te bieden.

"Het op peil houden van het voorzieningenniveau is een gedeelde verantwoordelijkheid van vele partijen. Met de ABN AMRO zijn we van mening dat in samenwerking tussen diverse dienstverleners de oplossing moet worden gevonden voor de ontstane situatie," aldus Tim Lechner, directeur van de ANBO. "Ik kan me goed voorstellen dat lokale overheden, postdiensten, apothekers en zelfs supermarkten zich bij ons initiatief aansluiten."

Perscontacten:
ABN AMRO: Geert Pielage 020-6295525
ANBO: Tim Lechner 030-2330060



ABN AMRO Bank N.V.

Afdeling Persvoorlichting (HQ1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam

Tel. 020 628 89 00
Fax. 020 629 54 86

Please read our disclaimer and Privacy Statement. Copyright © 1998-2002 ABN AMRO Bank N.V.
All rights reserved.