week 45 - 7 oktober 2002
* AANSTAANDE ZATERDAG GÉÉN VRIJZWEMMEN
* AFWEZIGHEID MEDEWERKERS WERK, ZORG EN INKOMEN
* INLICHTINGEN BETREFFENDE DE REGISTRATIE ALS KIEZER
* START JAARLIJKSE CONTROLE HONDENBELASTING
* INFORMATIEBIJEENKOMST 19 NOVEMBER VOOR ONDERNEMERS
* SPELREGELS VOOR (VER) BOUWEN VERANDEREN
* CARPOOLCAMPAGNE PROVINCIE GELDERLAND EN VCC OOST
* RAADSVERGADERING
* COMMISSIEVERGADERINGEN
* AANVRAAG VERGUNNING NIEUWJAARSFEESTEN
* MONUMENTEN
* BOUWEN
* MILIEU
* RUIMTELIJKE ORDENING
* AGENDA
AANSTAANDE ZATERDAG GÉÉN VRIJZWEMMEN
Zaterdag 9 november worden in het overdekt zwembad de Veluwehal Grand Prix Zwemwedstrijden gehouden. Het zwembad is dan voor het vrij zwemmen gesloten.
AFWEZIGHEID MEDEWERKERS WERK, ZORG EN INKOMEN
Diverse medewerkers van de afdeling Werk, Zorg en Inkomen zijn de komende periode een aantal middagen afwezig. Zij volgen namelijk een bijscholingscursus. Maakt u gebruik van hun diensten, houd u er dan rekening mee dat zij de volgende middagen niet aanwezig en dus niet bereikbaar zijn. De cursusdagen vinden plaats op de volgende donderdagmiddagen:
* 14 november, 21 november en 28 november.
INLICHTINGEN BETREFFENDE DE REGISTRATIE ALS KIEZER
De burgemeester van Barneveld maakt bekend dat één ieder bij Bureau
verkiezingen, Raadhuisplein 2 de inlichting kan verkrijgen of hij/zij
als kiezer is geregistreerd.
Op de grond dat hij/zij niet of niet behoorlijk als kiezer is
geregistreerd kan hij/zij schriftelijk om herziening van de
registratie verzoeken.
Plaats: Barneveld De burgemeester voornoemd,
Datum : donderdag 7 november 2002 W.A.Burgering
START JAARLIJKSE CONTROLE HONDENBELASTING
Vanaf volgende week start in de gemeente Barneveld de jaarlijkse
controle voor de hondenbelasting. Controleurs van het bedrijf Mandaat
gaan dit in opdracht van de gemeente uitvoeren bij de inwoners. De
medewerkers hebben een legitimatiebewijs van de gemeente Barneveld. U
kunt dus nagaan of u met de echte controleurs te doen heeft.
In de gemeente Barneveld moet iedereen die één of meer honden houdt
daarvoor hondenbelasting betalen. Als u één of meer honden heeft bent
u verplicht dat zelf te melden bij de gemeente. Mocht blijken dat u
niet aan die plicht heeft voldaan, kan op grond van belastingwetgeving
een aanslag worden opgelegd, eventueel verhoogd met een boete van 5%
van het aanslagbedrag.
Voor meer informatie en voor aan- en afmelden van honden kunt u
terecht bij mevrouw A. van Driesten, afdeling financiën van de
gemeente Barneveld, telefoon (0342) 495 882.
INFORMATIEBIJEENKOMST 19 NOVEMBER VOOR ONDERNEMERS
Op dinsdag 19 november aanstaande organiseren de Barneveldse Industriële Kring (BIK) en de gemeente een informatiebijeenkomst voor leden van de BIK alsook voor overige belangstellende ondernemers.
De bijeenkomst start om 19.30 uur en vindt plaats in het Bilderberghotel Speulderbos, Speulderbosweg 54 in Garderen.
Deze informatieavond is een vervolg op een bijeenkomst die vorig jaar
in maart plaatsvond. De Commissaris van de Koningin in Gelderland, de
heer J. Kamminga is op 19 november ook aanwezig. Het doel van deze
bijeenkomst is om u te informeren over de stand van zaken rondom
bedrijfsontwikkelingen. Daarnaast willen de organisatoren u op de
hoogte brengen van de nieuwe ontwikkelingen van zowel de zijde van de
provincie als van de gemeente.
De onderwerpen die op de agenda staan, zijn de volgende:
* Inleiding door de burgemeester, de heer Burgering
* Inleiding door Commissaris, de heer Kamminga
* Toelichting op stand van zaken door de wethouder verkeer en
vervoer en projecten, de heer Bakkenes:
+ Bedrijventerrein Harselaar Zuid
+ Revitalisering Harselaar
+ Baron van Nagellstraat
+ Facilitair Centrum Logistiek Barneveld
+ Stationsontwikkeling Barnveld Noord.
Bent u ondernemer in de gemeente Barneveld en heeft u interesse om
deze informatiebijeenkomst bij te wonen, dan bent u van harte welkom!
SPELREGELS VOOR (VER) BOUWEN VERANDEREN
Vanaf 1 januari 2003 wijzigt de Woningwet. De wijziging houdt in dat
er nieuwe spelregels gaan gelden voor het bouwen en verbouwen van
woningen, schuren enzovoorts. Er worden dan drie categorieën
bouwwerken onderscheiden, namelijk bouwvergunningsvrij,
licht-vergunningplichtig en regulier vergunningplichtig. Met deze
wetswijziging neemt in principe de mogelijkheid om bouwvergunningvrij
te bouwen toe. Hierna geven we u een korte toelichting op de
praktische gevolgen van de gewijzigde regelgeving.
Drie categorieën bouwwerken
Welke bouwwerken zijn vergunningsvrij, licht vergunningplichtig en
regulier vergunningplichtig? Grofweg kun je een verdeling maken tussen
de drie categorieën. De grove indeling is als volgt:
Bouwvergunningsvrij
Tot deze categorie behoren meestal de kleine bouwwerken, zoals een
afscheiding tussen balkons of dakterrassen, zonweringen of rolluiken,
maar ook dakkapellen en bijgebouwen aan de achterkant van een woning.
Afhankelijk van de afmetingen en de situering kunt u dit type
bouwwerken uitvoeren, zonder dat u toestemming van de gemeente nodig
heeft.
Licht-vergunningplichtig
Tot deze categorie behoren veelal bouwwerken tot maximaal 50 m2 en
niet hoger dan 5 m zowel aan de voorkant, zijkant en achterkant van
een woning, zoals een dakkappel of bijgebouw. De gemeente toetst deze
bouwwerken aan het bestemmingsplan, de welstandseisen, de
stedenbouwkundige voorschriften en aan het Bouwbesluit op het
onderdeel constructieve veiligheid. Als het een monument betreft,
wordt het plan ook voorgelegd aan de monumentencommissie
.
Regulier vergunningplichtig
Tot deze categorie behoren alle overige bouwwerken, zoals bijvoorbeeld
een opbouw op het dak. Net als voor de licht-vergunningplichtige
bouwwerken geldt, toetst de gemeente het bouwplan aan het
bestemmingsplan, de welstandseisen en de stedenbouwkundige
voorschriften. Als het een monument betreft, wordt het plan ook
voorgelegd aan de monumentencommissie. Daarnaast beoordeelt de
gemeente het plan vooraf op alle technische eisen zoals die in het
Bouwbesluit opgenomen.
Bouwplannen? Raadpleeg eerst de gemeente!
Als u bouwplannen heeft, kunt u aan de hand van de grove indeling,
zoals die hierboven is geschetst, een indicatie krijgen of u voor uw
plan een (lichte) bouwvergunning nodig heeft. We geven u de tip om uw
plannen altijd te toetsen bij de gemeente. Uiteindelijk hangt het
namelijk van de exacte situering en maatvoering af tot welke categorie
uw bouwplan daadwerkelijk behoort. Als u bij de medewerkers van de
gemeente advies inwint, krijgt u zekerheid of u wel of geen vergunning
nodig heeft.
Meer informatie
Het Ministerie van VROM heeft de nieuwe spelregels in verschillende
folders beschreven. Zo zijn er aparte folders voor bijgebouwen en
overkappingen, dakramen, erf- en perceelafscheidingen, kozijn- en
gevelwijzigingen. Deze folders zijn verkrijgbaar bij Voorlichting en
bij de balie Bouwen, Wonen en Leefomgeving. U kunt deze publicatie ook
via internet downloaden via het adres: www.vrom.nl/woningwet .
Uiteraard bent u altijd welkom om met uw vragen te komen naar onze
medewerkers bij de balie Ruimte, Bouwen Wonen.
CARPOOLCAMPAGNE PROVINCIE GELDERLAND EN VCC OOST
Om u met carpoolen op weg te helpen starten VCC Oost en de provincie
Gelderland vanaf 4 november een carpoolcampagne: Lege stoelen? Ga
carpoolen!
De overheid doet het nodige met de aanleg of verbreding van wegen,
maar de groei van de mobiliteit is moeilijk bij te benen. Met het
samenrijden in het woon-werkverkeer kunnen we de drukte op het
bestaande wegennet helpen te verlichten. Uit recente cijfers blijkt
bijvoorbeeld dat bijna twee op de drie autokilometers zonder
passagiers wordt afgelegd. Hierdoor rijden er dagelijks al gauw zon
vijf miljoen lege stoelen mee in de spits. Dus als iedereen wat vaker
carpoolt, al is het maar eens in de week, scheelt dat een boel drukte!
Carpoolen is leuk en levert u geld op! Wist u dat uw voordeel kan oplopen tot meer dan 1.000 euro per jaar? Carpoolen is gezellig en u draagt bij aan een betere doorstroming van het verkeer.
Voor informatie over carpoolen kunt u terecht op
www.carpoolgelderland.nl . Op deze site kunt u uw financiële voordeel
uitrekenen, een geschikte carpoolpartner vinden in de carpoolbank, de
carpoolpleinenkaart van Gelderland raadplegen en handige tips lezen!
Nieuwe inschrijvingen in de carpoolbank ontvangen gratis een heerlijk
warme fleece sjaal!
Voor meer informatie kunt u bellen met de carpoolinformatielijn: (026)
353 76 95.
RAADSVERGADERING
De gemeenteraad van Barneveld komt voor een openbare vergadering
bijeen in het gemeentehuis op dinsdag 26 november 2002 om 19.30 uur.
Op de agenda staat:
1. Opening.
2. Rondvraag.
3. Vaststellen agenda.
4. Trekken nummer stemmingen en eventuele mededelingen.
5. Notulen van de op 29 en 31 oktober 2002 gehouden vergaderingen
6. Vaststellen ingekomen stukken.
7. Vaststellen leerplichtverslag 2001-2002.
8. Beschikbaarstellen van een krediet voor de herstructurering van de
wijk Oldenbarneveld.
9. Vaststellen nota grondbeleid 2003.
10. Vaststellen gedeeltelijke herziening Dr. H.C. Bosstraat II.
11. Vaststellen delegeren bevoegdheid tot het toepasssen van artikel
19, eerste lid, WRO en toepassen artikel 21 WRO voor de percelen
Dronkelaarseweg 29 te Terschuur, Garderbroekerweg 134 te
Kootwijkerbroek en Roeëkamperweg 13a te Garderen.
12. Vaststellen delegeren tot het toepassen van artikel 19, eerste
lid, WRO en toepassen van artikel 21 WRO ten behoeve van de bouw
van een woning op het perceel Kweekweg 5 te Barneveld.
13. Vaststellen wijzigingen van de begrotingen voor de dienstjaren
2002 en 2003.
COMMISSIEVERGADERINGEN
Onderstaande raadscommissies komen voor een opnbare vergadering bijeen
in de raadszaal:
De commissie bestuur op dinsdag 12 november om 19.30 uur in de
raadzaal. Op de agenda staat:
1. Opening en eventuele (schriftelijke) mededelingen.
2. Rondvraag.
3. Vaststelling agenda.
4. Stand van zaken Transferpunt Barneveld Noord. Wethouder J.W.
Bakkenes geeft een mondelinge toelichting.
5. Stand van zaken nieuwe dienst Hulpverlening Gelderland Midden.
Mevrouw A. Boomsma, voorzitter van de directie en regiosecretaris,
geeft een mondelinge toelichting.
6. Vaststellen van het verslag van de openbare vergadering van 15
oktober jl. en de afsprakenlijst.
7. Bespreken agendapunten van de raadsvergadering van 26 november
aanstaande, namelijk
1. Vaststellen ingekomen stukken.
2. Vaststellen wijzigingen van de begrotingen voor de
dienstjaren 2002 en 2003.
8. 8. Mededelingen portefeuillehouder(s).
9. Politiezaken
10. Brandweer
1. stand van zaken met betrekking tot het hulpverleningscentrum
te Barneveld en de kazernes te Kootwijkerbroek en
Zwartebroek.
2. een overzicht van de personeelsformatie bij de gemeentelijke
brandweer.
11. Sluiting.
De commissie Samenleving op woensdag 13 november 2002 vanaf 19.30 uur
in de raadzaal van het gemeentehuis. Op de agenda staat:
1. Opening en mededelingen.
2. Rondvraag.
3. Vaststelling agenda.
4. Vaststelling van het verslag van de commissie Samenleving van 16
oktober 2002 en aktiepuntenlijst.
5. Mededelingen portefeuillehouder(s).
6. Voortgangsrapportage procedure bouw Wethouder Rebellaan te
Barneveld.
7. Informatieverstrekking stichting school voor Reformatorisch
voortgezet onderwijs in de Gemeente Barneveld.
8. Bespreken agendapunt van de raadsvergadering van 26 november,
namelijk:
§ Vaststellen leerplichtverslag 2001-2002.
9. Sluiting.
De commissie Grondgebied op donderdag 14 november 2002 vanaf 19.30 uur
in de raadzaal. Op de agenda staat:
1. Opening en mededelingen.
2. Rondvraag.
3. Vaststelling agenda.
4. Vaststelling van het verslag van de commissie Grondgebied van 17
oktober 2002 en actiepuntenlijst.
5. Mededelingen portefeuillehouder(s).
6. Kromme Akker: exploitatie-opzet en brief van de heer M.A. Schuit
over de woningbouw
7. Bespreken agendapunten van de raadsvergadering van 26 november
aanstaande, namelijk:
1. Beschikbaarstellen van een krediet voor de herstructurering
van de wijk Oldenbarneveld.
2. Vaststellen nota grondbeleid 2003.
3. Vaststellen gedeeltelijke herziening Dr. H.C. Bosstraat II.
4. Vaststellen delegeren bevoegdheid tot het toepasssen van
artikel 19, eerste lid, WRO en toepassen artikel 21 WRO voor
de percelen Dronkelaarseweg 29 te Terschuur, Garderbroekerweg
134 te Kootwijkerbroek en Roeëkamperweg 13a te Garderen.
5. Vaststellen delegeren tot het toepassen van artikel 19,
eerste lid, WRO en toepassen van artikel 21 WRO ten behoeve
van de bouw van een woning op het perceel Kweekweg 5 te
Barneveld.
6. Vaststellen wijzigingen van de begrotingen voor de
dienstjaren 2002 en 2003.
8. Sluiting.
De agendas en de voorstellen liggen ter inzage en zijn verkrijgbaar
bij Voorlichting, kamer 1.16 in het gemeentehuis. Daar kunt u ook
terecht voor meer informatie. De stukken liggen ook ter inzage in de
openbare bibliotheken in Barneveld en Voorthuizen.
AANVRAAG VERGUNNING NIEUWJAARSFEESTEN
Er zijn aanvragen om vergunning voor het houden van een
nieuwjaarsfeest ingediend door:
* Horeca-onderneming Barneveld B.V. voor het organiseren van een
nieuwjaarsfeest in de Veluwehal te Barneveld op 1 januari 2003 van
00.30 tot 05.00 uur;
* de heer F.C. de Booij voor het organiseren van een nieuwjaarsfeest
in dorpshuis t Trefpunt te Voorthuizen en een daarbij geplaatste
tent op 1 januari 2003 van 00.30 tot 04.30 uur;
* het Comité Oud en Nieuw Zwartebroek voor het organiseren van een
nieuwjaarsfeest in een tent op het trapveld achter de ds W.L.
Mulderstraat te Zwartebroek van 31 december 2002, 22.00 uur tot 1
januari 2003, 06.00 uur;
* de Vereniging Het Dorpshuis Kootwijkerbroek en de heer B. van Dijk
voor het organiseren van een nieuwjaarsfeest in een tent op het
terrein van de gierzuiveringsinstallatie aan de Heetkamperweg in
Stroe op 1 januari 2003 van 00.15 tot 06.00 uur.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw G. van Roekel van de afdeling Bestuurs- en Managementondersteuning. Belanghebbenden kunnen binnen twee weken hun zienswijze over de aanvraag schriftelijk naar voren brengen bij burgemeester en wethouders of mondeling meedelen aan mevrouw Van Roekel.
MONUMENTEN
Burgemeester en wethouders hebben ontvangen het besluit van de
Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen met
betrekking tot de wijziging van de registratie van het archeologisch
monument Bergsham gelegen aan de Hoge Boeschoterweg te Garderen.
Een groot deel van het terrein is afgevoerd van het register van
beschermde archeologische monumenten. Het resterende deel wordt
gesplitst in vier afzonderlijke monumenten.
Het besluit ligt vanaf 8 november 2002 tot en met 20 december 2002
voor een ieder ter inzage bij de balie Bouwen, Wonen en Leefomgeving,
Raadhuisplein 3 te Barneveld.
Gedurende de termijn van terinzagelegging kan een ieder wiens belang
rechtstreeks bij dit besluit is betrokken binnen de genoemde termijn
een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift dient te wordt gericht
aan:
De Staatsecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen
t.a.v. Bezwaarschriftencommissie OC en W
Postbus 606
2700 ML Zoetermeer
Voor meer informatie kunt u terecht bij genoemde balie, tel : (0342)
495222.
OFFICIELE MEDEDELINGEN
BOUWEN
De volgende aanvragen voor een bouw- of sloopvergunning zijn
binnengekomen.
Aanvragen om een bouwvergunning
Bouwadres Naam aanvrager Bouwplan
Barneveld
Achterveldseweg 16 M.A. van Geresteijn bouwen van een
jongveestal/opslagloods
Arendshorst 24 P.J. van den Brink plaatsen van een dakkapel
Beekstraat tussen 3 en 5 E. Luijendijk bouwen van een woning met
garage/berging
Churchillstraat 43 G.H. Nagelvoort verbouwen en uitbreiden van een
bijgebouw
Jacob Catsstraat 54 W.J. de Haan verbouwen en uitbreiden van een
woning
Lange Voren 117, 119, 121 en 123 E. van de Kamp, J. Ouwehand, G. Kap
en E. van Veldhuizen verbouwen en uitbreiden van vier woningen
Lange Voren 9 E. van Veenschoten plaatsen van een dakkapel
Tabaksland 2 H.M. van Elten verbouwen en uitbreiden van een woning
Watertuin 42 E.E. van Beek verbouwen en uitbreiden van een woning
Wethouder Rebellaan 56 P.S. Kasanredjo bouwen van een tuinhuisje
Garderen
Harderwijkerweg 36 H.J. Campenhout verbouwen en uitbreiden van een
woning
Oud Milligenseweg 16 E. Hoegen bouwen van een woning met
garage/berging
Speulderweg 32 J.A. Peters verbouwen en uitbreiden van een woning met
garage t.b.v. huisartsenpraktijk
Kootwijkerbroek
Essenerweg 135 A. van Ommen bouwen van een opslagloods
Voorthuizen
Baron van Nagellstraat 48 J. Dijkhuizen verbouwen en uitbreiden van
een woning
Frans Halsstraat (tussen 99 en 109) Stichting Hervormde Scholen
Voorthuizen tijdelijk plaatsen van twee noodlokalen
Händellaan 19 E.W. Logher bouwen van een garage/berging
Aanvragen om een sloopvergunning
Adres Naam aanvrager Sloopplan
Barneveld
Achterveldseweg 16 M.A. van Geresteijn geheel slopen van een loods
Wesselseweg 31 E. Hooijer geheel slopen van een woning
Garderen
Hooiweg 17 Stichting Het Geldersch Landschap geheel slopen van een
dakvlak
Kootwijkerbroek
Kerkweg 3 A.P. Keijzer en mw. A. Keijzer- Stolk geheel slopen van
diverse agrarische schuren
Stroe
Tolnegenweg 53 A. Möhle gedeeltelijk slopen van diverse opstallen
Inzien van aanvragen?
Aanvragen en plannen inzien
Alle aanvragen liggen ter inzage bij de balie Bouwen, Wonen en
Leefomgeving, Raadhuisplein 3 in Barneveld. De beoordeling van deze
aanvragen moet nog beginnen. Het is daarom nu nog niet bekend of voor
deze aanvragen een vergunning wordt verleend.
Aanvragen uit het buitengebied
Voor bouwaanvragen uit het buitengebied waar het nieuwe
bestemmingsplan van toepassing is, geldt in het bijzonder dat deze
vier weken na de datum van publicatie ter inzage liggen. In deze
periode kunt u reageren op deze aanvragen. U kunt uw zienswijze
hierover schriftelijk kenbaar maken aan het college van burgemeester
en wethouders. Het adres is: Postbus 63, 3770 AB Barneveld.
Meer informatie?
Voor meer informatie over de aanvragen kunt u terecht bij de balie
Bouwen, Wonen en Leefomgeving, tel. (0342) 495222.
RUIMTELIJKE ORDENING
BESTEMMINGSPLAN BEATRIXLAAN ONHERROEPELIJK
Gedeputeerde staten van Gelderland hebben op 30 oktober 2002 het
bestemmingsplan Beatrixlaan goedgekeurd. Het bestemmingsplan maakt de
bouw van een seniorenwoning op het perceel Beatrixlaan 24 in
Voorthuizen mogelijk.
Het besluit van gedeputeerde staten heeft van 6 september tot en met
17 oktober 2002 voor een ieder ter inzage gelegen.
Gebleken is dat tegen deze goedkeuring geen beroep is ingesteld bij de
Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.
Het bestemmingsplan is nu onherroepelijk en ligt vanaf heden voor een
ieder ter inzage bij de balie Bouwen, Wonen en Leefomgeving,
Raadhuisplein 3, tel. (0342) 495222.
GEDEELTELIJKE HERZIENING PALEISWEG III VASTGESTELD
De gemeenteraad heeft de gedeeltelijke herziening Paleisweg III van het bestemmingsplan Garderen-I vastgesteld. Deze herziening heeft tot doel de bouw van vier seniorenwoningen op de hoek Paleisweg/Speulderweg in Garderen mogelijk te maken.
Van 8 november tot en met 5 december 2002 ligt de vastgestelde herziening voor een ieder ter inzage bij de balie Bouwen, Wonen en Leefomgeving, Raadhuisplein 3, tel. (0342) 495222.
Over het ontwerp voor de gedeeltelijke herziening Paleisweg III heeft
niemand zijn zienswijze kenbaar gemaakt. De gemeenteraad heeft de
gedeeltelijke herziening vastgesteld zoals deze in ontwerp ter inzage
heeft gelegen. Als gevolg daarvan kunnen uitsluitend belanghebbenden
die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest
hun zienswijzen bij de gemeenteraad kenbaar te maken, gedurende
genoemde termijn van terinzageligging bij gedeputeerde staten van
Gelderland, Postbus 9090, 6800 GX Arnhem, schriftelijk bedenkingen
inbrengen tegen de vaststelling Paleisweg III.
UITWERKING DE WATERMOLEN GOEDGEKEURD
Gedeputeerde staten van Gelderland hebben de uitwerking De Watermolen
van het bestemmingsplan De Burgt in Barneveld goedgekeurd. Deze
uitwerking maakt de bouw van tien vrijstaande woningen mogelijk.
Het uitwerkingsplan ligt van 8 november tot en met 19 december 2002
voor een ieder ter inzage bij de balie Bouwen, Wonen en Leefomgeving,
Raadhuisplein 3, tel. (0342) 495222.
Zij die zich tijdig met bedenkingen tot het college van burgemeester
en wethouders hebben gewend, kunnen gedurende de termijn van
terinzagelegging tegen de goedkeuring van de uitwerking beroep
instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State,
postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Gelijke bevoegdheid hebben
belanghebbenden die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in
staat zijn geweest zich tijdig tot burgemeester en wethouders te
wenden.
Het indienen van een beroepschrift schorst de werking van het
goedkeuringsbesluit niet. Daartoe kan eveneens gedurende de termijn
van terinzageligging een verzoek om schorsing en/of voorlopige
voorziening worden ingediend bij de voorzitter van de afdeling
bestuursrechtspraak van de Raad van State.
Voor het in behandeling nemen van een beroepschrift en een verzoek om
schorsing en/of voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.
Hierover ontvangt u automatisch bericht.
MILIEU
Ontwerpmilieuvergunningen
Het is de bedoeling om aan de hieronder genoemde bedrijven een
milieuvergunning te verlenen. De ontwerpmilieuvergunningen liggen tot
en met 5 december 2002 ter inzage. Bedenkingen tegen deze
ontwerpmilieuvergunningen kunnen worden ingediend tot en met 6
december 2002.
Bedrijfsadres
Naam aanvrager Aanvraag voor
Barneveld
Scherpenzeelseweg 20 De heer J. van Deelen Revisievergunning voor een
veehouderij
Kootwijkerbroek
Esvelderweg 32 De heer W. Bouwman Revisievergunning voor een
veehouderij
Verleende milieuvergunningen
Aan de hieronder genoemde bedrijven is een (gedeeltelijke)
milieuvergunning verleend. De vergunning voor het bedrijf aan de
Dronkelaarseweg 6 te Barneveld is gedeeltelijk geweigerd. Tot en met
20 december 2002 is het mogelijk beroep in te stellen bij de Raad van
State tegen de verleende milieuvergunningen. Beroep is slechts
mogelijk indien tegen de ontwerpmilieuvergunningen bedenkingen zijn
ingediend en wanneer de milieuvergunning afwijkt van de
ontwerpmilieuvergunning.
Bedrijfsadres Naam aanvrager Aanvraag voor
Barneveld
Dronkelaarseweg 6 De heer G. Ploeg Revisievergunning voor een
veehouderij
Kootwijkerbroek
Kootwijkerbroekerweg 82/1 De heer B. van Veldhuizen Revisievergunning
voor een kalverenhouderij
In te trekken milieuvergunning
Het is de bedoeling van het volgende bedrijf de milieuvergunning
gedeeltelijk in te trekken. Het besluit ligt tot en met 21 november
2002 ter inzage. Bedenkingen tegen dit besluit tot intrekking van de
milieuvergunning kunnen worden ingediend tot en met 21 november 2002.
Bedrijfsadres Intrekking betreft
Zwartebroek
Koperweg 6 386 vleeskalveren
Melding (op grond van artikel 8.40 Wet milieubeheer)
Het volgende bedrijf heeft een melding gedaan op grond van artikel
8.40 van de Wet milieubeheer voor het oprichten/veranderen van een
bedrijf waarvoor landelijke voorschriften gelden. De melding ligt ter
inzage vanaf 8 november 2002.
Bedrijfsadres Naam melder Melding voor
Barneveld
Albert Plesmanstraat 2 Voile BV Een kantoorpand (Besluit woon- en
verblijfsgebouwen milieubeheer)
Inzien van en reageren op de (ontwerp)vergunningen/besluiten en
meldingen?
Ontwerpmilieuvergunningen/ontwerpbesluiten
Motiveer uw bedenkingen en dien die (eventueel vertrouwelijk) in bij
het college van burgemeester en wethouders. Dit kan schriftelijk
(postbus 63, 3770 AB in Barneveld) of mondeling tijdens een
gedachtenwisseling. Houdt u er rekening mee dat u binnen de
bedenkingentermijn uw reactie kenbaar moet maken, anders verspeelt u
uw beroepsrecht.
Verleende/ingetrokken/geweigerde milieuvergunningen
U had bedenkingen tegen de ontwerpmilieuvergunning en vindt dat
hiermee in de verleende milieuvergunning onvoldoende rekening is
gehouden? U kunt dan beroep instellen bij de Afdeling
bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA
s-Gravenhage. Als u wilt voorkomen dat het bedrijf van de
milieuvergunning gebruik gaat maken, kunt u bij de Voorzitter van deze
Afdeling een verzoek indienen om een voorlopige voorziening te
treffen. Voor het instellen van beroep en het indienen van een verzoek
om een voorlopige voorziening te treffen is een griffierecht
verschuldigd.
Geaccepteerde meldingen
* Voor meldingen die zijn geaccepteerd op grond van artikel 8.40 Wet
milieubeheer gelden landelijke voorschriften. Op grond van de Wet
milieubeheer zijn er geen mogelijkheden tot het indienen van bezwaar.
* Meldingen op grond van artikel 8.19 Wet milieubeheer worden
geaccepteerd van milieuvergunningplichtige bedrijven. Hiertegen
bestaat de mogelijkheid bezwaar in te dienen. Motiveer uw bezwaar en
dien die (eventueel vertrouwelijk) in bij het college van burgemeester
en wethouders, postbus 63, 3770 AB in Barneveld.
Meer informatie?
Voor het inzien van de (ontwerp)vergunningen en meldingen en voor meer
informatie kunt u terecht bij de balie Bouwen, Wonen en Leefomgeving,
Raadhuisplein 3 te Barneveld, tel. (0342) 495222.
Agenda:
Maandag, 11 november, 11.00 12.00 uur: spreekuur wethouders
Dinsdag 12 november, 19.30 uur: commissie Bestuur
Woensdag 13 november, 19.30 uur: commissie Samenleving
Donderdag 14 november, 19.30 uur: commissie Grondgebied
---